تاریخ : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 28 June , 2024
0

مشمولان بالای ۳۵سال،با ۲ فرزند از سربازی معاف شدند

  • کد خبر : 240053
  • 03 تیر 1403 - 11:26
مشمولان بالای ۳۵سال،با ۲ فرزند از سربازی معاف شدند
زنگنه در جمع خبرنگاران خبرداد ابلاغ قانون برنامه هفتم تا قبل انتخابات/ اعمال معافیت جدید برای سربازان

جمهوریت – سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه قانون برنامه هفتم تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ابلاغ می‌شود، گفت: مجمع تشخیص مصلحت در جریان بررسی موارد اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان، معافیت سربازی برای مشمولان با حداقل ۳۵ سال سن و حداقل دو فرزند را تصویب کرد.

محسن زنگنه در حاشیه جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته آخرین جلسه مجمع تشخیص مصلحت برای رفع موارد اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان درباره مصوبات برنامه هفتم برگزار شد و مجمع تشخیص موارد مربوط به برنامه هفتم را تمام کرد.

وی افزود: بر این اساس در هفته جاری شورای نگهبان مصوبات برنامه هفتم را اعلام کرده و تلاش می‌شود تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری قانون برنامه هفتم ابلاغ شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: اینکه تاکنون موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا نشده، به دلیل عدم ابلاغ قانون برنامه هفتم بوده است؛ با ابلاغ برنامه هفتم شاهد اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به میزان ۴۰ درصد سال اول برنامه هفتم خواهیم بود.

زنگنه گفت: یکی از مواردی که مجمع تشخیص روز گذشته به آن پرداخت و تصویب کرد، درباره معافیت سربازی مشمولان با حداقل ۳۵ سال سن و دارای حداقل دو فرزند است، البته نباید این افراد غیبت داشته باشند. در این صورت این مشمولان از سربازی معاف خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=240053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰