تاریخ : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
3

جلسه مقام ارشد طالبان در سفارت تهران برای حل مشکل اتباع افغان/عکس

  • کد خبر : 199269
  • 20 تیر 1402 - 13:02
جلسه مقام ارشد طالبان در سفارت تهران برای حل مشکل اتباع افغان/عکس
خبرگزاری جمهور نوشت: مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری گروه طالبان با مولوی فضل محمد حقانی سفیر این گروه در تهران دیدار کرده و گفته خواهان روابط نیک با همسایه‌ها هستیم.

جمهوریت-مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری گروه طالبان با مولوی فضل محمد حقانی سفیر این گروه در تهران دیدار کرده و گفته خواهان روابط نیک با همسایه‌ها هستیم.

 

سرپرست سفارت امارت در جمهوری اسلامی ایران راجع به وضعیت مهاجرین افغان، روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور و نیز وضعیت رسیدگی به امور مهاجرین گفتگو کرده است.

حقانی بر لزوم راه اندازی و توزیع تذکره برقی (سند اصلی هویت و اقامت اتباع افغانستان) و ایجاد سهولت برای مهاجرین تاکید کرد و خواستار توجه رهبری طالبان در این زمینه شد.

 

سرپرست سفارت طالبان در تهران به وضعیت روابط میان جمهوری اسلامی ایران و این گروه پرداخت و گفت: در حال حاضر روابط دو کشور مبتنی بر حسن همسایگی و احترام متقابل بوده و آنها تلاش می‌نمایند این روابط بیشتر گسترش یابد.

مولوی عبدالسلام حنفی گفته که افغانستان خواهان روابط نیک و مبتنی بر احترام و تعامل متقابل با کشورهای همسایه، منطقه و فرامنطقه می‌باشد و نمایندگی های امارت اسلامی در این زمینه تلاش بیشتر کنند.

او موضوع مهاجرین را از مسائل مهم و حیاتی خوانده و به سرپرست سفارت افغانستان گفته تا تمام تلاش خود را در زمینهٔ حل مشکلات و ایجاد تسهیلات برای هموطنان مقیم ایران به کار گیرد. گفتنی است که بیش از ۷میلیون مهاجر افغان در ایران حضور دارند.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=199269

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰