تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
4

روایت رئیسی از علت برکناری میرکاظمی

  • کد خبر : 184708
  • 28 فروردین 1402 - 11:07
روایت رئیسی از علت برکناری میرکاظمی
سیدمسعود میرکاظمی از ابتدای دولت سیزدهم، ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور را بر عهده داشت و در نهایت ۲۷ فروردین با حکم رئیس جمهور جای خود را به داود منظور داد که پیش از این رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بود.

جمهوریت – ایرنا نوشت: رئیس جمهور با بیان اینکه آقای میرکاظمی به دلیل بیماری قلبی از سال گذشته پیگیر جابجایی از سازمان برنامه و بودجه بود تا کار درمان خود را ادامه دهد، گفت: در افکار عمومی و رسانه ها نباید اینطور برداشت شود که این جابجایی به دلیل یک اشکال بوده است.

سیدابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت درباره خداحافظی سیدمسعود میرکاظمی از سازمان برنامه و بودجه اینگونه توضیح داد: آقای میرکاظمی چهره مجرب و با سابقه در حوزه اجرا و فردی صاحب نظر هستند که در وزارتخانه های مختلف حضور داشته است.

وی افزود: وی ۴ ماه قبل از پایان سال گذشته در زمان تدوین ۱۴۰۲ اظهار کردند با توجه با ناراحتی قلبی ام، من را به دلیل پرتنش بودن این مسیر از ادامه راه معاف کنید و در عین حال قول داد که همکاری خود را با دولت ادامه خواهد داد.

رئیسی اظهار داشت: من از آقای میرکاظمی خواستم تا پایان بررسی بودجه ۱۴۰۲ کار را ادامه دهد؛ پس از تصویب و ابلاغ بودجه ایشان هم به صورت حضوری و هم به صورت مکتوب پیگیر بودند که با توجه به وعده ای که داده اید و پایان کار بودجه، می خواهم کار را تحویل دهم.

رئیس جمهور تاکید کرد: از جا به جایی آقای میرکاظمی نباید در افکار عمومی و رسانه ها اینطور برداشت شود که تغییر ایشان طی یک اشکال یا ارزیابی انجام شده است بلکه این مساله به درخواست خود وی بود.

رئیسی یادآور شد: آقای میرکاظمی خدمت بسیاری در دولت داشت که یکی از آنها بودجه انقباضی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بود و مهمتر اینکه پارسال با وجود همه مشکلات، با کسری بودجه مواجه نشدیم. رئیس جمهور خاطر نشان کرد که از تجربه میرکاظمی در دولت استفاده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سیدمسعود میرکاظمی از ابتدای دولت سیزدهم، ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور را بر عهده داشت و در نهایت ۲۷ فروردین با حکم رئیس جمهور جای خود را به داود منظور داد که پیش از این رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بود.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=184708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰