تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
5

هفته پرتلاطم بازار ارز

  • کد خبر : 193572
  • 27 خرداد 1402 - 12:07
هفته پرتلاطم بازار ارز
در روز‌های پایانی هفته گذشته قیمت دلار در معاملات بازار آزاد کاهشی شد. در هفته‌ای که گذشت نرخ این اسکناس آمریکایی نوسانات قابل توجهی را ثبت کرد. با انتشار اخبار مثبت در روز‌های ابتدایی هفته سوم خرداد ماه، قیمت دلار به کف سال جدید رسید و از کانال ۵۰ هزار تومانی تا کانال ۴۶ هزار تومانی افت کرد.

جمهوریت- در روز‌های پایانی هفته گذشته قیمت دلار در معاملات بازار آزاد کاهشی شد. در هفته‌ای که گذشت نرخ این اسکناس آمریکایی نوسانات قابل توجهی را ثبت کرد. با انتشار اخبار مثبت در روز‌های ابتدایی هفته سوم خرداد ماه، قیمت دلار به کف سال جدید رسید و از کانال ۵۰ هزار تومانی تا کانال ۴۶ هزار تومانی افت کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد،در روز‌های میانی این هفته با بازگشت انتظارات افزایشی به بازار، نرخ این ارز تعدیل شد و به کانال ۴۹ هزار تومانی رسید اما در روز پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ماه هر برگ دلار آزاد مجددا ۸۰۰ تومان کاهش یافت و در رقم ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. پیش‌تر برخی از فعالان ارزی بازار سطوح قیمتی کانال ۴۸ هزار تومانی را رنج مناسبی برای دلار خوانده بودند و پیش‌بینی می‌کردند پس از به اتمام رسیدن تلاطم بازار قیمت دلار در سنگر ۴۸ از حرکت بایستد. اما در روز جمعه ۲۶ خرداد ماه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در جدید‌ترین اظهارنظر خود از عدم دستیابی به توافق جدید با ایران خبر داد که انتظار می‌رود این خبر بر رفتار معامله‌گران در هفته پیش‌رو موثر باشد. گفتنی است که با افت قیمت دلار در بازار آخر هفته، نرخ سکه طلا نیز دچار نوسانات کاهشی شد و هر قطعه از این فلز گرا‌ن‌بها در رقم ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

 

رفتار سینوسی دلار در هفته سوم خرداد

در هفته‌ای که گذشت قیمت دلار آزاد ۳ نوسان کاهشی- افزایشی- کاهشی را تجربه کرد که برآیند این ۳ حرکت منجر به حضور دلار در کانال ۴۸ هزار تومانی شد. در روز‌های پایانی هفته دوم خرداد بود که سیگنال‌های مثبت در زمینه بهبود روابط خارجی کشور و همچنین آزادسازی منابع بلوکه شده ارزی ایران در عراق باعث تغییر در سمت و سوی انتظارات معامله‌گران ارزی شد. در همین راستا قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد پس از حدود ۳ ماه (از روز‌های انتهایی اسفند ماه) به کانال‌های ۴۶ و ۴۷ هزار تومانی وارد شد. اما با افت تب و تاب کاهشی بازار، معامله‌گران افزایشی مجددا قدرت‌نمایی کرده و نرخ ارز مذکور را به کانال ۴۹ هزار تومانی رساندند. اما به‌نظر می‌رسد این رشد قیمت نیز به مذاق معامله‌گران خوش نیامد. چرا که در روز‌های پایانی هفته گذشته نرخ دلار مجددا کاهشی شد. هر برگ از این اسکناس آمریکایی در واپسین معاملات نقدی روز پنج‌شنبه با حدود ۸۰۰ تومان کاهش نسبت به نرخ پایانی روز چهارشنبه به رقم ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. البته گفتنی است که در عصر روز جمعه ۲۶ خرداد، وزارت امور خارجه کشور آمریکا سیگنال جدیدی منتشر کرد. متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تازه‌ترین نشست خبری خود در رابطه با موضوع توافق با ایران گفت: در خصوص برنامه هسته‌ای ایران هیچ توافقی حاصل نشده است. گزارش‌ها در خصوص حاصل شدن معامله یا توافق یا هر چیز دیگری صحت ندارند. تحلیلگران بر این باورند که خبر مذکور می‌تواند بر رفتار معامله‌گران تاثیر گذاشته و روند نرخ ارز در هفته پیش‌رو را افزایشی کند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=193572

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰