تاریخ : دوشنبه, ۷ آبان , ۱۴۰۳ Monday, 28 October , 2024
3

دانشگاه‌های روسیه خواستار گسترش پروژه “۵-۱۰۰”شدند

  • کد خبر : 12934
  • 27 آذر 1397 - 11:35

به گزارش جمهوریت ; به گزارش ایسنا و به نقل از یودبلیونیوز، چندی پیش روسیه پروژه‌ای به نام  “۵-۱۰۰” را برای دانشگاه‌های این کشور برنامه‌ریزی کرد که در آن هدف دولت روسیه این بود که حداقل ۵ دانشگاه این کشور را در یکی از رتبه‌بندی‌های دانشگاهی در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دهد. زمان […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش ایسنا و به نقل از یودبلیونیوز، چندی پیش روسیه پروژه‌ای به نام  “۵-۱۰۰” را برای دانشگاه‌های این کشور برنامه‌ریزی کرد که در آن هدف دولت روسیه این بود که حداقل ۵ دانشگاه این کشور را در یکی از رتبه‌بندی‌های دانشگاهی در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دهد.

زمان رسیدن به این هدف نیز سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ تعیین شده بود.

حال رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی روسیه خواستار گسترش پروژه “۵-۱۰۰” در این کشور شده‌اند.

“یاروسلاو کوزمینوف” رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه ملی روسیه که یکی از معتبرترین دانشگاه‌های این کشور است اظهار کرد، توسعه این پروژه سبب ایجاد سطح بالای رقابت میان مراکز آموزش عالی این کشور می‌شود و حضور روسیه در عرصه‌های رقابتی بین‌المللی را تضمین می‌کند.

گسترش این برنامه این امکان را به دانشگاه‌های روسی می‌دهد که در زمینه‌های گوناگونی از قبیل کشاورزی، حمل‌ونقل، زیست‌فناوری، مطالعات و ارتباطات شهری به رتبه‌بندی‌های جهانی ورود پیدا کنند.

اخیرا تعداد دانشگاه‌هایی که در این پروژه شرکت کرده بودند ۲۱ دانشگاه بود که رؤسای دانشگاه‌های روسی بر این عقیده‌اند که این تعداد می تواند به ۳۰ دانشگاه برسد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=12934

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰