تاریخ : دوشنبه, ۵ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 26 August , 2024
4
درباره برکناری در صندوق ذخیره فرهنگیان:

چه کسی اضافه کاری ۴۱۲ میلیونی معاون را تایید کرده بود!؟

  • کد خبر : 209563
  • 18 شهریور 1402 - 20:06
چه کسی اضافه کاری ۴۱۲ میلیونی معاون را تایید کرده بود!؟
امروز خبری منتشر شد که به دستور وزیر آموزش و پرورش، معاون صندوق ذخیره فرهنگیان که اخیراً فیش حقوقی او با ۴۱۲ میلیون تومان اضافه کار منتشر شده بود، برکنار شد.

جمهوریت-رضا امیری نوشت: امروز خبری منتشر شد که به دستور وزیر آموزش و پرورش، معاون صندوق ذخیره فرهنگیان که اخیراً فیش حقوقی او با ۴۱۲ میلیون تومان اضافه کار منتشر شده بود، برکنار شد.

به گزارش نواتدیش،در این خبر آمده بود: معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع صندوق ذخیره فرهنگیان به دلیل اضافه کاری غیرمتعارف از سمت خود برکنار شد. حمید باقرنژاد از آذرماه ۱۴۰۰ عضو هیئت مدیره و معاون مالی و سرمایه انسانی و از بهمن ماه ۱۴۰۱ معاون برنامه‌ریزی و توسعه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان بود. قابل ذکر است، اخیراً فیش حقوقی باقرنژاد با ۴۱۲ میلیون اضافه کار به ازای ۱۱ ماه منتشر شد. همچنین وزیر آموزش و پرورش، دستور برخورد قانونی با مسببین پرداخت این وجوه و پیگیری  بازگشت وجوه دریافتی را صادر کرده است.
دو نکته درباره این خبر نادیده گرفته شده است؛
۱)براساس روال موجود در نظام اداری، اضافه کاری هر مدیری را باید مدیر بالادست او تایید کند. به تعبیر دیگر حتی اگر این مدیر خودش هم برای خودش اضافه کاری نوشته باشد، باید مدیر بالادستش آن را تایید کرده باشد.
باید مشخص شود آیا این اتفاق افتاده و اگر مدیر بالادست این رقم را تایید کرده است، بر چه مبنایی بوده!؟ ضمن اینکه در نظام اداری چارچوب تعیین حقوق و اضافه کاری مشخص است و کسی نمی تواند خارج از آن عمل کند. اینجا یا تخلفی ویژه برای این آقای معاون رخ داده، یا اگر تخلفی نشده، احتمالا فقط او مشمول این ارقام نجومی نبوده است!
۲)لازم است فبش حقوقی مدیرعامل و سایر اعضای هیات مدیره و معاونین صندوق ذخیره فرهنگیان هم برای رفع ابهام نزد صاحبان اصلی صندوق یعنی فرهنگیان کشور منتشر گردد تا معلوم شود این برکناری فقط بخاطر علنی شدن فیش حقوقی این معاون خاص صورت گرفته، یا اینکه برخورد واقعا به دلیل اضافه کاری و حقوق نامتعارف برای یک مدیر اتفاق افتاده است.
برای روشن شدن واقعیت، ضرورت دارد با قید فوریت، فیش مدیرعامل و همه مدیران این موسسه در دو سال اخیر
و حرف آخر؛
توجه کنید که این اتفاق ضربه مهمی به اعتماد فرهنگیانی وارد می کنند که مدتهاست در انتظار دریافت اندک حق التدریس معوقه خود هستند ! بنابراین شفاف سازی صادقانه و بدون تعارف به نفع دولت است.
بیشتر بخوانید:
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=209563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰