جمهوریت-روزنامه جوان نوشت: به نظر میرسد در واردات خودرو فقط منافع باشگاه خودروسازان داخلی مورد توجه قرار گرفته و عملاً سر مردم بیکلاه مانده است. قرار بود انحصار در صنعت خودرو بشکند، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه در واردات نیز انحصار ایجاد شد، ضمن اینکه خودروهای داخلی نیز به بهانههای مختلف با افزایش قیمتها مواجه و گران شدند.
روزنامه جوان معتقد است خودروهایهای وارداتی به نام مردم بود اما به کام ثروتمندان شده است.
در ۲ سال گذشته وعدههای زیادی درخصوص واردات خودرو داده شد، قانون آن نیز تصویب و ابلاغ شد، اما در زمان ابلاغ قانون، قیمت یورو ۳۳ تا ۳۵ هزار تومان بود، اکنون به ۵۳ تا ۵۵ هزار تومان رسیده است. آنچه اکنون در سامانه یکپارچه خودرو از سوی واردکنندگان عرضه شده با قیمتهای بالای یک میلیارد تومان است، ضمن اینکه تعداد واردات نیز پاسخگوی تقاضای بازار نیست
این روزنامه افزوده است: به نظر میرسد در واردات خودرو فقط منافع باشگاه خودروسازان داخلی مورد توجه قرار گرفته و عملاً سر مردم بیکلاه مانده است. قرار بود انحصار در صنعت خودرو بشکند، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه در واردات نیز انحصار ایجاد شد، ضمن اینکه خودروهای داخلی نیز به بهانههای مختلف با افزایش قیمتها مواجه و گران شدند. اگر قرار است این روند غیرمنطقی و انحصاری در واردات خودرو ادامه یابد، همان بهتر که به توصیه رئیس سازمان برنامه و بودجه عمل و واردات خودروهای لوکس متوقف شود.
بیشتر بخوانید:
- مخالف واردات خودروهای چینی نیستم
- آییننامه واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ
- انصراف دهندگان از طرحهای فروش خودرو میتوانند دوباره ثبتنام کنند؟
- متقاضیان خودرو در سامانه یکپارچه حتما بخوانند
- عرضه جدید خودرو در سامانه یکپارچه
- خبر فوری از فروش خودروهای خارجی در سامانه یکپارچه
- پنج پیام انصرافها از سامانه یکپارچه
- خبر فوری از فروش خودروهای خارجی در سامانه یکپارچه
- سامانه یکپارچه عرضه خودرو باز شد
- سامانه یکپارچه برای چه کسانی باز شد؟