تاریخ : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 28 June , 2024
3

واشنگتن بی‌بی را بازخواست کرد؛ اداره غزه در آینده با کیست؟

  • کد خبر : 219207
  • 21 آبان 1402 - 18:16
واشنگتن بی‌بی را بازخواست کرد؛ اداره غزه در آینده با کیست؟
آمریکا در مورد اظهارات اخیر نتانیاهو در مورد مسئولیت امنیتی اسرائیل بر نوار غزه پس از جنگ علیه حماس، خواستار توضیح شده است.

جمهوریت-آمریکا در مورد اظهارات اخیر نتانیاهو در مورد مسئولیت امنیتی اسرائیل بر نوار غزه پس از جنگ علیه حماس، خواستار توضیح شده است.

ایالات متحده درباره اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل مبنی بر اینکه اسرائیل برای مدت نامعلومی پس از جنگ علیه حماس، مسئولیت امنیتی نوار غزه را بر عهده خواهد داشت، خواستار توضیح شده است.

درخواست برای شفاف‌سازی ابتدا توسط رسانه دولتی اسرائیل گزارش شد و یک مقام آمریکایی نیز بعدا این گزارش را تأیید کرد.

نتانیاهو در شب گذشته اعلام کرد که اسرائیل با بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین به غزه پس از جنگ مخالفت خواهد کرد. اسرائیل این سازمان را نهادی دانست که به کودکان فلسطینی آموزش می‌دهد که از اسرائیل متنفر بوده و آن را از بین ببرند.

نتانیاهو در روز جمعه گفت که ارتش اسرائیل پس از پایان جنگ کنونی، کنترل نوار غزه را حفظ خواهد کرد و برای تأمین امنیت خود در امتداد مرز با غزه، به نیروهای بین‌المللی متکی نخواهد بود.

هفته گذشته نیز نتانیاهو به شبکه ای‌بی‌سی نیوز گفت که اسرائیل پس از پایان جنگ علیه حماس، «مسئولیت امنیتی کلی» نوار غزه را «برای مدت نامعلومی» بر عهده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=219207

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰