تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024
7
علیپور نایب رییس کمیسیون عمران در گفتگو با جمهوریت:

وزیر اقتصاد پاسخگوی عملکرد ضعیف بانک‌ها در اعطای تسهیلات مسکن باشد

  • کد خبر : 214242
  • 17 مهر 1402 - 9:18
وزیر اقتصاد پاسخگوی عملکرد ضعیف بانک‌ها در اعطای تسهیلات مسکن باشد
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن را بسیار ضعیف خواند و تاکید کرد که باید وزیر اقتصاد پاسخگوی عملکرد ضعیف بانک ها باشد.

جمهوریتنایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن را بسیار ضعیف خواند و تاکید کرد که باید وزیر اقتصاد پاسخگوی عملکرد ضعیف بانک ها باشد.

کمال علیپور در گفت و گو با جمهوریت در ارزیابی از عملکرد بانک ها در انجام تکالیف قانونی شان برای اعطای وام مسکن گفت: باید بانک ها حدود ۲۰ درصد از تسهیلات اعطایی خود را برای بخش مسکن درنظر گیرند.

وی مسکن را چالش جدی برای کشور خواند و افزود: ساخت مسکن می تواند با ایجاد اشتغال و فعال کردن کارخانجات و تولیدکنندگان چرخه تولید را در کشور راه بی‌اندازد.

علیپور با بیان اینکه باید تمامی تلاش ها در جهت تقویت بانک مسکن باشد، افزود: اقداماتی همچون تخصیص اعتبار و افزایش سرمایه معطوف به بانک مسکن شود چه اینکه تاکنون اقدامات این بانک ۱۲۰ درصد فراتر از مسئولیت‌هایش بوده است لذا باید بانک مرکزی به بانک مسکن کمک کرده تا بتوان چالش جدی مسکن را حل کرد.

این نماینده مجلس درباره علت پرداخت نشدن تسهیلات مسکن در بانک های خصوصی گفت: با توجه به قوانین مربوط به پرداخت و بازپرداخت وام مسکن، بانک های خصوصی نگرانی در این باره داشته و خیلی استقبال نمی کنند لذا در این جا هم باید دولت ضمن کمک به بانک های خصوصی، مشوق هایی برای آن ها درنظر گیرد.

علیپور در جمع بندی عملکرد بانک های خصوصی و دولتی به جز مسکن را در پرداخت تسهیلات مسکن بسیار ضعیف خواند و افزود: طبق قانون جهش تولید مسکن باید وزیر اقتصاد پاسخگوی عملکرد ضعیف بانک ها باشد؛ مجلس نیز می تواند از طریق ابزارهای ‌نظارتی با پاسخگو نبودن وزیر اقتصاد برخورد کند.

وی توضیح داد: طبق آمار عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن بین ۷ تا ۸ درصد است که امیدواریم تا پایان سال به ۱۴ درصد برسد.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=214242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰