تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024
2

آغاز دادگاه «رد صلاحیت» ترامپ در کلرادو

  • کد خبر : 217348
  • 08 آبان 1402 - 17:25
آغاز دادگاه «رد صلاحیت» ترامپ در کلرادو
رویترز نوشت: قرار است امروز دوشنبه دادگاهی در کلرادو تشکیل شود تا در مورد چگونگی رد صلاحیت ترامپ برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تصمیم بگیرد.

جمهوریت-رویترز نوشت: قرار است امروز دوشنبه دادگاهی در کلرادو تشکیل شود تا در مورد چگونگی رد صلاحیت ترامپ برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تصمیم بگیرد.

دادگاهی در کلرادو برای بررسی چگونگی رد صلاحیت رییس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

رویترز نوشت: قرار است امروز دوشنبه دادگاهی در کلرادو تشکیل شود تا در مورد چگونگی رد صلاحیت ترامپ برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تصمیم بگیرد. این دادگاه تصمیم خواهد گرفت ترامپ را به دلیل ایفای نقش در حمله مرگبار به ساختمان کنگره آمریکا با هدف حفظ قدرت از حضور در انتخابات ریاست جمهوری محروم کند یا خیر.

این محاکمه یک هفته‌ای در حقیقت یک گام مهم برای مخالفان ترامپ برای رد صلاحیت او است که با استناد به یک مورد قانونی در زمان جنگ داخلی آمریکا که بسیار به ندرت استفاده شده است، صورت می‌گیرد. این ماده قانونی می‌گوید هرکس در قیام یا شورش علیه بنیان‌های دمکراتیک ایالات متحده دخیل باشد، از سیاست حذف خواهد شد. بند ۳ اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی ایالات متحده، که پس از جنگ داخلی برای جلوگیری از تصاحب منصب فدرال توسط شورشیان سابق کنفدراسیون ایجاد شد، موضوع این دادگاه است.

ترامپ با شکایت های مشابهی از سوی گروه های مدافع در میشیگان و مینه سوتا مواجه است، اما پرونده کلرادو اولین پرونده ای است که به محاکمه رسیده است. ترامپ هرگونه دخالت در حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در شش ژانویه ۲۰۲۰ را رد می‌کند. در این حادثه ۵ نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته و صدها نفر بازداشت و محاکمه شدند.

با اینکه مخالفان ترامپ بسیار امید دارند جلوی او را در ایالت‌های کلیدی گرفته و راه را برای رسیدن او به رقابت نهایی سد کنند اما ترامپ در همه نظرسنجی‌ها که از جمهوریخواهان اخذ شده، اول است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=217348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰