تاریخ : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 1 July , 2024
5

فیلترینگ شدیدتر می شود

  • کد خبر : 15595
  • 02 دی 1397 - 14:34
فیلترینگ شدیدتر می شود

به گزارش جمهوریت ; خبر داغ و جدیدی نیست، سه روزی هست که دست به دست می شود و از توییتر معاون وزیر ارتباطات نشات می گیرد، توییتی که امروز در حساب توییتر آن ها پیدا نکردم. اما بهانه اینکه می خواهیم درباره فیلترینگ شدیدتر صحبت کنیم چیست؟ کاریکاتور جذاب روزنامه قانون، فیلتر ایز کامینگ! […]

به گزارش جمهوریت ;

خبر داغ و جدیدی نیست، سه روزی هست که دست به دست می شود و از توییتر معاون وزیر ارتباطات نشات می گیرد، توییتی که امروز در حساب توییتر آن ها پیدا نکردم. اما بهانه اینکه می خواهیم درباره فیلترینگ شدیدتر صحبت کنیم چیست؟ کاریکاتور جذاب روزنامه قانون، فیلتر ایز کامینگ! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

فیلتر ایز کامینگ

فیلتر ایز کامینگ

داستان از آن جا شروع می شود که امیر ناظمی با اعلام این خبر در توییتر نوشت: با توجه به اعلام پایان فرصت مستقل شدن هاتگرام و طلاگرام (تلگرام طلایی) تا آخر آذرماه از پیام رسان تلگرام نتیجه گیری می کنم شاهد اختلالاتی برای جدی شدن فیلترینگ باشیم.

وی گفت: فیلترینگ طی روزهای آینده سخت تر خواهد شد و ما هم در این موضوع نقشی نداریم. من فقط اطلاع رسانی می کنم.

وی در مورد گمانه زنی برای فیلترینگ برای اینستاگرام هم گفت: هنوز این موضوع به تصویب مراجع مربوطه نرسیده است اما یک عده به شدت دنبال این اتفاق هستند.

امروز اما بخش طنز روزنامه قانون با نام بی قانون در طرحی ساده و مناسبتی با فصل هشت گیم آف ترونز (Game Of Thrones)‌ که فروردین ۹۸ رسما پخش می شود، به این موضوع پرداخته است. بدون شک حتی شاید فیلتر از زمستان هم سخت تر باشد اما پاسخ رسمی وزیر ارتباطات به این توییت هم خود جالب است:

پاسخ وزیر ارتباطات به کاریکاتور بی قانون

پاسخ وزیر ارتباطات به کاریکاتور بی قانون

ببخشید که ما مجبوریم به دلیل فیلتر بودن فضای جولان وزیران، تصویر فضای ممنوعه را برای شما منتشر کنیم! جالب است که وزیر جوان با دقت ویژه ای هم سریال پر و پیمان (!) GoT را هم به خاطر دارند و در لحظه دیالوگ ریپلای می کنند، البته که ما معتقدیم زندگی خصوصی هر فرد به خودش مربوط است و ما هم این سریال را مثل خیلی از شماها دیده ایم، اصلا بحث پیرامون دیدن یا ندیدن سریال نیست، بحث این است که وزیر ما در فضایی فیلتر شده، پاسخ دندان شکن از سریال ممنوع می دهد و ما منتظریم ببینیم قرار است این چند روز چه بر سر آزادی اینترنت ما بیاید! زیبا نیست؟!

نظر شما چیست؟

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=15595

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰