تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
14

خرمای هندی و عوارض آن

  • کد خبر : 146344
  • 18 بهمن 1400 - 11:51
خرمای هندی و عوارض آن
طب سنتی فواید بی شماری از تمر هندی را در آشکار کرده است اما در کنار آن عوارض آن را نیز معرفی کرده است.
جمهوریت : خرمای هندی نام عربی تمر هندی است که خاستگاه آن قاره آفریقاست و از جمله خوراکی هایی است که در اغلب غذاها و سس ها از آن استفاده می شود.

معرفی خرمای هندی یا تمر هندی

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ، تمر هندی که در عربی به خرمای هندی نیز شناخته می شود، درختی گرمسیری از تیرهٔ پروانه‌داران و زیرخانوادهٔ ارغوانیان  که خاستگاه آن بیشتر در مناطق استوایی قارهٔ آفریقا است و میوهٔ این درخت به شکل لوبیایی درشت و قهوه‌ای و ترش‌مزه و سرشار از قند است.

بررسی ارزش غذایی تمر هندی

تمر هندی یکی از مواد خوراکی معروفی است که در تهیه انواع سس‌ها، مواد غذایی و … از آن استفاده می‌شود و بطور معمول ترش مزه است تا نسبتاً شیرین  و بنابراین می‌تواند مورد پسند ذائقه بسیاری از افراد قرار گیرد.
منیزیم، پتاسیم، آهن، فسفر، کلسیم، ویتامین B، مس، سلنیوم، پروتئین، فیبر، ویتامین C، ویتامین K و فولات از دیگر ارزش‌های غذایی این میوه به شمار می‌روند و این میوه دارای عنصر گیاهی پلی فنول است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی برای بدن انسان دارد.
از آن جالب تر این است که، تمر هندی حاوی مواد معدنی، آمینواسیدها، ویتامین‌ها و مقداری کالری است.

مصارف تمبر هندی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها

طب سنتی فواید بی شماری از تمر هندی را در آشکار کرده است؛ از نوشیدنی آن برای درمان اسهال، یبوست، تب و زخم‌های گوارشی  تا استفاده از از پوست تنه درخت و برگ‌های نیز برای ترمیم زخم‌ها و …
پلی فنول موجود در تمبر هندی، دارای آنتی اکسیدان و خواص ضدالتهابی است که این ویژگی‌ها سبب می‌شود از بدن در برابر بیماری‌هایی همچون بیماری های قلبی، سرطان و دیابت پیشگیری کند.
همانطور که می دانید؛ عصارهٔ دانه‌ٔ تمبر هندی به کاهش فشار خون کمک می‌کند و عصاره‌ٔ پالپ آن نیز برای کمک به کاهش وزن و پیشگیری از بیماری کبد چرب مفید است.

بررسی تداخلات دارویی با تمر هندی

تمر هندی همچون مواد دیگر می‌تواند تداخل دارویی ایجاد کند بنابراین برای رفع خطرات پس از آن بهتر است که از مصرف این دو ماده با یکدیگر خودداری کنید.
از سوی دیگر، آسپرین و ایبوپروفن دو ماده‌ای محسوب می شوند که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته با مصرف تمر هندی تداخل دارویی پیدا کرده‌اند.

مضرات بیش از حد مصرف تمر هندی

مصرف بیش از حد تمر هندی می‌تواند افراد را با مشکلات زیادی رو به رو کند و یکی از این مشکلات در زنان باردار یا شیرده رخ می‌دهد و از این رو توصیه می‌شود از مصرف بیش از حد این میوه در این دوره خودداری شود.
با وجود آنکه تمر هندی به کاهش قند خون کمک می‌کند اما باز هم باید به کنترل آن و تنظیم قندخون در فرد اقدام کرد چرا که گاهی مصرف زیاد این میوه باعث اختلال در کنترل قند خون می‌شود. افرادی که نوبت جراحی دارند بهتر است که ۲ الی ۳ هفته قبل از عمل از مصرف تمر هندی خودداری کنند.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=146344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰