تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
3

بذرپاش: پرواز‌های چارتری موقتا باید تعطیل شوند

  • کد خبر : 202361
  • 04 مرداد 1402 - 14:16
بذرپاش: پرواز‌های چارتری موقتا باید تعطیل شوند
وزیر راه و شهرسازی در رابطه با کنترل و مدیریت وضعیت بلیت هواپیما گفت: تا زمان بازگشت آرامش به بازار، پرواز‌های چارتری لغو خواهند شد.
جمهوریت-وزیر راه و شهرسازی در رابطه با کنترل و مدیریت وضعیت بلیت هواپیما گفت: تا زمان بازگشت آرامش به بازار، پرواز‌های چارتری لغو خواهند شد.

خبرگزاری میزان ، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه جلسه امروز هیات‌دولت گفت: تا اطلاع ثانوی باید پرواز‌های چارتری تا زمان بازگشت آرامش به بازار لغو شوند، اما این مساله در برخی از مسیر‌ها مانند مناطق نفتی و شرکت‌های نفتی که تقاضا در آن‌ها بالا بوده با سازمان‌های متقاضی به‌صورت موردی قابل حل است.

وی همچنین اظهار کرد: موافقتنامه جامع بین ایران و سوریه که چند سال معطل مانده بود امروز به تصویب رسید و این لایحه به مجلس ارسال خواهد شد، این توافق، سند جامع همکاری بین ۲ کشور است که تصمیم مهمی خواهد بود و توافقات زیادی بین ایران و سوریه در حال انجام است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، رئیس کمیسیون سوریه به‌زودی به ایران خواهد آمد تا مصوبات سفر رئیس‌جمهور به سوریه دنبال شود.

بذرپاش در ادامه افزود: در هفته گذشته جلسه‌ای با کشور آذربایجان داشته‌ایم، بعد از مشکلی که در سفارت آذربایجان به وجود آمد این اولین نشست اقتصادی بین ۲ کشور بوده است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: یکی از تصمیماتی که در نشست با طرف آذربایجانی اتخاذ شد، استقرار پایانه جدید گمرکی در پایانه مرزی آستارا – چای تا ۴ ماه آینده است.

وی در ادامه تصریح کرد: توافقاتی نیز در رابطه با بهره‌برداری از نیروگاه خداآفرین اتخاذ شد و برای پیگیری این مساله تا ۲ ماه آینده به آذربایجان سفر خواهم کرد.

بذرپاش همچنین اعلام کرد: هفته گذشته با حضور رئیس‌جمهور مسیر کوهستانی ۱۳۶ کیلومتری در استان کهگیلویه و بویراحمد، یکی از سخت‌ترین پروژه‌های راهسازی کشور به افتتاح رسید و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشته است، این از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کهگیلویه و بویراحمد بوده که سال‌ها معطل مانده و با سفر رئیس‌جمهور به افتتاح رسید.

وزیر راه و شهرسازی گفت: روز گذشته با حضور معاون اول رئیس‌جمهور آزادراه تهران ـ شمال مورد بررسی قرار گرفت و مسیر بازگشت فاز ۲ این پروژه تا دهه فجر سال آینده به افتتاح می‌رسد. همچنین فرایند مقدماتی تجهیز کارگاه قطعه سوم این آزادراه انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از پروژه‌های دیگر وزارت راه وشهرسازی، آزادراه اصفهان به شیراز است که بعد از ماه صفر این پروژه افتتاح خواهد شد. ۲۳۰ کیلومتر طول این آزادراه است و افتتاح این آزادراه موجب صرفه‌جویی ۱۳۰ میلیون لیتر سوخت در طول یک سال خواهد شد.

بذرپاش در رابطه با ترافیک ایجادشده در منطقه منجیل و رودبار گفت: پروژه جدیدی برای حل ترافیک منجیل رودبار تا آبان افتتاح خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به پروژه خط ریلی رشت به کاسپین اشاره کرد و گفت: با طرف روسی برای راه‌اندازی پروژه جدیدی به نام رشت – آستارا توافق کرده‌ایم و در موازی با همین خط ریلی، خط رشت به کاسپین که به دریا وصل خواهد شد ظرف ۳ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

بذرپاش همچنین در رابطه با افتتاح مسکن‌های نهضت ملی و مسکن‌های مهر باقی‌مانده گفت: در هفته دولت عدد قابل توجهی از این واحد‌های ساخته شده، افتتاح می‌شوند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، ۱۰ هزار واحد در پردیس و ۲۸۰۰ واحد در شهر جدید پرند از مسکن‌های مهر در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

وی همچنین از اعطای ۱۶ هزار قطعه زمین در راستای طرح جوانی جمعیت به افرادی که شامل این طرح بوده‌اند، خبر داد و اعلام کرد: حدود ۷۰ هزار نفر در سایت ثبت‌نام کرده‌اند و مشمول دریافت زمین شده‌اند و تا پایان سال زمین‌های مربوط به این طرح را تقدیم مردم خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: واگذاری ۴۰۰ هزار قطعه زمین را هدف‌گذاری کرده‌ایم که تاکنون ۲۵۰ هزار قطعه واگذار شده است.

وی همچنین از کاهش قیمت مسکن در تهران خبر داد و گفت: امروز رئیس بانک مرکزی خبر‌های خوبی در رابطه با کاهش قیمت مسکن در شهر تهران اعلام کرد، البته از این وضعیت راضی نیستیم چرا که قیمت مسکن در سال‌های گذشته بدون دلیل افزایش یافته بود.

بذرپاش تاکید کرد: بازار مسکن یکی از رهاشده‌ترین بازار‌ها در کشور بوده و هیچ سقف و کفی در قیمت‌گذاری هم در قیمت خرید و هم در اجاره وجود نداشته و ما با ورود جدی توانستیم اقدام‌های مؤثری در کنترل قیمت‌ها داشته باشیم.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، بیش از ۲ هزار واحد صنفی املاک به‌دلیل تخلف پلمب شده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در رابطه با سفر‌های اربعین گفت: حمل و نقل یکی از اصلی‌ترین موضوعات سفر اربعین است، تلاش ما این است که اقدام مناسبی در این زمینه انجام دهیم تا زائران با کمترین مشکل روبه‌رو شوند.

بذرپاش با تاکید بر اینکه عملیات حج سال‌جاری با موفقیت به اتمام رسید، اعلام کرد: سفر‌های حج در ۲ روز گذشته به پایان رسید و حدود ۹۰ هزار زائر در این سفر حضور داشتند. در مقایسه با سال‌های گذشته برای انجام سفر‌ها در حوزه حمل و نقل بیشترین فعالیت‌ها انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=202361

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰