تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
4

نجات قاتل نوجوان ۱۷ ساله پای چوبه دار

  • کد خبر : 193537
  • 27 خرداد 1402 - 10:09
نجات قاتل نوجوان ۱۷ ساله پای چوبه دار
مردی که در جریان سرقت از یک نوجوان مرتکب قتل شد بود پای چوبه دار از اولیای دم مهلت گرفت.

جمهوریت-مردی که در جریان سرقت از یک نوجوان مرتکب قتل شد بود پای چوبه دار از اولیای دم مهلت گرفت.

به گزارش سایت جنایی،مرد محکوم به قصاص که با انگیزه سرقت گوشی، پسر ۱۷ ساله‌ای را به قتل رسانده، در آخرین دقایق قبل از حلق‌آویز شدن فرصتی چهار ماهه یافت تا رضایت نهایی اولیای دم را جلب کند.

این متهم از چهار سال پیش در زندان به سر می‌برد و در روز‌های اخیر منتظر اجرای حکم قصاص بود که اولیای‌دم امید به زندگی را در دلش زنده کردند و به طور موقت به او چهارماه مهلت دادند تا با پرداخت دیه رضایت نهایی و کامل آنها را جلب کند وگرنه بار دیگر پس از چهار ماه پای چوبه دار خواهد رفت.

محکوم به قصاص این پرونده از دزدان سابقه‌دار است که پیش از این قتل شش سال زندان را تحمل کرده بود. اما بعد از آزادی دوباره سرقت‌هایش را آغاز کرد. متهم در جریان یکی از آخرین جرایمش قصد سرقت تلفن همراه پسر ۱۷ ساله‌ای را داشت که پس از مقاومت پسر نوجوان او را با ضربه چاقو کشت.

ماجرای قتل مربوط به ساعت پایانی ۱۳ آبان ۹۸ است که قتل پسر ۱۷ ساله‌ای به بازپرس مرادی، که در زمان حادثه مسولیت کشیک قتل دادسرای جنایی تهران را عهده دار بود گزارش داده شد. با دستور قضایی تحقیقات ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران آغاز و در جریان تحقیقات معلوم شد که پسر نوجوان بر اثر اصابت چاقو به قلبش زخمی شده و بعد از انتقال به بیمارستان شهدای هفتم تیر به دلیل شدت خونریزی ناشی از جراحت چاقو فوت شده است.

به این ترتیب به دستور بازپرس جنایی تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران به محل جنایت اعزام شدند. با تحقیق از همسایه‌ها معلوم شد که پسر نوجوان قربانی سرقت گوشی تلفن‌همراهش شده و قاتل و همدستش با موتورسیکلتی که پلاک نداشته از محل فرار کرده‌اند.

ماموران برای یافتن ردی از قاتل فراری و همدستش دوربین‌های مغازه‌های اطراف محل جنایت را بازبینی کردند و توانستند تصویر متهم به قتل را‌ بدست‌آورند. ماموران فهمیدند قاتل ۴۰ ثانیه بعد از ورود مقتول به کوچه محل زندگی‌اش او را تعقیب کرده و پس از حمله به او فرار کرده است.

به این ترتیب با احتمال سابقه‌دار بودن متهم فراری ماموران تصاویر به دست آمده را با تصاویر مجرمان سابقه‌دار موجود در پلیس آگاهی تهران تطبیق دادند و در نهایت به سارق سابقه‌داری رسیدند که در زمینه سرقت و زورگیری فعالیت داشت و تصویرش به دزد متهم به قتل شبیه بود.

با بدست آمدن این سرنخ مهم متهم به قتل و همدستش تحت تعقیب پلیس بودند تا این‌که ۱۷ روز پس از قتل پسر ۱۷ ساله، سرانجام قاتل در حالی که در خانه‌ای که در یکی از شهرستان‌های غرب استان تهران مخفی شده بود، بازداشت شد.

متهم به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل شد و بعد از مدتی ضد و نقیض گویی، سرانجام سکوت خود را شکست و به قتل پسر نوجوان اعتراف کرد.

متهم به قتل در اظهاراتش به پلیس گفت: به خاطر سرقت و زورگیری‌هایم دستگیر و بعد از محاکمه در دادگاه به تحمل شش سال حبس و رد مال محکوم شدم. به سختی توانستم وجه اموال‌ مسروقه را پرداختم. چند ماه پیش هم مدت حبسم تمام شد و از زندان آزاد شدم. چون سابقه‌دار و معتاد به شیشه بودم کسی به من کاری نمی‌داد،‌ به همین دلیل برای هزینه زندگی و خرید شیشه دوباره تصمیم به سرقت گرفتم. بعد از چند هفته سراغ یکی از دوستان سابقه‌دارم رفتم و خواستم در گوشی‌قاپی همراهم شود که قبول کرد. دو نفری با موتورسیکلت در محله‌های تهران تردد می‌کرده و با تعقیب افرادی که در حال راه رفتن با موبایل صحبت می‌کردند، گوشی‌ تلفنشان را می‌قاپیدیم.

متهم به قتل ادامه داد: گوشی‌های دزدی را می‌فروختیم و پولش را تقسیم می‌کردیم. در سرقت منجر به قتل هم با موتور دنبال سوژه‌ بودیم که آخر شب، پسر نوجوانی را دیدیم که خرید کرده بود، گوشی دستش بود و داشت به داخل کوچه می‌رفت. از موتور پیاده شدم و پشت سر او راه افتادم. خواستم گوشی را سرقت کنم که مقاومت کرد. من هم با چاقو ضربه‌ای به او زدم و فرار کردم. روز بعد دوستم متوجه مرگ آن نوجوان شده،‌ برای همین فرار کردیم.

این متهم همچنین گفت گوشی را ۳۰۰ هزار تومان فروخت و مثل همیشه هر سارق سهم خودش را برداشت.

با اعتراف متهم، همدستش هم دستگیر شد و به مشارکت در سرقت منجر به قتل اعتراف کرد،‌ هر بنابراین هر دو متهم با قرار بازداشت در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفتند تا پس از تکمیل تحقیقات در دادگاه کیفری محاکمه شوند.

به این ترتیب هر دو متهم در بازداشت بودند تا محاکمه شدند و اولیای‌دم درخواست قصاص را مطرح کردند و قضات دادگاه نیز پس از رسیدگی به پرونده متهم اصلی پرونده را به قصاص و همدستش را به ۱۵  سال حبس محکوم کردند. قضات دیوان عالی کشور نیز احکام صادره را برای اجرا به دادسرای جنایی تهران فرستادند. به این ترتیب متهمی که به حبس محکوم بود در زندان ماند و متهم اصلی هم همزمان با تحمل حبس منتظر اجرای حکم قصاص بود. چون پرونده‌اش در شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای در جریان بود تا اینکه هفته گذشته زمان اجرای حکم به او ابلاغ شد که قاضی امین کرمانی‌نژاد آن را امضا کرده بود. بنابراین قاتل چند روز پیش پای چوبه دار رفت و در آخرین لحظات با توجه به ابراز ندامت و همچنین تحمل حبس در سال‌های پس از قتل و همچنین تلاش واحد صلح و سازش زندان زنده ماند و اعدام نشد. زیرا اولیای دم موافقت کردند که طور موقت به مدت چهارماه فرصت داشته باشد تا با پرداخت مبلغ مورد نظر آنها رضایت دایمشان را جلب کند یا در غیر این صورت دوباره پای چوبه داری برود که معلوم نیست دفعه بعد هم از آن جان سالم به در می‌برد یا نه.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=193537

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰