تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
4

همکاری دیوان محاسبات با مرکز پژوهش‌های مجلس

  • کد خبر : 191601
  • 17 خرداد 1402 - 19:07
همکاری دیوان محاسبات با مرکز پژوهش‌های مجلس
نشست مشترک مدیران مرکز آموزش و برنامه ریزی دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در راستای مبارزه با فساد و توسعه سلامت اداری برگزار شد.
جمهوریت-نشست مشترک مدیران مرکز آموزش و برنامه ریزی دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در راستای مبارزه با فساد و توسعه سلامت اداری برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، در این نشست مشترک، معاون برنامه ریزی و هماهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه آخرین یافته های علمی داخلی و خارجی پیرامون مبارزه با فساد اظهار نمود: داده‌های عملکردی موجود در دیوان محاسبات ثروت ارزشمندی است که می‌توان از آنها در طراحی برنامه‌ها و اقدامات عملی در مبارزه با فساد استفاده حداکثری کرد.
وی گفت: در حال حاضر برنامه‌های طراحی شده از جامعیت لازم برخوردار نیستند و ظرفیت‌های دیوان محاسبات می تواند در این حوزه گره گشا باشد.
در ادامه، رئیس مرکز آموزش و برنامه‌ریزی دیوان محاسبات کشور، ضمن اعلام آمادگی برای همکاری های مشترک در موضوع مبارزه با فساد و توسعه سلامت در بخش اداری کشور گفت: آنچه باید در قوه مقننه مبنای نظر باشد، موضوع تعدد قوانین و مقررات و تفسیرپذیری آنها در دستگاه های اجرایی است.
دکتر محمدی خاطر نشان کرد: بر طبق آمار و داده های موجود در دیوان محاسبات، ریشه و منشا بسیاری از مشکلات به موضوع عدم رعایت قوانین و مقررات باز می گردد که باید برای حل آن چاره اندیشی شود.
شایان ذکر است در پایان این نشست، اعضای جلسه ضمن ارائه گزارش‌های مطالعاتی انجام شده در ارتباط با مدل‌های اجرایی و عملی با قابلیت پیاده سازی متناسب با شرایط دستگاه های اجرایی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=191601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰