تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
4

توهین طالبان به ایران: بروید دعا کنید باران ببارد

  • کد خبر : 188417
  • 29 اردیبهشت 1402 - 20:16
توهین طالبان به ایران: بروید دعا کنید باران ببارد
نماینده چابهار در مجلس گفت: در حالی که در ماه‌های اخیر سیر مهاجرت از شهرستان‌های سیستان به دلیل مشکل بی‌آبی سرعت بالاتری گرفته، طرف افغان به جای همکاری سازنده، با بی‌احترامی به ملت ایران می‌گوید که بروید دعا کنید که باران ببارد.

جمهوریت معین الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس گفت: برآیند اقدامات دستگاه‌های مسئول کشورمان بیانگر این است که دیپلماسی آب که با محوریت وزارت خارجه، سازمان محیط زیست و وزارت نیرو شکل گرفته، در یک ناهماهنگی فاحش قرار دارد.

به گزارش جماران، مهم ترین بخش هایاین گفت و گو را در ادامه می خوانید:

  • در حالی که در ماه‌های اخیر سیر مهاجرت از شهرستان‌های سیستان به دلیل مشکل بی‌آبی سرعت بالاتری گرفته، طرف افغان به جای همکاری سازنده، با بی‌احترامی به ملت ایران می‌گوید که بروید دعا کنید که باران ببارد.
  • متاسفانه به نظر می‌رسد مسئله حق‌آبه جزو اولویت‌های کاری وزارت خارجه کشورمان نیست. رویکرد مسامحه‌آمیز در قبال بی‌اعتنایی طالبان به حق‌آبه پذیرفتنی نیست.
  • سؤال اصلی ما از دولت و حاکمیت این است که چرا در قبال بی‌اعتنایی طالبان به حق‌آبه کشورمان که یک تعهد بین‌المللی به‌شمار می‌رود، تا این حد با مسامحه برخورد می‌کند. دولت باید از تمامی ابزارهای خود برای تمکین طالبان به قوانین بین‌المللی استفاده کند و صرفاً با  مذاکرات دیپلماتیک مسئله حق‌آبه به نتیجه نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=188417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰