تاریخ : چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024
1

«اورسورواز»؛ پادگان ثانویه منافقین علیه مردم ایران

  • کد خبر : 245292
  • 24 مرداد 1403 - 15:16
«اورسورواز»؛ پادگان ثانویه منافقین علیه مردم ایران
پادگان مریم در حاشیه پاریس طی 27 سال گذشته به عنوان ستاد فرماندهی مجاهدین خلق عمل کرده و هم اکنون به مثابه قلعه ای محصور از منظر بیرونی و آزمایشگاهی برای ربات سازی در درون تشکیلات عمل می کند.

جمهوریت-مسعود رجوی سرکرده معدوم گروهک تروریستی منافقین در سال ۶۰ و همزمان با ورود رسمی سازمان به فاز درگیری های مسلحانه، از ایران گریخته و به همراه تعدادی از کادر بلندپایه گروهک در کشور فرانسه مستقر شد. محل استقرار سرکرده گروهک منافقین در فرانسه، شهر کوچک اورسورواز در استان سرژی پونتواز فرانسه در نزدیکی پاریس بود.

بدین ترتیب از همان زمان این محل که یک خانه ویلایی کوچک و محل زندگی صالح رجوی (برادر بزرگتر مسعود رجوی) در فرانسه بود، به مقر فعالیت های سازمان مجاهدین خلق تبدیل شد.

در این مکان عملیات های تروریستی گروهک طرح ریزی و فرماندهی می شد و همچنین از این مکان فعالیتهای سیاسی خود را در غرب برنامه ریزی و به اجرا در می آورد. هر چند که در سالهای بعد مسعود رجوی مجبور به ترک فرانسه و اقامت گزیدن در عراق گردید اما این مکان همچنان نقشی اساسی را در فعالیتهای خرابکارانه فرقه ایفا مینمود.

محل استقرار مریم رجوی کجاست؟

این پادگان در حال حاضر محل استقرار مریم رجوی سرکرده فعلی این سازمان است و به همین دلیل در برابر پادگان «اشرف در عراق» به پادگان «مریم در فرانسه» مشهور است. منافقین به تدریج و در طول زمان تعدادی از ویلاهای مجاور آن در کنار رودخانه اواز خریداری و به این محل اضافه کردند. ساختمان های قدیمی خراب و جای آن بناهای جدید احداث گردید و دیوارهای آن هم روز به روز بالاتر رفت و سیم های خاردار بر فراز آنها پدیدار شد، تا اینکه نهایتا به یک دژ و پادگان نظامی تبدیل شد.

در داخل این پادگان همچون پادگان اشرف مقررات فرقه ای حاکم است که هرگونه ارتباط با دنیای بیرون را از هر نظر محدود می کند. با سفر مسعود رجوی به عراق در سال ۱۳۶۵ و تشکیل ارتش آزادیبخش ملی و تأسیس پادگان اشرف در عراق ِتحت حاکمیت صدام حسین، این پادگان همچنان نقش خود را به عنوان مقر ثانویه برای پشتیبانی از عملیات نظامی سازمان در داخل کشور و اعمال کنترل بر نیروهای خارج از کشور حفظ کرد. پادگان مریم در حاشیه پاریس طی ۲۷ سال گذشته به عنوان ستاد فرماندهی مجاهدین خلق عمل کرده و هم اکنون به مثابه قلعه ای محصور از منظر بیرونی و آزمایشگاهی برای ربات سازی در درون تشکیلات عمل می کند.

در طول نزدیک به چهاردهه فعالیت تروریستی مجاهدین پس از انقلاب ضد سلطنتی دو پایگاه مرکز اصلی فرماندهی عملیات های تروریستی فرقه بوده است :

۱-پایگاه اشرف واقع در استان دیالی عراق

۲-پایگاه اورسورواز واقع در شمال غربی پاریس

بعد از سقوط دیکتاتوری صدام حسین درعراق نقش این پادگان دوچندان شد. پادگان مریم در فرانسه در عین حالیکه تنظیم کننده مناسبات داخلی (درون تشکیلاتی) سازمان است، روابط بیرونی را نیز تنظیم می کند و مسئولیت تمامی اتفاقاتی که از ناحیه مجاهدین (چه در پادگان اشرف در عراق و در هر نقطه دیگر جهان) به وقوع می پیوندد، به عهده این مقر است.

خصوصیات پادگان مریم به صورت محوری عبارتند از:

-ظرف سیاسی و ستاد اصلی مجاهدین در خارج از ایران است.

-مرکز و ستاد فرماندهی استراتژی جنگ مسلحانه است.

-مرکزی امن برای عناصر تئوریک و ایدئولوگ مجاهدین خلق است.

-ستاد سازماندهی اجرایی در زمینه های تبلیغی، نیرویی، مالی، ارتباطی، اطلاعاتی و جاسوسی و جنگ روانی سازمان است.

-بعد از اشرف نماد قدرت سازمان در تبلیغات بیرونی و فعالیت های سیاسی و دیپلماتیک است.

بنا بر شواهد و نیز افشا شدن مناسبات درونی این تشکیلات ضدبشری، در درون این پایگاه رفتار بسیار وحشیانه و غیرانسانی با نیروهای تحت امر گروهک، توسط مسئولین ارشد آن صورت می گیرد.

اما خوب است که نگاهی تیتر وار به وضعیت افراد اسیر در پادگان مریم بیندازیم و ببینیم موارد نقض وحشیانه حقوق بشر در این مکان جهنمی چیست؟

-افراد حاضر دراین پادگان، به هیچ عنوان حق خروج انفرادی از این پادگان را ندارند؛ مگر در قالب تیمهای چند نفره و با دستور و اجازه مسئولین درجه اول پادگان.

-افراد حاضر در این پادگان مثل سایر اعضای این گروهک در عراق، حق ازدواج، تماس با خانواده و بستگان خویش را به هیچ وجه ندارند.

-علیرغم اینکه گرداگرد پادگان اورسورواز توسط پلیس فرانسه محافظت می شود، اما مسئولین گروهک به دستور مریم رجوی دیوارهای پادگان را با سیم های خاردار از ترس فرار نیروها پوشانده اند.

-فرمانده اصلی پادگان اورسورواز شخص مریم رجوی بوده و تمامی افراد حاضر در این مقر کاملاٌ باید مطیع و فرمانبردار وی باشند. مریم رجوی در این پادگان شخصیتی خداگونه داشته و هیچ کس حق مخالفت با وی را ندارد.

-اکثر افراد اسیر در این پادگان به انگیزه خلاص شدن از این اوضاع دهشتناک، آماده به انجام عملیات انتحاری و یا خودسوزی در فرانسه و یا سایر نقاط اروپا میباشند.

خیانت دولت فرانسه به مردم ایران

بعد از حمله پلیس آلبانی به مقر کمپ اشرف و همچنین ممنوع الورودی مریم رجوی به این کشور بار دیگر دولت فرانسه در خیانتی آشکار با مردم ایران به این گروهک بدنام اجازه داد تا مریم رجوی در این پادگان با تعدادی از پارمالنترها دیدار کند و این نشانه دشمنی و کینه دولت فرانسه نسبت به مردم ایران و حکومت جمهوری اسلامی است.

 

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=245292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰