تاریخ : چهارشنبه, ۲ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 22 May , 2024
2
عضو شورای شهر اصفهان:

شکسته شدن پلمپ‌های مازوت سوزی نیروگاه شهیدمنتظری

  • کد خبر : 221831
  • 16 آذر 1402 - 9:19
شکسته شدن پلمپ‌های مازوت سوزی نیروگاه شهیدمنتظری
سامع، عضو شورای شهر اصفهان درباره تاثیر مازوت سوزی بر کیفیت هوای این شهر بیان کرد: امسال مازوتی سوزانده نشده، اما در سال ۱۴۰۰ پلمپ‌های مازوت سوزی نیروگاه شکسته شد و مدیریت استان از نظر مردم زیر سوال است که چرا بعد از سال‌ها پملپ‌های نیروگاه شهیدمنتظری برای استفاده از مازوت شکسته شد.

جمهوریت-سامع، عضو شورای شهر اصفهان درباره تاثیر مازوت سوزی بر کیفیت هوای این شهر بیان کرد: امسال مازوتی سوزانده نشده، اما در سال ۱۴۰۰ پلمپ‌های مازوت سوزی نیروگاه شکسته شد و مدیریت استان از نظر مردم زیر سوال است که چرا بعد از سال‌ها پملپ‌های نیروگاه شهیدمنتظری برای استفاده از مازوت شکسته شد. دائما نیز استاندار پیگیر بوده است، اما سال گذشته مازوت مصرف شد و امسال با وجود جلسه‌ای که با حضور وزیر نیرو و وزیرکشور برگزار شد، مدیریت استان روی مخالفت بر مازوت سوزی تاکید کرد ما نیز به شدت پیگیری می‌کنیم که پلمپ مازوت باقی بماند.

آلودگی هوا در اصفهان رکورد زده است و سلامت شهروندان هر روز بیشتر به خطر می‌افتد؛ در مقابل این وضعیت نیز مسئولین همواره مدعی کار‌های بلندمدت و صبر برای عبور از آلودگی و انداختن تقصیر‌ها برگردن دولت‌های قبل هستند. با این وجود اصفهان در وضعیت بنفش آلودگی هوا در حال رکورد زدن است

 

امیر سامع، رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اصفهان، درباره بنفش شدن وضعیت آلودگی هوا در اصفهان گفت: شرایط محیط زیستی و آلودگی هوا که متاسفانه یک بحث دامنه داری از اقدامات و برنامه‌های مختلف در بخش‌های متعدد است. مثلا اگر می‌خواستیم خودرو تولید کنیم، پسماند را مدیریت کنیم و صنایع را مدیریت کنیم در اندازه کافی آن کار‌ها از گذشته تا امروز صورت نگرفته است و اصلاح آن نیز بهبود گام به گام می‌طلبد و در یک روز هم امکان پذیر نیست. حل آلودگی هوا برنامه پایدار می‌خواهد. ما قانون هوای پاک سال ۹۸ را پیگیری کردیم و به بیست بند آن را تقسیم بندی کردیم. اگر دستگاه‌های اجرایی در اصفهان این بیست بند را دنبال کنند یک گام به جلو می‌رویم، ازجمله استفاده از سوخت مناسب و حمل و نقل پاک که امروز هم ۹۰ درصد سوخت مورد استفاده حمل و نقل عمومی اصفهان یورو ۵ است. مثلا در بحث تجدیدپذیر‌ها شهرداری از ۲۰ مگاوات برقی که مصرف می‌کند ۳ مگاوات آن تجدیدپذیر است. در حوزه مدیریت پسماند، شهرداری اصفهان پتانسیل لازم را نسبت به شهر‌های دیگر دارد.

 

وی در ادامه درباره عوامل موثر بر آلودگی هوا اشاره کرد: وضع مان اصلا خوب نیست. بخش مهمی از این آلاینده‌ها به خاطر صنایع پیرامون شهر، بخشی به خاطر منابع متحرک از جمله خودرو‌ها و بخشی نیز به خطر ساختمان هاست. اقدامی که سال گذشته انجام دادیم مربوط به این بود که هر ساختمانی مقررات محیط زیست را رعایت کند و برق کمتری مصرف کند و مصرف آب را کاهش دهد، تا ۵۰ درصد می‌تواند عوارض ساختمان و تراکم آن کمتر شود. قطعا کار‌های فعلی کافی نیست و وضع خوبی نداریم. الان بحث جابجایی نیروگاه شهید منتظری مطرح شده است که باید به مرور انجام شود.

 

عضو شورای شهر اصفهان درباره تاثیر مازوت سوزی بر کیفیت هوای این شهر بیان کرد: امسال مازوتی سوزانده نشده، اما در سال ۱۴۰۰ پلمپ‌های مازوت سوزی نیروگاه شکسته شد و مدیریت استان از نظر مردم زیر سوال است که چرا بعد از سال‌ها پملپ‌های نیروگاه شهیدمنتظری برای استفاده از مازوت شکسته شد. دائما نیز استاندار پیگیر بوده است، اما سال گذشته مازوت مصرف شد و امسال با وجود جلسه‌ای که با حضور وزیر نیرو و وزیرکشور برگزار شد، مدیریت استان روی مخالفت بر مازوت سوزی تاکید کرد ما نیز به شدت پیگیری می‌کنیم که پلمپ مازوت باقی بماند. البته شرایط کشور سخت است و تامین گاز دشوار است.

 

سامع درباره انتشار ویدئو‌هایی مبنی بر تاثیر ذوب آهن در آلودگی هوا گفت: ذوب آهن واحد‌هایی مانند کوک سازی دارد که عمدتا نیز قدیمی هستند و نمی‌توانند شرایط محیط زیست را رعایت کنند، البته اقداماتی مانند توسعه فضای سبز انجام داده اند، اما همچنان از واحد‌های آلاینده هستند و اخیرا به علت یک اشکال آلودگی از ذوب آهن بیشتر شده و من شنیدم که پرونده قضایی هم تشکیل شده است. بالاخره صنعت یکی از بخش‌های توسعه کشور است و باید به صنعت اجازه فعالیت دهیم، اما صنعت هم هر روز باید یک گام مثبت بردارد تا با کمترین اخلال در محیط زیست کارش را انجام دهد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=221831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰