تاریخ : پنجشنبه, ۸ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 29 August , 2024
0

ایران پارسال ۸۱ میلیون نفر یارانه‌بگیر داشت

  • کد خبر : 246393
  • 08 شهریور 1403 - 21:04
ایران پارسال ۸۱ میلیون نفر یارانه‌بگیر داشت
سخنگوی هیئت عمومی دیوان محاسبات اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۸۱ میلیون نفر یارانه دریافت کرده‌اند.

جمهوریت –خبرگزاری صدا و سیما نوشت:سخنگوی هیئت عمومی دیوان محاسبات گفت: بررسی نحوه اجرای قانون بودجه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد حدود ۱۶۰ هزار و ۲۰ نفر از فهرست یارانه بگیران حذف شدند و ۲ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۵۲۷ نفر هم برای دریافت یارانه ثبت نام کردند.

مهدی کیایی گفت: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۲، قرار بود بخشی از عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از فروش حامل‌های انرژی برای نوسازی ناوگان شهری و ماشین آلات راهداری‌ها هزینه شود، اما مبلغی پرداخت نشده است.

وی افزود: گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد منابع مالی که از تبصره مربوط به هدفمندی یارانه‌ها وصول شده، ۴۵۲ هزار میلیارد تومان بوده؛ دولت هم برای جبران کسری منابع پرداختی، ۱۱۸ هزار میلیارد تومان از محل تنخواه از بانک مرکزی و تنخواه از خزانه‌داری کل کشور تأمین کرده است.

سخنگوی هیئت عمومی دیوان محاسبات افزود: در نتیجه، پارسال ۳۱ درصد منابع هدفمندی یارانه‌ها از محل تنخواه تأمین شده که نشان دهنده بی‌انضباطی و نبود شفافیت مالی است و می‌تواند به افزایش پایه پولی و سطح قیمت‌ها منجر شود.

مهدی کیایی گفت: وزارت نفت، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مسئول بررسی و واریز این وجوه هستند. دیوان محاسبات هم برای تأمین تمام منابع هدفمندی یارانه‌ها پیگیری جدی خواهد کرد

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=246393

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰