تاریخ : پنجشنبه, ۲۸ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 18 July , 2024
0
دیپلمات کشورمان:

آمریکا در روابط ایران و ارمنستان دخالت بیجا نکند

  • کد خبر : 242768
  • 28 تیر 1403 - 19:36
آمریکا در روابط ایران و ارمنستان دخالت بیجا نکند
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان خاطرنشان کرد: پیام من این است که آمریکا در روابط ایران و ارمنستان دخالت بیجا نکند، ما سنگ‌های کف رودخانه هستیم و شما کف روی آب؛ در این رودخانه کف روی آب از بین می‌رود و سنگ بجا می‌ماند. ما اینجا هستیم و می خواهیم در اینجا زندگی کنیم.

جمهوریت -مهدی سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در بخشی از مصاحبه خود با رادیو آزادی ارمنستان گفت: ما به تصمیم ارمنستان برای توسعه روابط خارجی خود احترام می‌گذاریم؛ ولی اینکه عده‌ای بخواهند به بهانه دموکراسی و اصلاحات در روابط ارمنستان با ایران دخالت کنند، آن را مختل نمایند و بر افکار عمومی تاثیر بگذارند، ما مخالف هستیم. ما نمی‌خواهیم در ارمنستان چنان فضایی ایجاد شود که آنها بتوانند دروغ‌هایی علیه ما مطرح کنند. اخیرا هیأتی از آمریکا به ایروان آمده بود و رئیس این هیأت در مجلس ملی ارمنستان سخنرانی کرد. وی اظهارات نادرستی در رابطه با ایران مطرح کرد و گفت که ایران می‌خواهد دموکراسی را در ارمنستان تضعیف کند؛ این یعنی چه؟

سفیر کشورمان افزود: دموکراسی مطرح شده از سوی آمریکا به این معنی است که هر کس منافع آنها را تأمین کند دموکرات است و هر کس که منافع آنها را تامین نکند، می‌گویند در آنجا دموکراسی تضعیف شده است. مردم ارمنستان، مردم فهمیده‌ای هستند و همسایگان خود را می‌شناسند. ایران همواره مایه امید و تکیه گاه آنان بوده است. مرز ایران و ارمنستان مرز زندگی است. این حرفها نشان می‌دهد که آنها از نگاه مثبت مردم ارمنستان نسبت به ایران ناراحت هستند.

سبحانی همچنین بیان کرد:  بعضی از آمریکایی‌ها یا در خواب به سر می‌برند و یا پنبه در گوش خود گذاشته‌اند. طالبان، القاعده و داعش را آمریکا به وجود آورد؛ اینها تا چه اندازه در مفهوم دموکراسی جای دارند؟ بیش از ۴۰ هزار نفر در غزه کشته شده‌اند؛ آنها کور هستند؛ نمی‌بینند؟ کر هستند؛ نمی‌شنوند؟

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان خاطرنشان کرد: پیام من این است که در روابط ایران و ارمنستان دخالت بیجا نکنند، ما سنگ‌های کف رودخانه هستیم و شما کف روی آب؛ در این رودخانه کف روی آب از بین می‌رود و سنگ بجا می‌ماند. ما اینجا هستیم و می‌خواهیم در اینجا زندگی کنیم.

وی ادامه داد: دموکراسی مورد نظر آمریکا، مرگبارترین صادرات آمریکا بوده است. از زمان جنگ جهانی دوم آمریکا به دنبال سرنگونی بیش از ۵۰ دولت خارجی بوده است که اکثر آنها به صورت دموکراتیک انتخاب شده بودند؛ آشکارا در انتخابات دموکراتیک ۳۰ کشور دخالت کرده و دست به ترور بیش از ۵۰ رهبر خارجی زده است. وقتی پای منافع در کار باشد، «عمو سام» حتی با متحدین خودش هم تعارف ندارد. در قضیه اوکراین و بحران انرژی اروپا دیدیم که چگونه انرژی را به قیمت گزاف به اروپایی‌ها فروخت.

این دیپلمات کشورمان در پایان تاکید کرد: تنها جایی که آمریکا دخالت نکرده داخل خود آمریکا بوده، چون آمریکا در آنجا سفارت ندارد!

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=242768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰