تاریخ : پنجشنبه, ۲۸ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 18 July , 2024
0

رسانه عبری به نقل از منابع عربی: طرح ترور محمد الضیف ناکام بود

  • کد خبر : 242779
  • 28 تیر 1403 - 20:30
رسانه عبری به نقل از منابع عربی: طرح ترور محمد الضیف ناکام بود
برخی منابع عربی از شکست ترور فرمانده حماس و انتقال محمد الضیف، فرمانده گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس به یک تونل در زیر زمین خبر دادند.

جمهوریت –  این مسوولان عرب در گفتگو با شبکه عبری « i۲۴ NEWS» اظهار کردند: الضیف نه در بیمارستان ناصر و نه در مجتمع پزشکی غزه که زخمی‌های حمله به آنجا منتقل شدند و نه حتی در مدرسه وابسته به آژانس آنروا یافت نشد.

این منابع تاکید کردند که الضیف به تونلی در زیر زمین منتقل شده است.

این رسانه عبری به نقل از منابع یاد شده تاکید کرد که مروان عیسی، معاون الضیف نیز پس از اینکه در ماه مارس توسط ارتش رژیم صهیونیستی هدف ترور قرار گرفت، به یک تونل منتقل شد.

ارتش رژیم صهیونیستی شنبه هفته جاری مدعی شد که الضیف و رافع سلامه، فرمانده تیپ خان یونس در جنبش حماس هدف حمله هوایی انجام شده علیه منطقه مواصی در خان یونس بودند.

همچنین این ارتش تاکید کرد که از مدت‌ها قبل برای اجرای این حمله و ترور سران القسام برنامه ریزی کرده و این حمله بر اساس «داده‌های دقیق» سرویس جاسوسی شین بت و فرماندهی جنوب آن انجام شد.

از آن روز تمامی نهادهای وابسته به دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی در حال تحقیق و بررسی این هستند که عملیات ترور روز شنبه موفقیت آمیز بوده است یا نه.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این رابطه مدعی شد، «شواهد و مدارک مهمی دال بر موفقیت آمیز بودن عملیات ترور الضیف وجود دارد اما من هرگز چیزی در این رابطه نخواهم گفت تا زمانی که اطلاعات بیشتری به دست آوریم.»

در مقابل جنبش حماس ضمن تکذیب کشته شدن الضیف در این حمله اعلام کرد که او زنده است و سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی را می‌شنود و به حرف‌های دروغ و بی اساس او می‌خندد.

حمله روز شنبه ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی به منطقه مواصی در حالی انجام شد که تل آویو پیشتر آن را منطقه امن در جنوب نوار غزه اعلام کرده بود.

در نتیجه این حمله ۹۰ فلسطینی از جمله زنان و کودکان شهید شدند.

بیشتر بخوانید:
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=242779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰