تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024
4

استیضاح‌ کنندگان وزیر صمت، بیانات رهبری را عملیاتی کنند

  • کد خبر : 185504
  • 05 اردیبهشت 1402 - 11:00
استیضاح‌ کنندگان وزیر صمت، بیانات رهبری را عملیاتی کنند
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر صمت باید از دستور کار مجلس خارج شود، گفت: استیضاح کنندگان فاطمی امین بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر همدلی قوا را گوش دهند و آن را عملیاتی سازند.

جمهوریت – «علی‌اکبر علیزاده» نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، ضمن اعلام مخالفت با استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: آقای فاطمی‌امین را فردی موفق در راس این وزارتخانه می‌دانم که توانسته است در دولت سیزدهم رشد بخش صنعت را در کشور محقق کند.

وی افزود: توصیه من به استیضاح کنندگان وزیر صمت این است که فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر همدلی بین قوا را گوش داده و آن را عملیاتی سازند.

قیمت‌گذاری خودرو در وزارت صمت انجام نمی‌شود

نماینده مردم دامغان در مجلس اظهارکرد: استیضاح کنندگان بحث افزایش قیمت خودرو را محور اصلی خود قرار داده‌اند، درحالی‌که قیمت‌گذاری آن در وزارت صمت انجام نمی‌شود و بر بازار نیز عوامل متعددی همچون تقاضای کاذب حاکم است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم واقعیت را ببینیم، در یکی دوسال اخیر شاهد افزایش تولید خودرو در کشور بودیم که این موفقیت ثمره برنامه ریزی و عملکرد وزیر صمت بوده است.

علیزاده با تاکید بر اینکه وجود تقاضای کاذب و تبدیل خودرو به کالای سرمایه‌ای سبب نابسامانی در بازار خودرو شده است، یادآور شد: در بحث واردات خودروی دست دوم به کشور برای پاسخ به تقاضای بازار هم باید گفت که این وزارتخانه مخالف واردات نیست و مانعی هم اعمال نکرده که بخواهند پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: مجلس در جریان بررسی بودجه، پیشنهاد واردات خودروی سواری دست دوم را مصوب کرد که با ایراد هیات نظارتی مجمع از بودجه حذف شد و بنابراین کسانی که به دنبال حل این مساله هستند باید موضوع را از طریق دیگری پیگیری کنند.

رییس مجمع نمایندگان استان سمنان افزود: البته وزارت صنعت در این زمینه لایحه‌ای فوریتی به دولت ارسال کرده است تا مشکل واردات خودروی دست دوم سواری به کشور رفع شود و بخشی از تقاضای بازار از این طریق پاسخ داده شود.

استیضاح فاطمی امین ظلم به دولت سیزدهم است

وی با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت ظلم به دولت سیزدهم است و باید از دستور کار مجلس خارج شود، تصریح کرد: فاطمی‌امین در مدت تصدی وزارت صمت بر بخش‌های مختلف این وزارتخانه مسلط شده و اطلاعات کافی به‌دست‌آورده و اکنون نباید با ارائه طرح استیضاح این وزارتخانه را دچار تنش کنیم.

علیزاده افزود: چنانچه استیضیاح وزیر صمت در مجلس رای بیاورد، تا انتخاب وزیر جدید چند ماهی زمان نیاز است و در شرایط موجود اقتصادی که وزارت صمت نقش اساسی در همه امور دارد به صلاح کشور نیست و آسیب‌های جبران ناپذیری به اقتصاد وارد می‌کند.

بهبود شاخص‌های اقتصادی بخش صنعت

وی در ادامه با تاکید بر اینکه احیای واحدهای راکد و بهبود شاخص‌های اقتصادی در بخش صنعت از جمله عملکردهای مطلوب فاطمی‌امین است و نباید این عملکردهای مطلوب با ارایه پیشنهاد استیضاح نادیده گرفته شود، بیان کرد: تقویت وحدت سه قوه از موارد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و اکنون انتظار می‌رود این وحدت بیش از گذشته حفظ شود و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت انصراف دهند.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: وحدت و همدلی گره‌گشای مشکلات در شرایط فعلی است و انتظار می‌رود اعضای مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم آیینه تمام قد حفظ وحدت باشند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=185504

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰