تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
2

آقای جبلی مدیران‌ صداوسیما را با هم آشتی بدهید

  • کد خبر : 206767
  • 28 مرداد 1402 - 17:14
آقای جبلی مدیران‌ صداوسیما را با هم آشتی بدهید
به نظر می‌رسد پیمان جبلی باید حداقل برای دور کردن حواشیِ اختلاف‌نظرها، اقتدار بیشتری از خود در مدیریت سازمان صداوسیما نشان دهد؛ چرا که وضعیت و چالش‌های فعلی این سازمان بزرگ، بیش از هرچیزی نیاز به همدلی و همراهی خط مقدم مدیریت آن دارد؛ که البته حرف و حدیث‌های جالبی از آن به گوش نمی‌رسد.

جمهوریت – سازمان صداوسیما به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نهادهای رسانه‌ای کشور، این روزها حال و روز چندان خوشی ندارد؛ نه در حوزه تولید و نه در حوزه حواشی پیرامون این سازمان که رسانه ملی را روز به روز از وظایف ذاتی خود دورتر می‌کند.

به گزارش ایسنا، سازمان صداوسیما مهمترین رسانه کشور است که علی‌رغم آنچه گاهی در فضای مجازی مطرح می‌شود، هنوز هم بازه مراجعان زیادی دارد و می‌تواند در رویدادهای خبری، سرگرمی و… کاملا تاثیرگذار باشد.

با این‌ حال، در ماه‌های گذشته این سازمان وضعیت نگران‌کننده‌ای را سپری می‌کند و گویی کسی نگران آنچه در حواشی این سازمان رخ می‌دهد و یا روی آنتن می‌رود، نیست. از یک سو وضعیت تولیدات جدید رسانه ملی اعم از سریال و برنامه‌های جدید به ویژه‌ در حوزه سرگرمی چندان مناسب نیست، از سوی دیگر هر هفته حاشیه جدیدی از این سازمان به بیرون درز می‌کند که گاهی با اقدامات یا اظهارات نسنجیده، اوضاع پیچیده‌تر می‌شود؛ دقیقا مانند اتفاقی که در ماجرای شهبازی – رشیدپور رخ داد.

اگرچه پیمان جبلی رئیس‌ صداوسیما، چند روز قبل گمانه‌زنی‌ها درباره تغییرات مدیریتی را «پچ‌پچه‌های رسانه‌ای» خواند، اما در همان گفت‌وگو، همکاران خود را انذار می‌دهد که نگذارند این حواشی گریبان رسانه ملی را بگیرد. جبلی در این مصاحبه‌ گفته بود: «یک جریان رسانه‌ای بی‌اساس راه می‌افتد یک سازمان را متزلزل می‌کند و نگاه‌ها را نسبت به مدیریت ضعیف می‌کند؛ این کار غلطی است.»

حواشی از کجا نشأت می‌گیرند؟

پیمان جبلی به عنوان مدیری با سابقه طولانی فعالیت در تلویزیون، به خوبی می‌داند که رسانه به ذات خود، یک اتاقک شیشه‌ای است که افراد در آن، از رأس تا کف به نوعی با هم پیوند خورده‌اند. راهروهای اتاق‌های مدیریت این سازمان، هر روز درباره یک تغییر، ادغام، جابجایی یا اختلافات مکرر مدیران سیما با قائم مقام آبستن حواشی بسیار است.

به عنوان مثال، دعوای حیدری – نعمتی اخیر پیرامون بازگشت سلبریتی‌ها از راهروهای این سازمان شروع شد و می‌توانست با مدیریت صحیح، برای بهبود وضعیت تولید سرگرمی در صداوسیما مثمرثمر باشد، اما یارکشی مدیران از بیرون و درون سازمان باعث شد دامنه اختلافات به شبکه‌های مجازی کشیده شود، و عدم مدیریت بحران توسط مدیران ارشد رسانه‌ ملی، کار را حتی برای تصمیمات محتمل بعدی توسط تیم جبلی – جلیلی سخت کرد.

سازمان صداوسیما آنقدر مشکلات ریز و درشت در شرایط تولید جدید دارد که حل آن، نیازمند هم‌افزایی ویژه تمام مدیران آن و البته تعیین تکلیف تیم جبلی – جلیلی با برنامه «تحول» ادعایی‌شان است که تا اینجا بیشتر روی کاغذ و در سخنرانی‌ها نمود داشته است؛ نه روی آنتن.

تلویزیون این روزها با بازپخش‌های مکرر،‌ نبود سیاست مشخص برای به‌ کارگیری چهره‌ها، عدم توازن در گونه‌ها و موضوعات تولیدی و البته سعی و خطا برای ورود چهره‌های جدید روبرو است و به نظر می‌رسد پیمان جبلی باید حداقل برای دور کردن حواشیِ اختلاف‌نظرها، اقتدار بیشتری از خود در مدیریت سازمان صداوسیما نشان دهد؛ چرا که وضعیت و چالش‌های فعلی این سازمان بزرگ، بیش از هرچیزی نیاز به همدلی و همراهی خط مقدم مدیریت آن دارد؛ که البته حرف و حدیث‌های جالبی از آن به گوش نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=206767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰