تاریخ : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 29 June , 2024
6

کدام بانک‌ها دلار سهمیه‌ای می فروشند؟ + شرایط خرید

  • کد خبر : 168953
  • 16 آبان 1401 - 15:34
کدام بانک‌ها دلار سهمیه‌ای می فروشند؟ + شرایط خرید
بانک مرکزی در یک بخشنامه اسامی چهار بانک و شعبی را اعلام کرد که مردم می‌توانند با مراجعه به آنها دلار سهمیه‌ای با قیمت 34  هزار و 500 تومان بخرند.

جمهوریت– بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، چهار بانک‌ ملی، صادرات، تجارت و ملت می‌توانند به مردم دلار سهمیه‌ای بفروشند. اما دلار سهمیه‌ای در همه شعب این بانک‌ها عرضه نمی‌شود و فقط محدود به ۳۱ شعبه از این بانک‌ها می‌شود.

اسامی شعب بانک‌هایی که دلار سهمیه‌ای می‌فروشند و کد شعبه در جدول زیر آمده است:

 

شرایط خرید دلار سهمیه‌ای بسیار ساده است و بر خلاف دفعات گذشته حتی نیاز به پاسپورت و بلیط سفر هم ندارد. هر فرد بالای ۱۸ سال می‌تواند با در دست داشتن کارت ملی خود به یکی از ۳۱ شعبه بالا مراجعه کند و ۲۰۰۰ یورو و یا معادل دلاری آن، ارز سهمیه‌ای بگیرد.

سهمیه‌ای که تنها یکبار در سال پرداخت می‌شود و اکنون اختلاف آن با دلار بازار آزاد حدود دو هزار تومان است و دریافت آن به معنای سود چهار میلیون تومانی در این بازار است.

 

بیشتر بخوانید:

دستور بانک مرکزی و محدودیت فروش دلار به افراد

 

البته این بانک برای فروش ارز سهمیه‌ای تاریخ اعلام کرده و گفته تنها تا تاریخ ۱۵ آبان ماه بانک‌ها امکان فروش ارز سهمیه‌ای را دارند. همچنین این ارز در ساعات محدودی از روز عرضه می‌شود. از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۵:۳۰ عصر.

بر اساس بخشنامه‌ای که بانک مرکزی منتشر کرده است «شناسایی مشتری باید برحسب ضوابط ابلاغی این بانک صورت گیرد و علاوه بر ضوابط مذکور، فروش ارز صرفا از طریق پرداخت معادل ریالی با کارت بانکی به نام متقاضی و استعلام شماره تلفن همراه به نام متقاضی از سامانه شاهکار امکان‌پذیر است.»

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=168953

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰