تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
3

وزیر راه و شهرسازی وارد استان سیستان بلوچستان شد

  • کد خبر : 223533
  • 05 دی 1402 - 11:17
وزیر راه و شهرسازی وارد استان سیستان بلوچستان شد
وزیر راه و شهرسازی امروز با هدف افتتاح ۹۶ کیلومتر کریدور بزرگراهی و بازدید از پروژه های تنها بندر اقیانوسی کشور در چابهار و ابر پروژه راه آهن چابهار-خاش وارد استان سیستان و بلوچستان شد.

جمهوریت-وزیر راه و شهرسازی امروز با هدف افتتاح ۹۶ کیلومتر کریدور بزرگراهی و بازدید از پروژه های تنها بندر اقیانوسی کشور در چابهار و ابر پروژه راه آهن چابهار-خاش وارد استان سیستان و بلوچستان شد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش صبح روز سه شنبه پنجم دی ماه وارد استان سیستان و بلوچستان شد تا طبق برنامه ابتدا در آیین افتتاح ۹۶ کیلومتر طرح‌های بزرگراه‌ی جنوب استان شرکت کند.

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان صبح امروز ۵۸ کیلومتر از کریدور نوار ساحلی و ۳۸ کیلومتر از کریدور جنوب-شمال شرق کشور به ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال را افتتاح خواهد کرد.

در راستای تکمیل کریدور بزرگراه‌ی نوار ساحلی کشور در استان سیستان و بلوچستان قطعه دوم کاروان-کنارک به طول ۲۲ کیلومتر به ارزش ۶۰۰۰ میلیارد ریال، باند دوم چابهار-کنارک به طول ۱۸ کیلومتر به ارزش ۵۰۰۰ میلیارد ریال همراه با قطعه اول چابهار-پسا بندر به طول ۱۸ کیلومتر به ارزش ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال در جریان سفر امروز وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری خواهد رسید.

بازدید و آغاز عملیات اجرایی ۵ پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال در بندر شهید بهشتی چابهار از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در این سفر یک روزه است.

وی در ادامه از بندر شهید بهشتی بازدید می‌کند و پس از بازدید از پروژه راه آهن چابهار-زاهدان در مراسم اتمام عملیات حفاری ۳۹ رشته تونل به طول ۱۷ کیلومتر در راه‌آهن چابهار-خاش حضور می‌یابد.

پروژه راه آهن چابهار – زاهدان، به طول ۶۳۱ کیلومتر خط اصلی بخشی از کریدور ریلی شمال – جنوب در شرق کشور است که در امتداد جاده چابهار به زاهدان قرار گرفته است.

راه آهن زاهدان به سرخس، دومین اقدام در طرح جهش کریدور ترانزیتی شمال به جنوب است که تنها بندر اقیانوسی منطقه را به اصلی‌ترین مرز ترانزیت ریلی کشور یعنی سرخس متصل می‌سازد و ترکمنستان و چهار کشور دیگر آسیای مرکزی را از طریق خطوط ریلی به اقیانوس هند متصل می‌کند به گونه‌ای که می‌توان گفت این راه اقیانوس هند را به آسیای مرکزی پیوند می‌دهد.این خط ریلی از چابهار آغاز و با عبور از ایرانشهر، خاش، زاهدان، نهبندان، بیرجند، قاین و گناباد از طریق ایستگاه کالشور در حوزه شهرستان تربت حیدریه به راه آهن بافق – مشهد متصل می‌شود و با بهره برداری از این طرح، سیستان و بلوچستان از چند مسیر به راه آهن سراسری جمهوری اسلامی و چندین کشور همسایه ایران متصل خواهد شد.

در شهریور ماه سال ۱۴۰۱ خط ریلی زاهدان – خاش به طول ۱۵۵ کیلومتر به بهره برداری رسید و با تکمیل راه آهن خاش-چابهار، بندر شهید بهشتی به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی متصل شود.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=223533

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰