تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
7

خیز واشنگتن برای تشدید تحریم‌های تهران

  • کد خبر : 214726
  • 20 مهر 1402 - 21:04
خیز واشنگتن برای تشدید تحریم‌های تهران
جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفت، پس از حمله حماس به اسرائیل در این هفته، ممکن است ایالات متحده اقداماتی را برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران انجام دهد، اگرچه او به انجام اقدام خاصی متعهد نشد.

جمهوریت-جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفت، پس از حمله حماس به اسرائیل در این هفته، ممکن است ایالات متحده اقداماتی را برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران انجام دهد، اگرچه او به انجام اقدام خاصی متعهد نشد.

به گزارش اکوایران به نقل از وال‌اسریت ژورنال، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفت، پس از حمله حماس به اسرائیل در این هفته، ممکن است ایالات متحده اقداماتی را برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران انجام دهد، اگرچه او به انجام اقدام خاصی متعهد نشد.

دولت بایدن ماه گذشته تقریباً ۶ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی ایران را به عنوان بخشی از توافق تبادل زندانیان آزاد کرد، اقدامی که مورد انتقاد جمهوری‌خواهان در واشنگتن قرار گرفت. یلن در یک کنفرانس مطبوعاتی در جریان نشست‌های بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول ادعا کرد که این دارایی می‌تواند دوباره مسدود شود.

او مدعی شد: «این‌ها وجوهی‌اند که در قطر مستقر هستند و صرفاً برای مقاصد بشردوستانه در دسترس قرار گرفته‌اند، با این حال وجوه دست نخورده است. از نظر اقدامات احتمالی آینده چیزی را از روی میز برنمی‌دارم، اما مطمئناً نمی‌خواهم از جایی که هستیم جلوتر بروم.»

او گفت که ایالات متحده در جستجوی راه‌هایی برای بستن شکاف‌های تحریم‌های خود علیه ایران، حماس و حزب الله است. یلن گفت که او انتظار ندارد جنگ بین اسرائیل و حماس تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد جهانی داشته باشد. او گفت: «من واقعاً به آن به عنوان محرک عمده و محتمل چشم‌انداز اقتصاد جهانی فکر نمی‌کنم.»

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=214726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰