تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
3
دستغیب در گردهمایی دبیران مجامع مطالبه گری سراسر کشور:

مقدمات برای تفریغ برخط بودجه آماده است/ انجام اقدامات پیشگیرانه در دیوان محاسبات برای کاهش تعداد پرونده های ارجاعی به دادسرا

  • کد خبر : 200162
  • 25 تیر 1402 - 11:49
مقدمات برای تفریغ برخط بودجه آماده است/ انجام اقدامات پیشگیرانه در دیوان محاسبات برای کاهش تعداد پرونده های ارجاعی به دادسرا
نشست دبیران مجامع مطالبه گری استان های سراسر کشور با حضور رئیس کل دیوان محاسبات کشور در محل قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) برگزار شد.

جمهوریت-نشست دبیران مجامع مطالبه گری استان های سراسر کشور با حضور رئیس کل دیوان محاسبات کشور در محل قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، دکتر سید احمدرضا دستغیب در این نشست، با ابراز خرسندی از تشکیل چنین جلساتی اظهار داشت: شکل گیری چنین مجموعه منسجمی در کشور با رویکرد پیگیری مطالبات مردمی و مبارزه با فساد، مایه امیدواری است تا ذیل آن بتوان تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را دنبال کرد.


رئیس کل دیوان محاسبات در ادامه به تشریح وظایف و همچنین تاریخچه حسابرسی در این نهاد نظارتی پرداخت و افزود: دیوان محاسبات با سابقه ۱۱۷ سال حسابرسی، حلقه واسطی برای حکمرانی مطلوب در کشور محسوب می شود، وظیفه اصلی این نهاد، نظارت مستمر مالی به منظور پاسداری از بیت المال است.
وی با بیان اینکه به دنبال انجام اقدامات پیشگیرانه در دیوان محاسبات برای کاهش تعداد پرونده های ارجاعی به دادسرا هستیم، تاکید کرد: سامانه ارتباطات مردمی ۱۹۸ از جمله بسترهایی است که شما بعنوان تشکل های مطالبه گر و مردمی، می توانید یافته های بکر و کاربردی را در راستای تحقق شفافیت و انضباط مالی در اختیار دیوان محاسبات گذاشته و یاری‌گر ما باشید.
رئیس کل دیوان محاسبات کشور، مقوله مبارزه با فساد را به تیغ دولبه ای تشبیه کرد که باید با آگاهی کامل در این وادی قدم گذاشت و گفت: در قضیه مبارزه با فساد، باید مراقب بود چراکه ورود به این حیطه هم می تواند امید آفرین بوده و منجر به بهبود شرایط شود و هم می تواند باعث سیاه‌نمایی شده و به اعتماد عمومی لطمه بزند.
وی در ادامه با بیان اینکه تلاش ما این بوده که تمرکز دیوان را از “همه‌رسی”های عمدتاً وقت‌گیر به سمت “مهم‌رسی” معطوف کنیم، از آمادگی دیوان محاسبات برای ارایه تفریغ برخط بودجه خبر داد و بیان داشت: ما مقدمات تفریغ برخط و مانیتورینگ لحظه به لحظه خرج‌کرد بودجه سنواتی را آماده سازی کرده ایم و آمادگی داریم تا برای سال آینده، این موضوع را عملیاتی کنیم.
وی درخصوص نحوه گزارش‌دهی دیوان محاسبات نیز خاطر نشان کرد: گزارش زمانی خوب و اثربخش خواهد بود که روکش مدیریتی داشته باشد و موجب تصمیم سازی بهتر در ارگان های تصمیم‌گیر شود، در همین رابطه در بسیاری از قوانین یا گزارش ها قید می شود که “دولت مکلف است” درحالیکه باید بطور دقیق، مسئول دستگاه مربوطه مخاطب قرار گرفته و از کلی‌گویی پرهیز شود.
گفتنی است در این جلسه تعدادی از دبیران مجامع مطالبه گری استان ها به بیان دغدغه ها و مشکلات خود پرداختند و رییس کل و سایر مدیران دیوان محاسبات نیز پاسخگوی موارد مطروحه بودند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=200162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰