تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

قطعنامه علیه اهانت به قرآن در شورای حقوق بشر به تصویب رسید

  • کد خبر : 199523
  • 21 تیر 1402 - 16:22
قطعنامه علیه اهانت به قرآن در شورای حقوق بشر به تصویب رسید
شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز (چهارشنبه) قطعنامه‌ای را علیه اهانت به قرآن که به دنبال هتک حرمت در سوئد به جریان افتاده بود، تصویب کرد.

جمهوریت-شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز (چهارشنبه) قطعنامه‌ای را علیه اهانت به قرآن که به دنبال هتک حرمت در سوئد به جریان افتاده بود، تصویب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این قطعنامه که از سوی پاکستان به نمایندگی از ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) ارائه شد، از دبیرکل حقوق بشر سازمان ملل می‌خواهد تا گزارشی علیه نفرت‌پراکنی مذهبی منتشر کند و همچنین از دولت‌ها می‌خواهد تا قوانین خود را بازنگری کرده و شکاف‌هایی را که ممکن است مانع از پیشگیری و تعقیب و همچنین ترویج نفرت‌پراکنی مذهبی شوند، برطرف کنند.

با این حال ایالات متحده و اتحادیه اروپا به شدت با آن مخالفت کرده و می‌گویند که این با دیدگاه آنها در مورد «حقوق بشر و آزادی بیان» مدنظرشان در تضاد است. آنها ضمن محکوم کردن هتک حرمت قرآن کریم، ادعا کردند که ابتکار سازمان همکاری اسلامی «به جای حفظ حقوق بشر، برای حفظ نمادهای مذهبی طراحی شده است.»

ماه گذشته میلادی یک مهاجر عراقی به سوئد، مقابل مسجدی در استکهلم به قرآن اهانت کرد و خشم جهان اسلام را برانگیخت و درخواست‌هایی از سوی کشورهای مسلمان برای مقابله با آن مطرح شد.

در جلسه امروز شورای حقوق بشر سازمان ملل،‌ ۲۸ کشور رای موافق، ۱۲ کشور رای مخالف و هفت کشور رای ممتنع دادند. پس از تصویب این قطعنامه، نمایندگان برخی کشورها شادی خود را با دست زدن نشان دادند.

پس از رای‌گیری، نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد در ژنو، گفت که غرب در رابطه با تعهد خودش برای جلوگیری از نفرت‌پراکنی مذهبی، در حد حرف است. او گفت: مخالفت تعدادی از افراد حاضر در این اتاق، به دلیل عدم تمایل آنها به محکوم کردن هتک حرمت قرآن کریم یا هر کتاب دینی دیگر است. آنها فاقد شجاعت سیاسی، قانونی و اخلاقی برای محکوم کردن این اقدام هستند و این حداقل چیزی بود که شورا می‌توانست از آنها انتظار داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=199523

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰