تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
2
دوحه:

به محض آزادی زندانیان بخش مالی توافق اجرایی خواهد شد

  • کد خبر : 210902
  • 27 شهریور 1402 - 19:40
به محض آزادی زندانیان بخش مالی توافق اجرایی خواهد شد
سخنگوی وزارت خارجه قطر با اشاره به اینکه مذاکرات توافق تبادل زندانیان بیش از ۲ سال به طول انجامید، تاکید کرد بخش مالی این توافق به محض آزادی زندانیان اجرایی خواهد شد.

جمهوریت-سخنگوی وزارت خارجه قطر با اشاره به اینکه مذاکرات توافق تبادل زندانیان بیش از ۲ سال به طول انجامید، تاکید کرد بخش مالی این توافق به محض آزادی زندانیان اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر امروز (دوشنبه) و در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اعلام کرد که «مذاکرات برای رسیدن به توافق تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن بیش از ۲ سال طول کشید».

الانصاری تاکید کرد: «به محض آزادی زندانیان، بخش مالی توافق اجرایی خواهد شد و ما در دوحه آماده اتمام روند تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن هستیم».

این مقام قطری گفت: «قبل از حصول توافق مسئولان قطری سفرهای فشرده‌ای به تهران و واشنگتن داشتند. این توافق تضمین‌های متعددی به‌ویژه در زمینه مالی را شامل می‌شود».

طبق توافق تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا، پس از تایید واریز ۶ میلیارد دلار منابع مالی بلوکه‌شده تهران در کره جنوبی به حساب‌های متعلق به ایران در قطر، هواپیمای پنج جاسوس آمریکایی، تهران را به مقصد دوحه ترک کرد و پنج زندانی ایرانی نیز از زندان‌های آمریکا آزاد شدند.

«محمد بن عبدالعزیز الخلیفی» وزیر دولت قطر در امور خارجه نیز در گفت‌وگو با الجزیره، با اشاره به اینکه «پنج زندانی آمریکایی در راه دوحه هستند»، خاطرنشان کرد: «آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا بخشی از توافق تبادل زندانیان تهران و واشنگتن به واسطه قطر است».

او گفت: «همچنین درچارچوب این توافق اموال بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی به دوحه انتقال داده شدند. امیدواریم که اجرای این توافق به تفاهمات گسترده‌تری از جمله بازگشت به توافق هسته‌ای منجر شود».

«محمد رضا فرزین» رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز امروز و پیش از عزیمت هوایپمای حامل جاسوسان آمریکایی به دوحه عنوان کرد: «روز گذشته از مقامات قطری نامه رسمی دریافت کردیم که حساب ۶ بانک ایران فعال شده و امروز معادل پنج میلیارد و ۵۷۳ میلیون و ۴۹۲ هزار یورو به حساب بانک‌های ایران و ۲ بانک قطری واریز شده است».

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=210902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰