تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
3

تجاوز و قتل سریالی ۳۵ زن و دختر جوان

  • کد خبر : 193680
  • 27 خرداد 1402 - 15:55
تجاوز و قتل سریالی ۳۵ زن و دختر جوان
تد باندی یکی از مخوف‌ترین قاتلان سریالی جهان است که حداقل 35 نفر را بعد از شکنجه و آزار جنسی به قتل رسانده است.

جمهوریت – تد باندی قاتلی سریالی است که نتیجه مطالعات و تحقیقاتش درباره روانشناسی جرم به عنوان منبع ارزشمند در حوزه علم جرم‌شناسی به شمار می‌رود. او به خاطر ارتکاب ده‌ها قتل اعدام شد، اما تعداد واقعی قربانیانش هنوز در پرده‌ای از ابهام وجود است.

باندی حداقل به ۳۵ قربانی شناخته شده به صورت ناگهانی و بدون هشدار حمله ‌کرد. او به خاطر روش‌های متنوعی که برای مخفی‌کردن آثار جنایاتش استفاده می‌کرد، فشار بسیاری به مقامات پلیس و قضایی وارد کرد تا سرانجام بر صندلی عدالت جان داد.

تد باندی که بود؟

تئودور رابرت باندی معروف به “تد باندی” یکی از  قاتلان سریالی معروف در تاریخ جرم‌شناسی جهان است که در سال ۱۹۴۶ در واشینگتن دی‌سی متولد و در سال ۱۹۸۹ در زندان فلوریدا با صندلی الکتریکی اعدام شد.
باندی ویژگی‌های جالب و خاصی در دنیای قاتلان سریالی داشت و به طور مکرر از قدرت جذب و فریب زنان استفاده می‌کرد. با تملق و جذابیت، آن‌ها را به خود جلب می‌کرد تا در جاهایی خلوت پس از آزار جنسی و خشونت بسیار به قتل برساند.
بررسی پرونده‌های این قاتل بی رحم و بی‌احساس برای ماموران پلیس و مقامات قضایی بسیار سخت و زمان‌بر بود و کشف ارتباط جنایاتش سال‌ها طول کشید، چون روش‌های مختلف زیادی را برای مخفی‌کردن جرایمش به کار بسته بود. نکته جالب درباره باندی این است که نمی‌شد او را از روی ظاهرش قضاوت کرد، زیرا شخصیت دوگانه‌ای داشت. در ظاهر فردی بسیار معقول و باهوش بود، در زمینه‌های تحصیلی و کاری هم توانایی‌های بالایی داشت. اما به طور همزمان، قاتلی بی‌رحم و بی‌احساس بود که برای ارضای خواسته‌های خشونت‌آمیز دست به قتل افراد بی‌گناه می‌زد.
باندی تا آخرین لحظه زندگی ادعا می‌کرد بی‌گناه است، اما براساس شواهد و دلایل غیر قابل انکار در سال ۱۹۸۹ به جرم قتل و آزار جنسی به اعدام محکوم شد.
یکی دیگر از مواردی که نام او را در تاریخ جنایی دنیا ماندگار کرد مطالعه و تحقیق درباره رفتارهای جنایی و روانشناسی جرم است که در دوران زندانش انجام داد و تا امروز با ارائه نظریات خود درباره جنایت و رفتار انسان، کمک‌های بزرگی به تحقیقات جرم‌شناسی کرده است. تلاش‌هایی که در نهایت منجر به تشکیل پرونده‌های بیشتر درباره روانشناسی جرم شد و پس از سال‌ها به عنوان منابعی ارزشمند در حوزه علم جرم‌شناسی به شمار می‌روند.

 

زنان؛ قربانیان اصلی تد باندی

قربانیان باندی اغلب زنان جوان و دخترانی بودند که به طور تصادفی توسط او انتخاب می‌شدند. او حداقل ۳۵ بار مرتکب جنایت شده و این کار او را به یکی از بزرگ‌ترین، وحشتناک‌ترین و خطرناک‌ترین قاتلان سریالی در تاریخ جرم‌شناسی تبدیل کرده است.
اتهامات تد باندی شامل ربودن و قتل با استفاده از فریب و تملق قربانیان است، چیزی که آن را به عنوان چرب زبانی می‌شناسیم برای او جزو ساده ترین کارها بود. شیوه‌های منحصر به فرد تئودور رابرت باندی به همینجا ختم نمی‌شود و او تلاش‌هایی کم نظیر برای مخفی کردن جنایات خود داشت که مانع از شناسایی و دستگیریش شده بود.

این قاتل از روش‌های متعددی استفاده می‌کرد تا قربانیانش را به مکان‌هایی دور از دید ببرد. شیوه‌های پیچیده‌ای داشت که باعث جذابیت شخصیتش و جلب اعتماد قربانی می‌‎شد.
علاوه بر این، باندی از روش‌هایی استثنایی برای پنهان کردن مدارک جرم استفاده می‌کرد و با وسواس فراوان به پاکسازی محل جرم می‌پرداخت تا اثر انگشت‌ها و هرگونه مدرکی که او را با جنایاتش ارتباط دهد از بین ببرد. این اقدامات او را به یک قاتل سریالی بسیار ماهر تبدیل کرد و تشکیل پرونده‌های معقول و قابل بررسی برای مقامات قضایی را دشوارتر کرده بود.
نکته عجیب دیگر این است که حتی باوجود اینکه می‌دانست اعدام  انتظارش را می‌کشد در مدت حبس با مطالعه درباره روانشناسی جرم به صورت فعال به تحقیق و بررسی رفتارهای جنایی و عواملی ‌پرداخت که در پشت انجام جرائم قرار می‌گیرند. باندی تلاش می‌کرد تا با استفاده از دانش و فهم خود درباره روانشناسی جرم، به تحقیقات و مطالعات جرم‌شناسی کمک کند.
تحلیل روانشناسی جرم از جمله جنبه‌های مهم در پیشگیری از جرم و درک علل رفتارهای جنایی است که باندی با مطالعه و تحلیل این موضوع، تلاش می‌کرد تا الگوها و عوامل روانی در پشت رفتارهای خود و جرائمی که ارتکاب می‌کرد، شناسایی کند. او به دنبال فهم عمیق‌تر از دلایل رفتارهای خود و دیگر قاتلان سریالی بود تا از طریق آن به راهکارهای بهتری برای جلوگیری از اینگونه جرائم برسد.

اعدام تد باندی

باندی در سال ۱۹۸۹ در زندان فلوریدا بر صندلی الکتریکی نشست و اعدامش پایانی تلخ برای فعالیت‌های وحشتناکش بود.
هنوز هم روش‌های باندی برای جنایت مثال زدنی هستند و دست مایه ساخت فیلم‌‌ها و نوشتن کتاب‌های زیادی شده‌اند چرا که همان شیوه‌ها او را به قاتل سریالی بسیار ماهر تبدیل کرده بود که برای سال‌ها دست نیافتنی بود. اقداماتی که از او  یک قاتل سریالی بسیار آگاه به فنون جرم‌شناسی ساخته بود و اثبات جرم را برای مقامات قضایی دشوارتر می‌کرد اما سرانجان تست DNA او را در چنگال قانون گرفتار کرد.
شیوه قتل قربانیان تد باندی بسیار خشونت‌آمیز، وحشیانه و کم نظیر بود تا بتواند قربانیانش را با ابزارهای تیز و برنده، مورد آزار جنسی و ضرب و شتم قرار دهد و در نهایت به قتل برساند. علاوه بر آن با دقت شدیدی که داشت سعی می‌کرد هرگونه اثری را از محل جرم پاک کند. دقت بالا در پاکسازی محل و آثار جرم، پاک کردن اثرانگشت یا هرگونه مدرکی که به او مرتبط بود را شاید در روزهای اخیر در سریال پوست شیر دیده باشید. اقداماتی که تند باندی را به یک قاتل سریالی بسیار پیچیده و تبدیل کرده و بررسی جرایم او هنوز جزو علایق دانشمند جرم‌شناسی است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=193680

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰