تاریخ : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
2
استاد حوزه علیمه قم:

اگر گشت ارشاد اصلاح شود، بازگشت آن ایرادی ندارد

  • کد خبر : 204527
  • 15 مرداد 1402 - 12:51
اگر گشت ارشاد اصلاح شود، بازگشت آن ایرادی ندارد
آیت الله گرامی استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم به جماران گفت: من خواهش می‌کنم که برخورد با متخلفین تند و خشن نباشد، چون برخورد تند و خشن اثری ندارد. رضاخان با خشونت با حجاب برخورد کرد، اما نتیجه‌ای نگرفت و به محض اینکه از کشور رفت اوضاع کشور به حالت قبل برگشت. ما هم اگر روی بی‌حجابی فشار بیاوریم آن گونه می‌شود. لذا اگر با محبت برخورد شود موثرتر است.

جمهوریت– آیت‌الله گرامی، استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم به جماران گفت: «اگر گشت ارشاد اصلاح شود، بازگشت آن ایراد ندارد. نباید در گشت ارشاد حتی یک مورد مفسده پیدا شود؛ اگر حتی یک مورد مفسده‌ای پیدا شود به کل گشت ارشاد لطمه می‌زند. ما شنیده بودیم که گاهی، مواردی از فساد در گشت ارشاد پیش می‌آید. لذا مسئولان اگر مراقب باشند که به هیچ وجه فسادی نباشد و برخوردشان با متخلف و مسائل فرهنگی، مناسب و با محبت باشد بازگشت آن ایراد ندارد و امیدوارم نتایج خوبی داشته باشد.»

او در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند بدحجابی برخی جوانان از لجبازی آنان به دلیل مسائل و مشکلات اقتصادی کشور ناشی می‌شود. به نظر شما این فرضیه درست است؟، گفت: «همین طور است. خیلی‌ها با بعضی مسائل حکومتی لجبازی دارند و هر چیزی را بهانه می‌کنند.»

آیت‌الله گرامی ادامه داد: «من خواهش می‌کنم که برخورد با متخلفین تند و خشن نباشد، چون برخورد تند و خشن اثری ندارد. رضاخان با خشونت با حجاب برخورد کرد، اما نتیجه‌ای نگرفت و به محض اینکه از کشور رفت اوضاع کشور به حالت قبل برگشت. ما هم اگر روی بی‌حجابی فشار بیاوریم آن گونه می‌شود. لذا اگر با محبت برخورد شود موثرتر است.
مهم، کار تبلیغاتی است و کار تبلیغاتی باید خوب و مستند و با بیان خوب، گویا و روشن باشند. آقایانی که متخصص وعظ و خطابه هستند، از دیدگاه فقهی با استناد به آیات و روایات بحث حجاب را برای مردم روشن کنند و این روش خیلی مؤثر است. صرفِ فشار یا بیان پند و اندرزِ بی‌مبنا و کم‌محتوا اثر خوبی نمی‌گذارد. باید درست برخورد شود که ان شاءالله مفید خواهد بود.»

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=204527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰