تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
4
یک نکته خطاب به صدا و سیما؛

با شکستن پای شبکه نمایش خانگی تو بهتر راه نخواهی رفت!

  • کد خبر : 195341
  • 04 تیر 1402 - 13:25
با شکستن پای شبکه نمایش خانگی تو بهتر راه نخواهی رفت!
صدا و سیما که روزگاری با سریال ها و برنامه های جذاب اش در ساعاتی خاص خیابان ها را خلوت می کرد حالا مدت ها است که دیگر در جلب توجه مردم ناکام مانده است، کار به جایی رسیده که برای جلب مخاطب حتی بیلبورد خیابانی می زند، با این حال چه کسی است که نداند پرمخاطب ترین شبکه تلویزیونی هنوز شبکه آی فیلم است که سریال های یک دهه پیش را نشان می دهد!

جمهوریت رضا امیری نوشت: صدا و سیما که روزگاری با سریال ها و برنامه های جذاب اش در ساعاتی خاص خیابان ها را خلوت می کرد حالا مدت ها است که دیگر در جلب توجه مردم ناکام مانده است، کار به جایی رسیده که برای جلب مخاطب حتی بیلبورد خیابانی می زند، با این حال چه کسی است که نداند پرمخاطب ترین شبکه تلویزیونی هنوز شبکه آی فیلم است که سریال های یک دهه پیش را نشان می دهد!

به گزارش اندیشه نو،طی این مدت شبکه نمایش خانگی توانسته بود تا حدی خلا و ناکامی صدا و سیما در زمینه تولید سریال را جبران کند به همین خاطر بسیاری از کارگردانان و بازیگران به این حوزه کوچ کرده بودند، همین هم باعث شد که صدا و سیما کم کم ناکامی خودش را از چشم شبکه نمایش خانگی ببیند

چندی پیش جبلی رئیس سازمان صداوسیما نامه معروف رئیس جمهور را نوشت و از رئیسی خواست جلوی فعالیت‌های پلتفرم‌ها فیلیمو را بگیرد. در پی انتشار این نامه، انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیویی برخط با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس سازمان صداوسیما نوشت: «در این زمانه سخت که باران مشکلات از هر سو بر اقتصاد غیردولتی می‌بارد» به آن‌ها یادآوری کرده که ارزش تلاش برای حیات فرهنگی کشور چقدر است.»

آن‌ها در ادامه این نامه ضمن اشاره به خلاء‌های قانونی نوشتند: «چطور می‌توان نظارت بر یک صنف نوپا و محبوب و خصوصی را به نهادی سپرد که نه تنها قانون مصوب و مشخصی برای نظارت در این بخش ندارد، بلکه ضوابط حرفه‌ای و معقولی نیز برای نظارتِ مدنظر خود ـ به شکل شفاف و قابل رویت و نظارت مردمی- تدوین و ارائه نکرده است. همچنان که هیچ تعریفی از «صوت و تصویر فراگیر» ندارد.» البته بعد‌ها مسئولان ساترا مدعی شدند که سایر پلتفرم‌ها هم از دست فیلیمو شاکی هستند و بهتر است این پلتفرم هم از قانون تمکین کند.به نظر می‌رسد تمام این تلاش‌های سازمان صداوسیما برای این است که بتواند انحصار خود را در حوزه صوت و تصویر کامل کند. سازمان صداوسیما در طول تاریخ بار‌ها نشان داده که وجود یک رقیب که بتواند انحصار این نهاد را در حوزه صوت و تصویر بشکند را برنمی‌تابد.

با این وجود باید به صدا و سیما که حالا کنترل این حوزه را به دست گرفته گفت که با شکستن پای شبکه نمایش خانگی خودش بهتر راه نخواهد رفت پس چه بهتر در سیاست های موجود تجدید نظر کرده و راه را برای بازگشت چهره های معروف به سیمای ملی باز کند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=195341

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰