تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
8
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس:

تحریم‌ها مانع فناوری‌های پاک و کاهش آلودگی هوا

  • کد خبر : 181337
  • 24 اسفند 1401 - 14:16
تحریم‌ها مانع فناوری‌های پاک و کاهش آلودگی هوا
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‌های ظالمانه مانع دستیابی ایران به فناوری‌های پاک و کاهش آلودگی هوا شده است.

جمهوریت ـ دکتر سمیه رفیعی در کمیته اقدامات نظارتی تغییرات اقلیمی یکصد و چهل و ششمین نشست بین‌المجالس جهان در منامه بحرین گفت: اگر سیاست‌ها و طرح‌ها پیوست تامین مالی نداشته باشد با موفقیت انجام نمی‌شوند.

وی با اشاره به این که قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون دو وظیفه مهم مجالس قانون‌گذاری است افزود: در این بین یکی از الزامات اجرای قانون تامین بودجه است که کمتر به آن پرداخته می‌شود.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: ما در جمهوری اسلامی ایران قانون بسیار خوبی با عنوان «قانون هوای پاک» داریم که در ۳۴ ماده تنظیم شده و برای تمام دستگاه‌ها وظایفی دیده شده است تا به پاک شدن هوا کمک کنند.

رفیعی با اشاره به نظارت فنی فراکسیون محیط زیست مجلس بر اجرای این قانون گفت: متاسفانه دستگاه‌ها برای اجرای این قانون بعضا با مشکل تامین قطعات مواجه هستند.

وی تاکید کرد: متاسفانه یک واقعیت انکار ناپذیری در کشورمان وجود دارد و آن تحریم‌های ظالمانه‌ای است که مانع از تامین قطعات و تبادل سیستم‌هایی می شود که ما بتوانیم به کیفیت محیط زیست کمک کنیم.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها مانع دستیابی ایران به فناوری‌های پاک و کاهش آلودگی هوا شده است.وی در پایان پیشنهاد کرد که کمیته اقدامات نظارتی تغییرات اقلیمی نشست بین‌المجالس جهان دستور کار بعدی خود را بررسی فرآیندهای سیاسی و تاثیر آنها بر روی محیط زیست قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=181337

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰