تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
3

تکنیکال‌کاران: قیمت به حمایت نزدیک شده

  • کد خبر : 195836
  • 06 تیر 1402 - 9:44
تکنیکال‌کاران: قیمت به حمایت نزدیک شده
سه خبر قاپ دلار را ربود/ تکنیکال‌کاران می‌گویند قیمت به حمایت نزدیک شده/ قیمت دلار تهران و سلیمانیه کماکان پایین‌تر از هرات است/ در بازار دوشنبه نرخ‌زنی چه فرقی با روزهای قبل داشت؟

جمهوریت-سه خبر قاپ دلار را ربود/ تکنیکال‌کاران می‌گویند قیمت به حمایت نزدیک شده/ قیمت دلار تهران و سلیمانیه کماکان پایین‌تر از هرات است/ در بازار دوشنبه نرخ‌زنی چه فرقی با روزهای قبل داشت؟

به گزارش اکوایران ، قیمت دلار نقدی هرات در ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان باز شد و با یک نوسان رو به بالا تا مقاومت ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان هم رفت اما از این ناحیه کاهشی شد و در شکستنش ناکام ماند. بازار ارز هرات بعد از لمس کف ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان در ۴۹ هزار و ۶۵۰ تومان بسته شد. در بازار سکه هم قیمت زیر ۲۸ میلیون و ۵۰۰ تومان نیامد و معامله‌گران می‌گویند یکسری از صرافی‌های سکه نرخ را پایینتر زدند که متقاضی را به داخل صرافی بکشند، به عقیده آن‌ها این نرخ‌های پایین برای جلب توجه مشتری است.

سه تا خبر داخلی مورد توجه معامله‌گران بود. یک خبر اینکه پایان تیر آخرین مهلت رفع تعهد ارزی ۱۴۰۱ است. معامله‌گران می‌گویند با توجه به تجارب قبلی در مواقع رفع تعهد ارزی و این موضوع که بازرگانان باید کلیه تعهدات ارزی حاصل از صادراتشان را انجام بدهند فشار به بازار می‌آید و قیمت‌ها را نوسانی می‌کند. خبر دوم که مورد توجه آن‌ها بود به عنوان طنز‌های اقتصاد ایران یاد می‌کردند. این خبر مدعی بود بانک مرکزی پول یا ریال تولیدکننده‌ را بلوکه می‌کند که به آن دلار بدهد اما نه ‎دلار به او می‌دهد و نه ریال خود تولیدکننده بیچاره را برمی‌گرداند. خبر سوم درمورد عقب‌نشینی نرخ تسعیر فرآورده‌های نفتی به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بود. معامله‌گران می‌گویند همین چند روز پیش بود که از این قیمت تا ۳۸ هزار افزایش دادند. این سه خبر فعلا سیگنال منفی بازار هستند ولی در نرخ اثرگذار نبودند. معامله‌گران معتقدند اگر یک روزی این سیگنال‌ها تقاضا را به سمت بازار بیاورد کنترل بازار سخت می‌شود.

تکنیکال‌کاران می‌گویند قیمت‌ها نزدیک سطح‌های حمایتی شده‌اند و اگر این سطح‌ها حفظ شوند دوباره بازار می‌تواند افزایش پیدا کند. به عقیده آن‌ها اولین حمایت دلار ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان و حمایت مهم‌تر ۴۸ هزار ۸۰۰ است که از این سطح حمایتی، به عنوان لفظ ناحیه مورد اطمینان هم استفاده می‌کردند. حمایت سکه کف ۲۸ میلیون و مرز حمایت طلای آبشده ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. افزایشی‌های بازار معتقدند اگر این قیمت در این ناحیه‌ها حمایت شوند بازار می‌تواند بالایی بدهد. بالایی دلار تا ۵۱ هزار، سکه ۲۹ میلیون ۴۰۰ هزار و طلای آبشده ۱۱ میلیون و ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان می‌تواند باشد. اما کاهشی‌ها می‌گویند با توجه به اخبار و تعطیلی بازارهای همسایه، بازار داخلی با نوسانات مار پله‌ای در جهت ریزش حرکت کنند. البته به عقیده آن‌ها این مدل روند بازار زمان‌بر است.

نکته اول قیمت دلار این بود که مثل یکشنبه قیمت تهران و سلیمانیه زیر هرات است. معامله‌گران می‌گویند با توجه به تعطیلی کشورهای همسایه و خبر تبادل زندانیان بازار محتاط شده و کمتر کسی خریدار است. نکته بعدی هم این بود که قیمت‌ دلار و سکه به واسطه نبود خریدار و تق ولق بودن بازارها متنوع شده است، مثلا می‌گفتند در شیراز کانال ۴۸ خرید و فروش می‌شود و در تهران کف ۴۹ هزار. نکته سوم سقوط ارزش روبل روسیه در برابر دلار است که به پایین‌ترین سطح خودش در ۱۵ ماه اخیر رسید.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=195836

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰