تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
7

وزارت کشور مهاجران غیرقانونی را از کشور اخراج کند

  • کد خبر : 212254
  • 05 مهر 1402 - 13:21
وزارت کشور مهاجران غیرقانونی را از کشور اخراج کند
برخی مهاجران افغان در قالب باندهای قاچاق انسان این مهاجران را از مرز رد کرده و در شهرهایی مثل تهران و مشهد و شیراز و اصفهان و کلانشهر آمده و بعد مشغول کار و فعالیت می شوند.

جمهوریت – یک عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه باید وزارت کشور از ورود مهارجران غیرقانونی به کشور جلوگیری کند، گفت: وزارت کشور مهاجران غیرقانونی ساکن در کشور را شناسایی و آن ها را از کشور اخراج کند.

احسان ارکانی در گفت و گو با جمهوریت اظهار کرد: طبق قانون وزارت کشور و دستگاه‌های متولی مکلف به اجرای قانون جلوگیری از ورود غیرمجاز مهاجرین از مرزها هستند؛ اینکه ضوابط و قوانینی درباره ورود مهاجران قانونی وجود دارد، همچون اینکه اگر یک فرد خارجی حداقل ۵۰۰ هزار دلار سرمایه وارد کشور کند، می تواند در یک مقطع زمانی اقامت موقت بگیرد.

وی با اشاره به ورود مهاجران غیرقانونی در کشور گفت: مهاجران غیرقانونی شامل آن دسته از افراد می شود که با ورود غیرقانونی از مرزها، کارت اقامت و مدارک هویتی ندارند. آن ها در صورت اشتغال کارگر غیرمجاز محسوب شده و در صورت بیکاری ممکن است برخی جرایم و ناامنی همچون سرقت و قاچاق مواد مخدر را مرتکب شوند.

نماینده نیشابور در مجلس با بیان اینکه ساماندهی اتباع خارجی برعهده وزارت کشور و استانداری‌هاست، افزود: وزارت کشور به عنوان متولی امنیت و مبادی مرزی باید به موضوع ورود مهاجران غیرقانونی به کشور ورود کند؛ هر زمان نظارت و کنترل و پایش مرزها برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی ضعیف شده با سیل ورود مهاجران غیرقانونی و عبور از مرزها مواجه شده ایم. در این بین برخی ها در قالب باندهای قاچاق انسان این مهاجران را از مرز رد کرده و در شهرهایی مثل تهران و مشهد و شیراز و اصفهان و کلانشهر آمده و بعد مشغول کار و فعالیت می شوند.

وی ادامه داد: در وهله اول وظیفه وزارت کشور مقابله با ورود مهاجران غیرقانونی به کشور است؛ بعد از آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدام رصدی در حوزه بازرسی، نظارت و پایش میدانی پروژه های مختلف ساختمانی و غیره داشته که اگر جایی از کارگر خارجی غیرمجاز استفاده می شود، برخورد و شناسایی کند و در نهایت آن ها به کشور خودشان بازگردانده شوند.

ارکانی تاکید کرد: نبود نظارت میدانی، رصد و کنترل ۲ وزارت خانه کشور و تعاون باعث وضعیتی می شود که اکنون شاهد آن هستیم؛ طبعا اگر نتوان مشکل ورود غیرقانونی مهاجران در مبدا توسط وزارت کشور و مرزبانی را حل کرد و با شبکه های قاچاق انسان برخورد نشود و در نهایت با اشتغال کارگران خارجی مقابله نشود، دیگر نمی توان انتظاری برای مقابله با هجوم آن ها به نانوایی ها و مترو داشت.

وی در جمع بندی گفت: وزارت کشور باید ضمن شناسایی شبکه های قاچاق انسان، از ورود مهاجران غیرقانونی جلوگیری کند؛ این افراد بعد از ورود غیرقانونی به کشور در شهرهای مشخصی اقامت پیدا می کنند، که قابل شناسایی است و بعد از آن از کشور اخراج شوند.

ارکانی بیان کرد: طبق قانون مهاجر‌ غیرقانونی از کشور اخراج می شود؛ اگر فرآیند ورود مهاجران غیرقانونی در کشور قطع شده و با آن برخورد شود، دیگر شاهد حضور انبوه آن ها در سطح شهرهای کشور نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=212254

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰