تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
3

تلاش های یک زن برای پاکسازی معتادان از جنوب تهران

  • کد خبر : 232196
  • 04 فروردین 1403 - 4:00
تلاش های یک زن برای پاکسازی معتادان از جنوب تهران
پریسا افکارمدیر انجمن طلوع گستر بانوی بهشت تهران یکی از فعالین حوزه آسیب های اجتماعی است که در سالهای اخیر در مناطق جنوبی شهر تهران به پاکسازی مشاوره و ساماندهی این افراد می پردازد.

جمهوریت–پریسا افکارمدیر انجمن طلوع گستر بانوی بهشت تهران یکی از فعالین حوزه آسیب های اجتماعی است که در سالهای اخیر در مناطق جنوبی شهر تهران به پاکسازی مشاوره و ساماندهی این افراد می پردازد.

«پریسا افکار» فعال مدنی در حوزه آسیب های اجتماعی شهرداری منطقه ۱۸ که زیر نظر معاونت اجتماعی و فرهنگی این منطقه اقدامات موثری در پاکسازی این حوزه از آسیب های اجتماعی مانند جذب و جمع آوری معتادین متجاهر ، شناسایی خانه های پلاک قرمز، متلاشی کردن کلونی های مصرف مواد مخدر داشته است.

این زن فعال اجتماعی با جان و دل برای کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق وقت می گذارد و آرزویش ایجاد محیطی امن وآرام برای مردم و ساکنین محله های جنوب شهر است.یکی از دغدغه های این فعال مدنی بازگرداندن آسیب دیده ها به آغوش خانواده و جامعه است.

او با توجه به اینکه، نیاز هر فرد را جامعه پذیری می داند، معتقد است، بسیاری از این افراد در جامعه می توانند تاثیر گذار باشند به شرط اینکه بعد از جمع آوری معتاد متجاهر ، خانواده مددجو هم زمان مورد مشاوره قرار بگیرند. وقتی خانواده های این افراد آنان را حمایت کنند و بپذیرند احتمال کمتری دارد که دوباره به چرخه آسیب بازگردند.بعد از اینکه خانواده ها آنان را پذیرفتن باید آماده ورود به جامعه شوند و دیدگاه کارفرماها و مردم نسبت به آنان  تغییر کند و مثبت باشد.

در آخرین طرح های پاکسازی، این تیم و  پایگاه خدمات اجتماعی منطقه ۱۸ برای مناسب کردن شهر و این منطقه و ایجاد محیطی عاری از آسیب  برای همشهریانش وارد عمل شدند و ما همراه آنها شدیم تا نحوه کار این فعالان را برای شما به تصویر بکشیم.

بیشتر بخوانید:
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=232196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰