تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
3

گزارش سفر بذرپاش به برزیل؛ دیدار و امضای تفاهم‌نامه با نمایندگان ۳۸ کشور

  • کد خبر : 169709
  • 22 آبان 1401 - 14:46
گزارش سفر بذرپاش به برزیل؛ دیدار و امضای تفاهم‌نامه با نمایندگان ۳۸ کشور
در جریان سفر رئیس دیوان محاسبات کشور به برزیل، نمایندگان ۳۸ کشور با مهرداد بذرپاش دیدار و بر گسترش روابط با تهران تأکید کردند

جمهوریت – رئیس کل دیوان محاسبات کشور که برای شرکت در بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان اینتوسای عازم برزیل شده بود، با روسای هیات ها و رئیسان کل دیوان محاسبات ۳۸ کشور برزیل، هند، اسلواکی، فرانسه، تایلند، کره جنوبی، ایرلند، قزاقستان، لهستان، بنگلادش، نپال، ویتنام، مغولستان، پرتغال، جامائیکا، مالزی، چین، یونان، سنگال، گواتمالا، قرقیزستان، ارمنستان، روسیه، اندونزی، نیجریه، بوسنی و هرزگوین، جیبوتی، تانزانیا، فنلاند، قطر، قبرس، لیبریا، پاکستان، نیجر ، ساحل عاج، بوتان، مالدیو و کنیا دیدار، مذاکره و گفت‌وگو کرد و یادداشت های تفاهم همکاری جداگانه ای میان دیوان محاسبات ایران با دیوان محاسبات کشورهای کره جنوبی، برزیل و اسلواکی امضا شد.

به گزارش تسنیم،مشروح این دیدارها بدین شرح است:

دیدار با رییس کل دیوان محاسبات پرتغال

مهرداد بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات کشور که برای شرکت در بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان اینتوسای عازم برزیل شده است، با رئیس کل دیوان محاسبات پرتغال و دبیرکل سازمان یوروسای (سازمان دیوان محاسبات کشورهای اروپایی) دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، مهرداد بذرپاش خواستار تعمیق و گسترش روابط دوجانبه در حوزه حسابرسی دولتی شد و پیشنهاد داد یادداشت تفاهم همکاری میان دو دیوان در آینده نزدیک نهایی و امضا شود. تعریف دوره های آموزشی و پروژه های مشترک همکاری میان دو دیوان از دیگر پیشنهادهای بذرپاش در این دیدار بود.

خوزه تاوارس، رییس کل دیوان محاسبات پرتغال نیز در این دیدار، ضمن تشکر از رئیس دیوان محاسبات ایران بابت پذیرفتن دعوت وی مبنی بر برگزاری این دیدار، اعلام کرد: دیوان محاسبات پرتغال آمادگی کامل دارد همکاری و تعامل مشترک با دیوان محاسبات کشورمان را به سطح قابل قبولی ارتقا دهد.

خوزه تاوارس همچنین خواستار تبادل کارشناسان و هیات های حسابرسی میان دو کشور و انعقاد تفاهم نامه میان دو کشور و همچنین انتقال تجربیات در خصوص مرکز نوآوری و خانه خلاق دیوان محاسبات ایران شد.

دیدار با رئیس کل دیوان محاسبات جامائیکا (دبیرکل سازمان کاروسای)

رئیس کل دیوان محاسبات ایران و هیات همراه، در دیدار با پاملا مونرو الیس، رئیس کل دیوان محاسبات جامائیکا و دبیرکل سازمان کاروسای (سازمان دیوان محاسبات کشورهای حوزه کارائیب) دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، بذرپاش پیشنهاد افزایش زمینه های همکاری دو طرف در حوزه های مختلف حسابرسی دولتی، مخصوصا حسابرسی زیست محیطی، و همکاری میان دو دیوان را مطرح کرد.

الیس نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از فرصت فراهم شده جهت دیدار با بذرپاش و استقبال از پیشنهاد انعقاد یادداشت تفاهم همکاری، دغدغه های خود در خصوص نظارت های زیست محیطی را مطرح و ابراز امیدواری کرد روابط دو دیوان در همه زمینه ها بسط و توسعه پیدا کند.

دیدار با رییس کل دیوان محاسبات مالزی

رئیس کل دیوان محاسبات کشور همچنین در ادامه دیدارهای دوجانبه با سران دیوان محاسبات کشورهای جهان در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان اینتوسای در برزیل، با نیک عبدالمجید، رئیس کل دیوان محاسبات مالزی و عضو هیات رئیسه آسوسای دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، بذرپاش خواستار حمایت دیوان محاسبات مالزی از پیشنهاد دیوان محاسبات ایران مبنی بر تاسیس سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی و تعریف پروژه های مشترک میان دو دیوان گردید.

عبدالمجید، رییس کل دیوان محاسبات مالزی نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از فرصت فراهم شده جهت دیدار با بذرپاش، موافقت رسمی دیوان محاسبات مالزی را با پیشنهاد تاسیس سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد روابط دو دیوان در همه زمینه ها بسط و توسعه پیدا کند.

دیدار با رئیس هیات دیوان محاسبات چین

در ادامه دیدارهای دوجانبه مهرداد بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات کشورمان با همتایان خود در سایر دیوان محاسبات کشورهای جهان در حاشیه مجمع اینتوسای، مهرداد بذرپاش با آقای ژانگ کی، رئیس هیات دیوان محاسبات چین دیدار و گفتگو کرد.

بذرپاش در این دیدار ضمن اشاره به قدمت دیرینه دو کشور به روابط راهبردی و اشتراکات متعدد تاریخی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: ایران و چین شرکای استراتژیک یکدیگرند که در مقابل سیاست یکجانبه گرایی آمریکا ایستاده اند.

برگزاری دوره های آموزشی مشترک و امکان تبادل و انتقال دانش انباشته دیوان محاسبات کشورمان به دیوان محاسبات چین در حوزه های مختلف حسابرسی دولتی از دیگر پیشنهادهای بذرپاش در این دیدار بود که با استقبال طرف چینی مواجه شد.

ژانگ کی، رئیس هیات دیوان محاسبات چین نیز در این دیدار، با تبیین ساختار دیوان محاسبات چین و اشاره به روابط قدیمی دو کشور بر لزوم ارتقای سطح همکاری های حرفه ای میان دو دیوان تاکید کرد.

همچنین، ایشان با اشاره به عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای، این اتفاق را رویدادی مهم و تاثیرگذار بر روابط دو کشور دانست.

در پایان، ژانگ کی ابراز امیدواری کرد یادداشت تفاهم همکاری میان دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران و چین در نزدیک ترین زمان ممکن نهایی و امضا شود.

دیدار با رئیس کل دیوان محاسبات یونان

رئیس کل دیوان محاسبات کشور همچنین با یوانیس سارماس، رئیس کل دیوان محاسبات یونان دیدار و گفتگو کرد.

بذرپاش در این دیدار ضمن اشاره به قدمت دیرینه دو کشور و اشتراکات متعدد تاریخی میان ایران و یونان بر نزدیکی هر چه بیشتر دو کشور تاکید کرد.

بذرپاش در این دیدار تاکید کرد : ساخت درونی جمهوری اسلامی ایران ، قدرتمندتر از آن است که دشمنان حتی حدسش را بزنند.

برگزاری دوره های آموزشی مشترک و امکان تبادل و انتقال دانش و تجربیات دیوان محاسبات کشورمان به دیوان محاسبات یونان در حوزه های مختلف حسابرسی دولتی از پیشنهادهای دکتر بذرپاش در این دیدار بود.

یوانیس سارماس، رئیس کل دیوان محاسبات یونان نیز در این دیدار، با تبیین ساختار دیوان محاسبات یونان و اشاره به روابط قدیمی دو کشور بر لزوم ارتقای سطح همکاری های حرفه ای میان دو دیوان تاکید کرد.

سارماس ابراز امیدواری کرد حوزه های همکاری میان دو دیوان در همه زمینه ها هر چه بیشتر توسعه یابد و امضای یادداشت تفاهم همکاری می تواند سرآغاز همکاری مشترک دو دیوان تلقی شود.

دیدار با رئیس کل دیوان محاسبات سنگال (رئیس سازمان آفروسای)

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با ممدو فایه، رئیس کل دیوان محاسبات سنگال و رئیس سازمان آفروسای (سازمان دیوان محاسبات کشورهای آفریقایی) در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان اینتوسای دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، بذرپاش با تاکید یر این نکته که کشورهای اسلامی بایستی قدرتمندترین اتحادها را تشکیل دهند، گفت: ارتقای وضعیت اقتصادی کشورهای اسلامی با همکاری و توسعه روابط تجاری و اقتصادی این کشورها در کنار تعمیق روابط فرهنگی کشورهای مسلمان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین خواستار گسترش روابط دوجانبه با دیوان محاسبات کشور دوست و مسلمان سنگال در حوزه حسابرسی شد و پیشنهاد داد یادداشت تفاهم همکاری میان دو دیوان در آینده نزدیک نهایی و امضا شود.

دعوت از دیوان محاسبات سنگال مبنی بر حمایت و عضویت در سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی و تعریف دوره های آموزشی و پروژه های مشترک همکاری میان دو دیوان از دیگر پیشنهادهای دکتر بذرپاش در این دیدار بود.

ممدو فایه، رییس کل دیوان محاسبات سنگال نیز در این دیدار، ضمن قدردانی از بذرپاش بابت برگزاری این دیدار و استقبال از پیشنهادهای ابتکاری دیوان محاسبات کشورمان، اعلام کرد دیوان محاسبات سنگال آمادگی دارد، یادداشت تفاهم همکاری میان دو دیوان را در آینده نزدیک در تهران امضا نماید.

دیدار با رئیس هیات دیوان محاسبات گواتمالا

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با خوزه رامیرز، رئیس هیات دیوان محاسبات گواتمالا نیز دیدار و گفتگو کرد.

بذرپاش در این دیدار با بیان اینکه ملت ما ملتی صلح طلب است تاکید کرد: ایران عزیز قرن هاست به هیچ کشوری حمله نکرده است و تنها در مقابل تهاجمات دشمنان از خود دفاع کرده است.

رئیس دیوان محاسبات ایران همچنین پیشنهاد کرد یادداشت تفاهم همکاری میان دو دیوان در آینده نزدیک نهایی و امضا شود.

تعمیق روابط دوجانبه و اجرای پروژه های مشترک همکاری علی الخصوص در حوزه حسابرسی زیست محیطی میان دو دیوان از دیگر پیشنهادهای بذرپاش در این دیدار بود.

خوزه رامیرز، رئیس هیات دیوان محاسبات گواتمالا نیز در این دیدار، آمادگی کامل خود را مبنی بر تعمیق و ارتقای سطح همکاری های همه جانبه با دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران و نهایی سازی یادداشت تفاهم همکاری در نزدیک ترین زمان ممکن اعلام کرد.

دیدار با رئیس کل دیوان محاسبات قرقیزستان

در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان اینتوسای در ریودوژانیرو -برزیل، رئیس کل دیوان محاسبات کشور با احمدف، رئیس کل دیوان محاسبات قرقیزستان نیز دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار، بذرپاش با قدردانی از اعلام موضع رسمی دیوان محاسبات قرقیزستان در خصوص حمایت از تاسیس سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی و با بیان اینکه توسعه روابط با کشورهای منطقه از اولویتهای اصلی سیاست خارجی کشور است، خواستار گسترش و تعمیق روابط دوجانبه با دیوان محاسبات کشور دوست قرقیزستان شد.

همچنین، بذرپاش ضمن تاکید بر لزوم دستیابی به چهارچوبی معین برای تداوم و تعمیق همکاری های دوجانبه پیشنهاد کرد یادداشت تفاهم همکاری میان دو دیوان در آینده نزدیک نهایی و در تهران به امضای طرفین برسد.

احمدف، رئیس کل دیوان محاسبات قرقیزستان نیز در این دیدار، ضمن تاکید بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی و جغرافیایی میان دو ملت ایران و قرقیزستان و قدردانی از دکتر بذرپاش بابت برگزاری این دیدار و استقبال از پیشنهادهای ابتکاری دیوان محاسبات کشورمان، اعلام کرد دیوان محاسبات قرقیزستان آماده همکاری همه جانبه با دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران است و امضای یادداشت تفاهم همکاری میان دو دیوان در آینده نزدیک به این روابط استحکام خواهد بخشید.

 دیدار با رئیس هیات دیوان محاسبات ارمنستان

همچنین در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان اینتوسای در ریودوژانیرو – برزیل، رئیس کل دیوان محاسبات کشور با کارن آرستمیان، رئیس هیات دیوان محاسبات ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، بذرپاش با بیان اهمیت تعمیق روابط با همسایگان برای جمهوری اسلامی ایران ، تاکید کرد : ایران قرن هاست روابط بسیار خوبی با همسایگان خود دارد و تنها در مقابل تهاجم دشمنان از خود دفاع کرده است و دفاع از تمامیت ارضی و سرزمین ، اصل خدشه ناپذیر ماست.

وی با تاکید بر لزوم گسترش و تعمیق روابط دوجانبه با دیوان محاسبات کشور دوست و همسایه ارمنستان، پیشنهاد داد همکاری ها میان دو دیوان در آینده نزدیک افزایش یابد.

تعریف پروژه های مشترک همکاری میان دو دیوان و اعلام آمادگی ایران برای اشتراک دانش و تجربیات به دیوان محاسبات ارمنستان از دیگر پیشنهادهای بذرپاش در این دیدار بود.

کارن آرستمیان، رئیس هیات دیوان محاسبات ارمنستان نیز در این دیدار، ضمن تاکید بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی و جغرافیایی میان دو ملت ایران و ارمنستان و قدردانی از دکتر بذرپاش بابت برگزاری این دیدار و استقبال از پیشنهادهای ابتکاری دیوان محاسبات کشورمان، اعلام کرد دیوان محاسبات ارمنستان آماده همکاری همه جانبه با دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران است و امضای یادداشت تفاهم همکاری میان دو دیوان در آینده نزدیک به این روابط استحکام خواهد بخشید.

دیدار با رئیس دیوان محاسبات هند

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با چاندرا مورمو، رئیس کل دیوان محاسبات هند و رئیس کمیته ظرفیت سازی اینتوسای، دیدار و گفتگو کرد. بذرپاش در این دیدار با تاکید بر قدمت تاریخی دو کشور ایران و هند، بر لزوم افزایش همکاری های دوجانبه تاکید کرد و گفت: سطح روابط اقتصادی دو کشور اصلا راضی کننده نیست.

در این دیدار، بذرپاش پیشنهاد کرد دوره ها و کارگاه های آموزشی و پروژه های حسابرسی مشترکی میان دو دیوان تعریف و عملیاتی شود و یادداشت تفاهم همکاری که پیش از این منعقد شده عملیاتی و اجرایی شود.

 دیدار و امضای یادداشت تفاهم با اسلواکی

بذرپاش در دیدار با لوبومیر آندارسی، رئیس دیوان محاسبات اسلواکی، تاکید کرد ظرف دو هفته موضوعات حسابرسی مشترک میان دو کشور مشخص و در دستور کار قرار گیرد. رئیس کل دیوان محاسبات ایران افزود این تفاهم نامه باید به توسعه روابط دو کشور در سایر بخش ها بویژه بخش اقتصادی منجر شود.

در این جلسه بر طراحی یک چهارچوب اختصاصی مشترک حسابرسی تأکید شد.

رئیس دیوان محاسبات اسلواکی نیز در این دیدار تأکید کرد: توسعه روابط با ایران برای ما بسیار پراهمیت است و امیدواریم تفاهم با دیوان محاسبات ایران به توسعه روابط اقتصادی دو کشور منجر شود.

وی افزود: دریافت تجربیات دیوان محاسبات ایران برای ما پراهمیت است.

در این جلسه، یادداشت تفاهم همکاری میان ایران و اسلواکی به امضا رسید.

تعیین و توسعه چهارچوب همکاری و تعامل در زمینه حسابرسی دولتی و به اشتراک گذاری متقابل تجربیات و شیوه های عملی مطلوب در حوزه های گوناگون مالیه عمومی، علی الخصوص حسابرسی فناوری اطلاعات و محیط زیست، از جمله اهداف این یادداشت تفاهم همکاری میان ایران و اسلواکی است.

دیدار با رئیس هیات دیوان محاسبات فرانسه

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با گیلز میلر، رئیس هیات دیوان محاسبات فرانسه، دیدار و گفتگو کرد.

بذرپاش در این دیدار تاکید کرد فرانسه تحت تاثیر فشارها و سیاست های طرف های زورگو قرار نگیرد. وی افزود ایران به فرانسه احترام می گذارد و توقع احترام متقابل را از سوی دولتمردان فرانسوی دارد. وی افزود : با ملت بزرگ ایران جز با زبان احترام نمی توان سخن گفت.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور اضافه کرد: آماده توسعه روابط با دیوان محاسبات فرانسه هستیم.

بذرپاش ضمن اشاره به قدمت صدساله حسابرسی دولتی در ایران، خواستار فعال سازی یادداشت تفاهم همکاری دیوان دو کشور شد.

وی با اشاره به رابطه مسالمت آمیز توأم با احترام دو کشور اعلام کرد هیچ زمان هیچ صدمه ای از جانب کشور ایران متوجه فرانسه نشده است.

گیلز میلر، رئیس هیات دیوان محاسبات فرانسه نیز در این دیدار بیان کرد که دیدگاه های دو ملت نسبت به یکدیگر بسیار مثبت است. همچنین، وی خواستار افزایش سطح همکاری ها و تعاملات دو دیوان در تمامی زمینه های حسابرسی دولتی علی الخصوص حسابرسی فناوری اطلاعات شد.

 دیدار با رئیس دیوان محاسبات تایلند (رئیس آسوسای)

بذرپاش در دیدار با پراچاک بونیانگ، رئیس دیوان محاسبات تایلند و رئیس سازمان آسوسای (دیوان محاسبات کشورهای آسیایی) تاکید کرد ایران از تعامل سازنده با کشورهای جهان استقبال می کند.

وی ضمن پیشنهاد فعال سازی یادداشت تفاهم میان دو دیوان و برگزاری دوره های آموزشی حسابرسی در حوزه اقتصادی، بر افزایش تعاملات میان دیوان محاسبات ایران و تایلند تاکید کرد.

پراچاک بونیانگ، رئیس دیوان محاسبات تایلند ضمن استقبال از پیشنهادات ایران بر افزایش سطح تعاملات، حسابرسی های مشترک اقتصادی بویژه در حوزه فناوری اطلاعات، تاکید کرد.

رئیس دیوان محاسبات تایلند همچنین از رئیس کل دیوان محاسبات ایران برای سفر به این کشور دعوت کرد.

دیدار با رئیس دیوان محاسبات ایرلند

بذرپاش در دیدار با رئیس کل دیوان محاسبات ایرلند گفت: تبلیغات ناجوانمردانه برخی کشورهای غربی علیه ایران را نه باور و نه قبول کنید. وی افزود انتقال تجربیات دو طرف در حوزه حسابرسی عمومی و دولتی بسیار کمک کننده است و بایستی دوره های آموزشی مجازی را به صورت جدی در دستور کار قرار دهیم.

رئیس دیوان محاسبات ایرلند ضمن ابراز تمایل برای انعقاد یادداشت تفاهم با دیوان محاسبات ایران گفت: دیوان محاسبات ایرلند در مقایسه با دیوان محاسبات ایران قدمت و سابقه بسیار کمتری دارد و علاقه مندیم از تجربیات و دانش شما در ایران بهره مند شویم. وی از رئیس کل دیوان محاسبات ایران برای سفر به ایرلند و بازدید از دیوان محاسبات این کشور دعوت کرد.

 دیدار با رئیس دیوان محاسبات قزاقستان

بذرپاش در دیدار با رئیس دیوان محاسبات قزاقستان و عضو هیأت رئیسه اکوسای از حسن نظر قزاقستان در اجلاس اکوسای در آستانه قزاقستان تشکر و از رئیس دیوان محاسبات قزاقستان برای سفر به تهران و بازدید از دیوان محاسبات ایران دعوت کرد.

رئیس کل دیوان محاسبات ایران گفت: تقویت پیمان اکوسای از اولویت های کاری دو کشور است و این پیمان منطقه ای بسیار پراهمیت است.

ناتالیا گودونوآ، رئیس دیوان محاسبات قزاقستان ضمن تبریک مجدد به بذرپاش برای ریاست سازمان اکوسای، اعلام کرد در آینده نزدیک برای شرکت در نشست هیأت رئیسه اکوسای به تهران سفر خواهد کرد.

دیدار با رئیس دیوان محاسبات لهستان

رئیس کل دیوان محاسبات ایران در دیدار با رئیس دیوان محاسبات لهستان با بیان اینکه دیوان در ایران سابقه ای بیش از یک قرن دارد، بر آمادگی کشورمان برای توسعه روابط، راه اندازی حسابرسی مشترک فناوری اطلاعات میان دیوان دو کشور و برگزاری دوره های آموزشی مشترک تأکید کرد.

رئیس دیوان محاسبات لهستان، گفت: ایران به فرهنگ جهان خدمات گسترده ای کرده است. وی افزود ایرانیان ملتی بزرگ و مهمان نواز هستند و خاطره محبت های آنان در زمان جنگ جهانی دوم به مردم لهستان همیشه در خاطر ما ماندگار است.

وی ضمن اعلام آمادگی برای انتقال تجربیات و دانش فنی دیوان محاسبات لهستان، از رئیس کل دیوان محاسبات ایران برای سفر به این کشور و بازدید از دیوان محاسبات لهستان دعوت کرد.

دیدار با رئیس دیوان محاسبات بنگلادش

بذرپاش در دیدار با رئیس کل دیوان محاسبات بنگلادش، ضمن ابراز نارضایتی از سطح تعاملات دیوان محاسبات کشورهای اسلامی، پیشنهاد تأسیس سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی را مورد تأکید قرار داد.

وی افزود: تقویت روابط با کشورهای اسلامی، راهبرد قطعی کشور ماست.

رئیس دیوان محاسبات بنگلادش ضمن اعلام موافقت با پیشنهاد تأسیس سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی گفت: این کشور به توسعه روابط در همه زمینه ها با کشورهای مسلمان اهمیت زیادی می دهد.

وی افزود: بنگلادش خواستار استفاده از توان، ظرفیت و دستاوردهای نوین دیوان محاسبات ایران برای فناورانه و بروز کردن فرآیندهای فنی حسابرسی در این کشور است.

وی خواستار انتقال تجربیات و دانش فنی دیوان محاسبات ایران در حوزه حسابرسی عملکرد شد.

دیدار با رئیس دیوان محاسبات نپال

رئیس کل دیوان محاسبات ایران در دیدار با رئیس دیوان محاسبات نپال با بیان شعار دیوان فناورانه مردم پایه در دوره جدید فعالیت دیوان محاسبات ایران، به معرفی ظرفیت های فناورانه این دیوان تحت عنوان مرکز فناوری و خانه خلاق دیوان محاسبات ایران پرداخت.

وی افزود: فناورانه بودن را برای دقت و سرعت بالای حسابرسی مد نظر قرار دادیم و مردم پایگی در شعار دیوان محاسبات برای بهره بردن از ظرفیت اجتماعی سازی دیوان محاسبات در دستور کار ما قرار دارد.

رئیس دیوان محاسبات نپال نیز ضمن علاقه مندی به افزایش تعاملات و همکاری های دو دیوان، خواستار نهایی سازی و انعقاد یادداشت تفاهم همکاری بین طرفین شد.

دیدار با رئیس هیأت دیوان محاسبات ویتنام

بذرپاش در دیدار با رئیس هیأت دیوان محاسبات ویتنام با اشاره به اینکه مردم ویتنام تجربه تلخ نسل کشی و سیاست تجاوزگرانه آمریکا را کاملا به خاطر دارند، گفت: مردم ایران به مقاومت ملت ویتنام در بیرون راندن تجاوزگران آمریکا از خاک کشورشان آگاهی دارند. رئیس دیوان محاسبات ایران با معرفی ظرفیت های مشترک دیوان دو کشور در زمینه بررسی های فنی و حسابرسی بر توسعه روابط دیوان محاسبات ایران و ویتنام تأکید کرد.

رئیس هیأت دیوان محاسبات ویتنام نیز ضمن دعوت از بذرپاش برای سفر به این کشور، درخواست استفاده از تجربیات دیوان محاسبات ایران را مطرح کرد.

 دیدار با رئیس دیوان محاسبات مغولستان

رئیس کل دیوان محاسبات ایران در دیدار با رئیس دیوان محاسبات مغولستان تأکید کرد سطح روابط اقتصادی دو کشور می تواند به مراتب بیشتر از میزان کنونی باشد.

بذرپاش با بیان اینکه تجربه دیوان محاسبات ایران در زمینه حسابرسی های فنی می تواند در اختیار سایر کشورها از جمله مغولستان قرار گیرد، بر نهایی شدن تفاهم نامه ای که میان دو کشور در شرف انعقاد است، تأکید کرد.

زندانبات دورژورن، رئیس دیوان محاسبات مغولستان نیز ضمن ابراز علاقه مندی به افزایش همکاری های مشترک و اشتراکات میان دو دیوان، خواستار افزایش و ارتقای سطح همکاری ها و تعریف پروژه های مشترک حسابرسی میان دو دیوان شد.

امضای یادداشت تفاهم همکاری میان دیوان محاسبات ایران و برزیل

مهرداد بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات کشور و رئیس سازمان اکوسای با برونو دانتاس، رئیس دیوان محاسبات برزیل و رئیس سازمان اینتوسای (سازمان بین المللی موسسات عالی حسابرسی) دیدار و یادداشت تفاهم همکاری امضا کرد.

در این یادداشت تفاهم، تعیین و توسعه چهارچوب های همکاری و تعامل در زمینه حسابرسی دولتی و به اشتراک گذاری متقابل تجربیات و شیوه های عملی مطلوب در حوزه های گوناگون مالیه عمومی، علی الخصوص حسابرسی فناوری اطلاعات و محیط زیست، مورد تأکید قرار گرفته است.

در این دیدار، رئیس کل دیوان محاسبات ایران با اشاره به روابط خوب و فزاینده دولت های ایران و برزیل، بر توسعه همکاری ها در بخش های مختلف تأکید کرد.

بذرپاش به عنوان رئیس سازمان اکوسای (سازمان دیوان محاسبات کشورهای عضو اکو) گفت: در این سازمان، کشورهای قدرتمند و موثری عضو هستند.

وی از رئیس برزیلی سازمان اینتوسای دعوت کرد در جلسه آتی هیأت رئیسه اکوسای که طی ماه های آینده در تهران برگزار می شود، شرکت کند. بذرپاش همچنین پیشنهاد کرد اکوسای به عنوان عضو ناظر در اینتوسای پذیرفته شود.

رئیس سازمان اینتوسای نیز ضمن استقبال از این پیشنهاد، گفت: سازمان های منطقه ای به توانمندسازی کشورهای عضو کمک می کنند. وی اظهار امیدواری کرد بتواند در اجلاس تهران شرکت کند.

دیدار با رئیس دیوان محاسبات قطر ( رئیس سازمان عربوسای)

مهرداد بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات ایران و رئیس سازمان اکوسای در دیدار رئیس دیوان محاسبات قطر و رئیس سازمان عربوسای (دیوان محاسبات کشورهای عربی) از مواضع مناسب قطر در مجامع بین‌المللی نسبت به جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و گفت: قطر با تمهید مقدمات میزبانی جام جهانی فوتبال، توان خوبی را در این رویداد مهم ورزشی بین المللی به نمایش گذاشت.

وی افزود: توسعه روابط ایران و قطر می تواند به افزایش روابط اقتصادی دو کشور کمک شایان توجهی کند.

عبدالعزیز محمد العمادی، رئیس دیوان محاسبات قطر نیز ضمن تاکید بر توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور، به روابط استراتژیک میان ایران و قطر اشاره کرد و گفت: قطر خواستار استفاده از تجربیات دیوان محاسبات ایران است.

وی ضمن اعلام آمادگی برای انعقاد یادداشت تفاهم همکاری میان دو کشور، از رییس کل دیوان محاسبات ایران برای سفر به قطر جهت بازدید از دیوان محاسبات قطر و تماشای مسابقات جام جهانی دعوت کرد.

دیدار با رئیس دیوان محاسبات فنلاند

مهرداد بذرپاش در دیدار با سامی اولا اوتینن، رییس دیوان محاسبات فنلاند، ضمن معرفی ساختار، جایگاه و ظرفیت های دیوان محاسبات ایران گفت: ایران آماده انعقاد یادداشت تفاهم همکاری و تبادل تجربیات در زمینه حسابرسی زیست محیطی و تغییرات آب و هوایی است.

اولا اوتینن، رئیس دیوان محاسبات فنلاند که همزمان ریاست کارگروه حسابرسی زیست محیطی اینتوسای را برعهده دارد، ضمن استقبال از انجام حسابرسی زیستحیطی مشترک، بر تبادل تجربیات طرفین تاکید کرد.

دیدار با رئیس دیوان محاسبات کنیا

مهرداد بذرپاش در دیدار با نانسی گاتونگو، رئیس دیوان محاسبات کنیا و عضو هیات رئیسه اینتوسای، ضمن تشریح فعالیت‌ها و اقدامات سازمان اکوسای و برنامه های ایران در دوره ریاست بر این سازمان، پیشنهاد کرد اکوسای بعنوان عضو ناظر در اینتوسای پذیرفته شود.

خانم گاتونگو نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار، گفت: اکوسای می تواند ظرفیت کشورهای منطقه اکو را فعال تر کند.

وی ضمن پیشنهاد بررسی انجام حسابرسی فناوری اطلاعات میان دیوان محاسبات دو کشور، گفت: ما هم در کشورمان، در زمینه این موضوع اقداماتی انجام داده ایم و میتوانیم با تبادل تجربیات از ظرفیتهای یکدیگر بهتر استفاده کنیم.

وی اقدامات ایران در زمینه اجتماعی سازی فعالیتهای دیوان محاسبات را مورد تاکید قرار داد و گفت: تجربیات متقابل به نفع همه است.

دیدار با رئیس دیوان محاسبات قبرس

مهرداد بذرپاش در دیدار با یولیس میکلیدیس، رئیس دیوان محاسبات قبرس، ضمن معرفی دیوان محاسبات ایران بر تبادل تجربیات میان دو دیوان، از طرف قبرسی برای سفر به ایران دعوت کرد.

یولیس میکلیدیس نیز ضمن استقبال از انعقاد یادداشت تفاهم مشترک میان دو دیوان، از دعوت ایران برای سفر به قبرس استقبال کرد.

دیدار با رئیس دیوان محاسبات پاکستان

مهرداد بذرپاش در دیدار با محمد اجمل گوندل، رئیس دیوان محاسبات پاکستان و دبیرکل اکوسای، ضمن ابراز همدردی با مردم و دولت پاکستان به خاطر خسارات فاجعه سیل اخیر، گفت: روابط دیرینه دو همسایه همیشه بر مبنای احترام متقابل و همزیستی برادرانه بوده است.

محمد اجمل گوندل ضمن اشاره به روابط فرهنگی دو کشور و نفوذ زبان فارسی در پاکستان از علامه محمد اقبال لاهوری بعنوان یکی از چهره های شاخص منادی وحدت امت اسلامی نام برد و ایده تشکیل سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی را مثبت ارزیابی کرد.

دیدار با رئیس دیوان محاسبات کشورهای نیجر و ساحل عاج

مهرداد بذرپاش در دیدار با روسای دیوان محاسبات کشورهای نیجر و ساحل عاج، از اهمیت اتحاد بین کشورهای اسلامی سخن گفت و تاکید کرد کشورهای اسلامی در صورت انسجام و اتحاد می توانند در سازمان ها و مجامع بین‌المللی، نقش آفرینی موثری داشته باشند.

رئیس کل دیوان محاسبات ایران ضمن طرح ایده تشکیل سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی (اسلام سای)، گفت: با تشکیل این سازمان، مواضع کشورهای اسلامی در اینتوسای نیز موثرتر واقع خواهد شد.

روسای دیوان محاسبات کشورهای نیجر و ساحل عاج نیز ضمن حمایت جدی از ایده تشکیل اسلام سای، بر توسعه روابط با دیوان محاسبات ایران و انتقال تجربیات تاکید کردند.

دیدار با رئیس دیوان محاسبات بوتان

مهرداد بذرپاش در دیدار با داشو تاشی، رئیس دیوان محاسبات بوتان، با تشریح فعالیت‌های دیوان محاسبات ایران، توضیحاتی در خصوص حسابرسی فناوری اطلاعات و استفاده از تکنولوژی در روزآمدسازی حسابرسی های فنی ارائه کرد.

رئیس دیوان محاسبات بوتان ضمن ارائه نقطه نظرات خود درخصوص حسابرسی فناوری اطلاعات، خواستار انعقاد تفاهم نامه همکاری های متقابل با دیوان محاسبات ایران و انتقال تجربیات بین طرفین شد.

دیدار با رئیس دیوان محاسبات مالدیو

مهرداد بذرپاش در دیدار با حسین نیازی، رئیس دیوان محاسبات مالدیو، با اشاره به روابط حسنه دو کشور از ظرفیت بسیار بزرگ دیوان محاسبات ایران در حوزه حسابرسی های فنی و دولتی خبر داد.

حسین نیازی در این دیدار، با استقبال از ایده ایران در تاسیس سازمان اسلام سای اعلام کرد ظرفیت دیوان محاسبات ایران برای مالدیو قابل استفاده است. وی افزود ارتقای سطح همکاری دیوان محاسبات دوکشور می تواند به گسترش سطح همکاری ها در سایر بخش ها کمک کند.

دیدار با رئیس دیوان محاسبات لیبریا

مهرداد بذرپاش در دیدار با گارسوا جکسون، رئیس دیوان محاسبات لیبریا با تاکید بر لزوم تقویت و ارتقای سطح همکاری های دوجانبه و اشتراک و تبادل دانش فنی میان دو دیوان، ایده تأسیس سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی را گامی موثر و عملی در راستای افزایش نقش آفرینی کشورهای اسلامی در مجامع بین المللی در حوزه حسابرسی دولتی قلمداد کرد.

جکسون نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار، خواستار انتقال تجربیات فنی دیوان محاسبات ایران به لیبریا شد. رئیس دیوان محاسبات لیبریا همچنین از ایده تأسیس سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی حمایت کرد.

دیدار با رئیس دیوان محاسبات روسیه

مهرداد بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات کشور با الکسی کودرین، رئیس کل دیوان محاسبات روسیه و رئیس سازمان اینتوسای، دیدار و گفتگو کرد.

دکتر بذرپاش در این دیدار با تاکید بر روابط راهبردی دو کشور ایران و روسیه و با اشاره به اشتراکات متعدد تاریخی و فرهنگی میان دو کشور، بر لزوم ارتقای سطح همکاری های دو دیوان تاکید کرد.

در این دیدار، دکتر بذرپاش پیشنهاد کرد دوره ها و کارگاه های آموزشی و پروژه های حسابرسی مشترکی میان دو دیوان تعریف و عملیاتی شود و دیوان محاسبات دو کشور از بعد نظارتی، پیگیر عملیاتی شدن تعهدات و توافقات دولتهای متبوع خود باشند.

آقای الکسی کودرین، رئیس کل دیوان محاسبات روسیه و رئیس سازمان اینتوسای نیز در این دیدار، ضمن اشاره به ریاست سه ساله دیوان محاسبات روسیه بر سازمان اینتوسای و معرفی پایگاه آموزشی دانشگاه اینتوسای به ابتکار دیوان محاسبات روسیه، بر لزوم ارتقای سطح همکاری های حرفه ای میان دو دیوان تاکید کرد.

در پایان، آقای الکسی کودرین ضمن تشکر از بذرپاش بابت پذیرفتن دعوت دیدار ایشان، ابراز امیدواری کرد حوزه های همکاری میان دو دیوان در همه زمینه ها مخصوصا در حوزه برگزاری کارگاه های آموزشی هر چه بیشتر توسعه یابد.

دیدار با رئیس کل دیوان محاسبات اندونزی

در ادامه دیدارهای رئیس کل دیوان محاسبات ایران با سران دیوان محاسبات کشورهای جهان در حاشیه مجمع اینتوسای، مهرداد بذرپاش با خانم ایسما یاتون، رئیس کل دیوان محاسبات اندونزی، دیدار و گفتگو کرد.

دکتر بذرپاش در این دیدار ضمن اشاره به اشتراکات متعدد مذهبی و فرهنگی میان دو کشور و همچنین شعار دیوان فناورانه مردم پایه در دوره مدیریت جدید دیوان محاسبات، بر لزوم انعقاد یادداشت تفاهم همکاری میان دو دیوان در آینده نزدیک تاکید کرد.

برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی مشترک، علی الخصوص در حوزه حسابرسی فناوری اطلاعات و دعوت از دیوان محاسبات اندونزی جهت حمایت و عضویت در سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی از دیگر پیشنهادهای دکتر بذرپاش در این دیدار بود.

خانم ایسما یاتون، رئیس کل دیوان محاسبات اندونزی نیز در این دیدار، ضمن تبریک انتخاب دکتر بذرپاش به ریاست سازمان اکوسای و اشاره به روابط قدیمی دو کشور بر لزوم ارتقای سطح همکاری های حرفه ای میان دو دیوان تاکید کرد.

در پایان، خانم یاتون ابراز امیدواری کرد حوزه های همکاری میان دو دیوان در همه زمینه ها هر چه بیشتر توسعه یابد و از بذرپاش دعوت بعمل آورد جهت امضای یادداشت تفاهم همکاری به اندونزی سفر کند.

دیدار با رئیس کل دیوان محاسبات تانزانیا

در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان اینتوسای، دکتر مهرداد بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات کشور با آقای چارلز ادوارد کیچر، رئیس کل دیوان محاسبات تانزانیا دیدار و گفتگو کرد.

دکتر بذرپاش با اشاره به اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو کشور و همچنین شعار دیوان فناورانه مردم پایه در دوره مدیریت جدید دیوان محاسبات، پیشنهاد کرد یادداشت تفاهم همکاری میان دو دیوان لزوم در آینده نزدیک امضا شود.

تعریف و اجرای پروژه های حسابرسی مشترک و موازی و بهره گیری از ظرفیتهای نظارتی دو دیوان در عملیاتی سازی توافقات منعقده میان دولتهای طرفین و دعوت از دیوان محاسبات تانزانیا جهت حمایت و عضویت در سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی از دیگر پیشنهادهای دکتر بذرپاش در این دیدار بود.

آقای چارلز ادوارد کیچر، رئیس کل دیوان محاسبات تانزانیا نیز در این دیدار، ضمن تشکر از میزبانی دیوان محاسبات کشورمان از این دیدار موثر، بر لزوم ارتقای سطح همکاری های حرفه ای میان دو دیوان تاکید کرد.

در پایان، آقای کیچر ابراز امیدواری کرد یادداشت تفاهم همکاری میان دو دیوان در اسرع وقت نهایی و به امضای طرفین برسد و مسیری مشخص برای بسط حوزه های همکاری میان دو دیوان در همه زمینه ها فراهم شود.

دیدار با رئیس هیات دیوان محاسبات بوسنی و هرزگوین

دیدار دکتر بذرپاش با رئیس هیات دیوان دیوان محاسبات بوسنی و هرزگوین؛ آمادگی کامل دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران برای انتقال دانش انباشته به طرف بوسنیایی

مهرداد بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات کشور با آقای جاسمین پیلیکا، رئیس هیات دیوان محاسبات بوسنی و هرزگوین، دیدار و گفتگو کرد.

دکتر بذرپاش در این دیدار با تاکید بر حمایت‌های همیشگی کشور ایران از ملت بوسنی و هرزگوین و اشتراکات متعدد تاریخی و فرهنگی میان دو کشور، بر لزوم ارتقای سطح همکاری های دو دیوان تاکید کرد.

در این دیدار، دکتر بذرپاش از رئیس هیات دیوان محاسبات بوسنی و هرزگوین دعوت بعمل آورد تا با پیوستن به سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی، گامی مهم در جهت تقویت جوامع و ملل اسلامی در حوزه حسابرسی دولتی برداشته شود.

آقای جاسمین پیلیکا، رئیس هیات دیوان محاسبات بوسنی و هرزگوین نیز ضمن استقبال از ابتکار تاسیس سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی، خواستار افزایش سطح همکاری ها و تعاملات دو دیوان در تمامی زمینه های حسابرسی دولتی شد.

در پایان، آقای پیلیکا ضمن تشکر از دکتر بذرپاش جهت میزبانی این دیدار، ابراز امیدواری کرد بزودی روابط و ارتباطات دو دیوان در همه زمینه ها مخصوصا در حوزه برگزاری کارگاه های آموزشی متحول شود.

دیدار با رئیس کل دیوان محاسبات نیجریه

مهرداد بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات کشور با آقای آنودیلی اندرو، رئیس کل دیوان محاسبات نیجریه نیز دیدار و گفتگو کرد.

دکتر بذرپاش در این دیدار با اشاره به موضوعات و اشتراکات مذهبی و فرهنگی میان دو کشور، بر لزوم ارتقای سطح همکاری های دو دیوان تاکید کرد.

در این دیدار، دکتر بذرپاش بر لزوم فعال سازی ظرفیت های مغفول دیوان محاسبات کشورهای اسلامی جهت فعالسازی و پیگیری اجرای معاهدات منعقده میان دولتهای طرفین تاکید نمود.

آقای آنودیلی اندرو، رئیس کل دیوان محاسبات نیجریه نیز ضمن استقبال از ابتکار تاسیس سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی، خواستار افزایش سطح همکاری ها و تعاملات دو دیوان در تمامی زمینه های حسابرسی دولتی شد.

در پایان، آقای اندرو ضمن تشکر از دکتر بذرپاش بابت پذیرفتن دعوت دیدار ایشان، ابراز امیدواری کرد بزودی روابط و ارتباطات دو دیوان در همه زمینه ها مخصوصا در حوزه برگزاری کارگاه های آموزشی متحول شود.

دیدار با رئیس کل دیوان دیوان محاسبات جیبوتی

مهرداد بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات کشور با خانم جانسی محمود، رئیس کل دیوان محاسبات جیبوتی، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، دکتر بذرپاش ضمن اشاره به قدمت صدساله حسابرسی دولتی در ایران و دعوت از ایشان مبنی بر حمایت از تاسیس سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی، خواستار نهایی سازی و امضای یادداشت تفاهم همکاری میان دو‌ دیوان در آینده نزدیک شد.

خانم محمود، رئیس کل دیوان محاسبات جیبوتی نیز در این دیدار بیان کرد که دیدگاه ملت جیبوتی نسبت به کشور و ملت ایران بسیار مثبت است. همچنین، ایشان ضمن اعلام حمایت از ابتکار تاسیس سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی اعلام نمود دیوان محاسبات جیبوتی خواستار افزایش سطح همکاری ها و تعاملات دو دیوان در تمامی زمینه های حسابرسی دولتی است.

در پایان، خانم محمود ابراز امیدواری کرد بزودی یادداشت تفاهم همکاری میان دو دیوان نهایی و امضا شود تا چهارچوب همکاری های دوجانبه در مسیری مشخص پیگیری شود.

دیدار و امضای یادداشت تفاهم با کره جنوبی

محمد علی زهره‌ای، معاون دیوان محاسبات کشور در دیدار با همتای کره‌ جنوبی خود ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این نشست اعلام کرد : دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران با داشتن سابقهٔ بیش از ۱۰۰ سال در حسابرسی دولتی، در دورهٔ حاضر توسعهٔ روابط و همکاری‌های بین‌المللی بخصوص‌ با کشورهای منطقه‌ای و‌ آسیایی را در دستور کار قرار داده است. در همین راستا امضای تفاهم‌نامهٔ همکاری میان دو دیوان می‌تواند نقطهٔ عطفی در روابط این دو سازمان نظارتی باشد. ایشان از هیأت کره‌ای دعوت نمود که از ایران و دیوان محاسبات کشور دیدن کنند. دکتر زهره‌ای همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک میان دو دیوان را گام بزرگی در پیشبرد روابط ارزیابی‌کرد.

معاون دیوان محاسبات کرهٔ جنوبی نیز ضمن ابراز تمایل به گسترش همکاری‌های متقابل دو دیوان محاسبات ایران و کره، در موضوع همکاری‌های دوجانبه در قالب تفاهم‌نامه موضوع سامانهٔ دیجیتالی کردن جمع‌آوری و تحلیل داده‌های حسابرسی را مطرح کرده و عنوان کرد که دیوان محاسبات کره جنوبی مایل است تجربیات خود را به اشتراک گذاشته و با دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران تبادل نیروی‌ فنی و‌ علمی داشته باشد. در پایان این نشست، متن تفاهم‌نامهٔ همکاری به امضای طرفین رسید.

سازمان اینتوسای، سازمان بین المللی موسسات عالی حسابرسی به عنوان مرجع جهانی دیوان محاسبات کشورهای جهان در حوزه استانداردها و روشهای کاری در حوزه حسابرسی دولتی است که با داشتن ۱۹۶ عضو به عنوان بزرگترین سازمان پس از سازمان ملل متحد تلقی می شود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=169709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰