تاریخ : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
3
ادعای واشنگتن‌پست:

توافق آمریکا و قطر بر سر مسدودسازی موقت ۶ میلیارد دلار ایران توافق کردند!

  • کد خبر : 214787
  • 20 مهر 1402 - 23:05
توافق آمریکا و قطر بر سر مسدودسازی موقت ۶ میلیارد دلار ایران توافق کردند!
روزنامه واشنگتن‌پست ادعا کرده ایالات متحده و قطر توافق کردند که در پی حمله حماس علیه اسرائیل، ایران را ازدسترسی به 6 میلیارد دلار دارای‌اش منع کنند.

جمهوریت- روزنامه واشنگتن‌پست ادعا کرده ایالات متحده و قطر توافق کردند که در پی حمله حماس علیه اسرائیل، ایران را ازدسترسی به ۶ میلیارد دلار دارای‌اش منع کنند.

به گزارش اکوایران، روزنامه واشنگتن‌پست ادعا کرده ایالات متحده و قطر توافق کردند که در پی حمله حماس علیه اسرائیل، ایران را ازدسترسی به  ۶ میلیارد دلار دارای‌اش منع کنند.

بر اساس این گزارش، به گفته دو نفری که نخواستند نامشان فاش نشود، والی آدیمو، معاون وزیر خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه در جمع دموکرات‌های مجلس نمایندگان گفته، مقامات ایالات متحده و دولت قطر توافق کرده‌اند که با توجه به حمله حماس به اسرائیل، از دسترسی ایران به حساب ۶ میلیارد دلاری کمک های بشردوستانه جلوگیری کنند.

تصمیم برای عدم اجازه دسترسی به این پول تنها چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که دولت‌های آمریکا و ایران توافقی را  با هدف کاهش خصومت‌ها در منطقه اجرا کردند و بر اساس آن علاوه بر مبادله زندانیان میان دو طرف، ایران اجازه دسترسی به ۶ میلیارد دلار دارایی‌ مسدود شده خود پیدا می‌کرد. طبق این توافق، مقامات آمریکایی باید هر معامله را تأیید می کردند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به سوالی درباره فشار برای توقف این دسترسی، در بیانیه‌ای پاسخ داد: «سناتورهای مورد بحث و دولت ایالات متحده همگی کاملاً آگاه هستند که نمی‌توانند از توافق کنار بکشند. این پول مسلما متعلق به مردم ایران است و برای دولت جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل در دستیابی به کلیه ملزومات ضروری و غیرتحریمی برای ایرانیان در نظر گرفته شده است.»

گفته شده، آمریکا و قطر توافق کردند تا زمان انجام تحقیقات در مورد حمله حماس، جلوی دسترسی ایران به ۶ میلیارد دلار موجود در بانک‌های قطر گرفته شود.

با این حال، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با تسنیم گفته ادعای واشنگتن پست به نقل از منابع توهمی فقط در راستای عملیات روانی مشترک با صهیونیست‌هاست و واقعیت بیرونی ندارد و پول‌های ایران در قطر طبق توافق قبلی در اختیار ایران است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=214787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰