تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
2

رشد ترانزیت به ۵۵ درصد رسید

  • کد خبر : 231593
  • 23 اسفند 1402 - 18:24
رشد ترانزیت به ۵۵ درصد رسید
وزیر راه و شهرسازی از رشد ۵۵ درصدی ترانزیت و به نتیجه رسیدن اقدامات دولت سیزدهم در این زمینه خبر داد.

جمهوریت – به گزارش  وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش میزان ترانزیت از کشور گفت: تا امروز شاهد رشد ۵۵ درصدی ترانزیت هستیم که رکورد بی‌سابقه‌ای بوده و نشان می‌دهد اقدامات دولت برای تحقق رشد ترانزیت به نتیجه رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در کنار توسعه زیرساخت‌ها توسعه نرم‌افزارهای تردد آسان‌تر کالا و بار در مسیرهای مواصلاتی میان ایران و کشورهای همسایه رشد شتابانی گرفته است اظهار امیدواری کرد که تا انتهای سال ۱۴۰۳ این عدد بیشتر شود  و نقش جدی در اقتصادی ملی کشور داشته باشد.

بذرپاش تاکید کرد: در احکام برنامه مسئولیت بخش ترانزیت و لجستیک بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده شده است و منتظر هستیم برنامه ابلاغ شود و امیدواریم هر چه زودتر ابلاغ شود.

افتتاح سالن جدید در ترمینال فرودگاه مشهد

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح سالن جدید در ترمینال فرودگاه مشهد اشاره کرد و گفت: در روزهای آینده بیش از ۲۰ هزار مترمربع به فرودگاه مشهد اضافه می‌شود و با این افتتاح ظرفیت سالانه اسمی فرودگاه مشهد از ۷ میلیون نفر به ۱۰ میلیون نفر افزایش می‌یابد.

وی افزود: همچنین شاهد رشد ۴۰ درصدی پارک پوزیشن‌ها برای استقرار هواپیما خواهیم بود و تعداد ایستگاه‌ها برای پارک هواپیما و سوار شدن مسافران با رشد ۴۰ درصدی همراه خواهد شد.

بذرپاش در ادامه به موضوع جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه حمل‌ونقل اشاره و عنوان کرد: از هر شرکت خارجی که پیشنهادی بیاید قبول می‌کنیم به دنبال جذب سرمایه خارجی هستیم. روشی برای بررسی صلاحیت شرکت‌های خارجی داریم از وزارت خارجه این اعتبارسنجی شرکت‌ها انجام می‌شود.

هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بلیت گرفته نشده است

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره برخی اخبار منتشر شده درباره افزایش نرخ بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس توضیح داد: یکی از درخواست شرکت‌های حمل و نقل افزایش قیمت است و باید ضمن توجه به منافع مردم، منفعت این شرکت ها هم در نظر گرفته شود تا زیان‌ده نشوند اما هنوز چنین تصمیمی گرفته نشده است و در سال آینده نیز افزایش سنواتی مرسوم در حوزه خدماتی کشور رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: ما به عنوان دولت سعی کرده‌ایم موضوع افزایش قیمت‌ها در سال ۱۴۰۲ را مدیریت کنیم و این کار انجام شد.

احداث بیش از ۳ هزار ۳ هزار کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود درباره احداث راه روستایی گفت: هدفگذاری احداث ۳ هزار کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ انجام شده بود که از این عدد عبور کردیم و رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: برای احداث و بهسازی راه روستایی در سال آینده عدد بالاتری هدفگذاری شده است چرا که این موضوع دارای اهمیت بوده و یکی از نقاط هدف توسعه عمرانی دولت است.

بهره برداری از ۵ هزار و ۲۳۰ مسکن مهر در پردیس

بذرپاش در پایان به بهره‌برداری از بیش از ۵ هزار و ۲۳۰ مسکن مهر باقی مانده در شهر جدید پردیس اشاره کرد و گفت: بیش از ۵ هزار و ۲۳۰ مسکن مهر باقی مانده در شهر جدید پردیس پس از سال‌ها انتظار تقدیم متقاضیان خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=231593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰