تاریخ : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳ Monday, 17 June , 2024
2
وزیر جهاد کشاورزی؛

تولید محصولات کشاورزی گلخانه‌ای به ۴.۳ میلیون تن رسید

  • کد خبر : 237797
  • 07 خرداد 1403 - 14:34
تولید محصولات کشاورزی گلخانه‌ای به ۴.۳ میلیون تن رسید
وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: تولید محصولات گلخانه‌ای از ۳.۱ میلیون تن در ابتدای دولت سیزدهم به ۴.۳ میلیون تن در پایان سال دوم دولت رسید.

جمهوریت ـ  محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: تولید محصولات گلخانه‌ای از ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن در ابتدای دولت سیزدهم به ۴ میلیون و ۳۱۹ هزار تن در پایان سال دوم دولت رسید.

وی افزود: در این مدت محدود سطح گلخانه‌های احداث شده و در حال احداث از ۲۰ هزار و ۶۹۹ هکتار به ۲۳ هزار و ۲۳۸ هکتار رسیده است.

وی به ظرفیت‌های بالای مناطق مختلف کشور برای توسعه کشت گلخانه‌ای به ویژه صرفه‌جویی در منابع آب اشاره کرد و ادامه داد: توسعه گلخانه‌ها می‌تواند به افزایش تولید، اشتغال‌زایی و صادرات محصولات کشاورزی کمک کند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که در سال جهش تولید با مشارکت مردم قرار داریم، گفت: برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای جهش تولید با مشارکت مردم تدوین شده و نقش مردم در جهش تولید را فعال‌تر کردیم تا آنچه مدنظر رهبر معظم انقلاب است، محقق شود.

وی تصریح کرد: حمایت دولت سیزدهم از احداث گلخانه‌ها و توسعه کشت محصولات زراعی می‌تواند به افزایش تولید، اشتغال‌زایی، توسعه مناطق محروم، خوداتکایی خانواده‌های روستایی، تنوع‌بخشی به سبد غذایی مردم و ارتقای سطح امنیت غذایی کشور و در نهایت افزایش صادرات محصولات کشاورزی منجر شود.

نیکبخت کاهش مصرف آب، کاهش مصرف سموم، افزایش کیفیت محصول و تنوع‌بخشی به سبد غذایی را از دیگر مزایای توسعه کشاورزی گلخانه‌ای برشمرد و افزود: اختصاص تسهیلات بانکی به کشاورزان برای احداث گلخانه‌ها از اولویت‌های دولت سیزدهم برای حمایت از تولید داخلی و رونق کشاورزی در کشور است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=237797

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰