تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
3

رد پای آمریکا در حمله سایبری به سیستم سوخت رسانی ایران

  • کد خبر : 222976
  • 28 آذر 1402 - 21:03
رد پای آمریکا در حمله سایبری به سیستم سوخت رسانی ایران
موسسه سایبربان در حمله اولیه به جایگاه های سوخت در آبان 1400 هم از یک کشور نام برد و این حمله را در قد و قواره رژیم صهیونیستی ندانست.

جمهوریت-موسسه سایبربان در حمله اولیه به جایگاه های سوخت در آبان ۱۴۰۰ هم از یک کشور نام برد و این حمله را در قد و قواره رژیم صهیونیستی ندانست.
جایگاه های سوخت رسانی کشور برای دومین بار مورد حمله سایبری قرار گرفت و گروهی نام آشنا مسئولیت این حمله را پذیرفت. اما نکته مهم این است که عامل اصلی حمله نمی تواند رژیم صهیونیستی باشد!

سایبربان نوشت: دیروز حوالی ساعت ۹:۳۰ صبح جایگاه های سوخت رسانی در سراسر کشور با اختلال مواجه شدند. گمانه زنی های اولیه نشان از یک حمله سایبری گسترده داشت، حمله ای که دو سال پیش نیز شاهد آن بودیم.

کانال عصر ایران در تلگرام
دقایقی بعد گروه هکری گنشجک درنده با انتشار پیام ها و اطلاعیه هایی در صفحات خود مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت، گروهی که در کارنامه فعالیت های خود حمله سایبری به خط تولید فولاد خوزستان، شرکت راه آهن، سیستم های وزارت راه و شهرسازی و پمپ بنزین ها را دارد.

در اخبار اولیه تلاش شد تا این گروه وابسته به رژیم صهیونیستی معرفی شود اما در بررسی های دقیق تر و تحلیل متخصصان سایبری ما این حمله به هیچ عنوان نمی تواند کار رژیمی باشد که خود آماج حملات سایبری قرار گرفته و دارای ضعف های شدید امنیتی در زیرساخت های حیاتی اش هست و از طرفی در جنگ تمام توانش را برای حمله و مقابله با یگ گروه نظامی در غزه صرف می کند، چنین رژیمی تمرکز و توان انجام چنین حملاتی را ندارد.

این جنس حملات در موقعیت کنونی از کشوری بر میاید که دارای انگیزه های بزرگ تر می باشد و در شرایط بهتری به سر می برد. موسسه سایبربان در حمله اولیه به جایگاه های سوخت در آبان ۱۴۰۰ هم از یک کشور نام برد و این حمله را در قد و قواره رژیم صهیونیستی ندانست.

مدارک و شواهد نشان می دهد که بدون شک این گروه هکری با برنامه و تحت حمایت ایالات متحده آمریکا به میدان باز گشته است.

حال باید دید واکنش محور مقاومت و ایران به این ماجرا جویی های آمریکایی چیست؟! ایران حق هرگونه پاسخگویی به حملات زیرساختی را برای خود محفوظ می داند و در فرصت مناسب اقدام خواهد کرد…

 

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=222976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰