تاریخ : دوشنبه, ۷ آبان , ۱۴۰۳ Monday, 28 October , 2024
2

مقایسه نمایش محتوا روی نمایشگر با نسبت تصویر ۲۱:۹ با ۱۹.۵:۹ و ۱۸:۹

  • کد خبر : 12214
  • 25 آذر 1397 - 23:34
مقایسه نمایش محتوا روی نمایشگر با نسبت تصویر ۲۱:۹ با ۱۹.۵:۹ و ۱۸:۹

به گزارش جمهوریت ; امروز بود که در ترنجی با هم دیدیم گلس اکسپریا ایکس زد ۴ (Xperia XZ4) با نسبت تصویر ۲۱:۹ لو رفت. سوالی که برای خیلی از کاربران وجود دارد این است که مقایسه نمایش محتوا روی نمایشگر با نسبت تصویر ۲۱:۹ با ۱۹.۵:۹ و ۱۸:۹ چطور انجام می شود و محتوای نشان داده […]

به گزارش جمهوریت ;

امروز بود که در ترنجی با هم دیدیم گلس اکسپریا ایکس زد ۴ (Xperia XZ4) با نسبت تصویر ۲۱:۹ لو رفت. سوالی که برای خیلی از کاربران وجود دارد این است که مقایسه نمایش محتوا روی نمایشگر با نسبت تصویر ۲۱:۹ با ۱۹.۵:۹ و ۱۸:۹ چطور انجام می شود و محتوای نشان داده شده روی موبایل هایی با این نسبت های نمایشگر چقدر با هم تفاوت دارد؟ خب! ما برای شما پاسخ این پرسش را آورده ایم، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همانطور که در تصویر اصلی مطلب می بینید، مقایسه نمایش محتوا روی نمایشگر با نسبت تصویر ۲۱:۹ با ۱۹.۵:۹ و ۱۸:۹ به این صورت است. در حقیقت هر چه نسبت تصویر عریض تر می شود، مثلا وقتی در برنامه ای مانند توییتر هستید، محتوای بیشتر و به قرار بالا می بینید. عموما این که نمایشگر عریض تر باشد بد نیست اما اینکه در چه اندازه ای ارایه می شود مهم است. همچنین با کشیده تر شدن نمایشگر انگشت شما خیلی سخت تر به لبه بالای نمایشگر خواهد رسید.

البته پیش بینی می شود که موبایل ها تا چند سالی آتی به سمت نسبت تصویر فوق عریض ۲۱:۹ بروند اما فعلا بازار در حال گذار از نسبت تصویر سنتی تر ۱۶:۹ به ۱۸:۹ و ۱۹.۵:۹ است. سونی از پشروهای نسبت تصویر ۲۱:۹ خواهد بود و سه موبایل اکسپریا ایکس ای ۳ اولترا، اکسپریا ایکس ای ۳ و اکسپریا ایکس زد ۴ را با این نسبت تصویر در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد کرد.

از نظر رزلوشن نیز تفاوت های بالا را با نسبت تصویر ۱۶:۹ شاهد هستیم. نظر شما چیست؟ فکر می کنید که نمایشگرهای موبایل باید از مرز نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ عبور کنند یا همین حدود برای‌ آن ها کفایت می کند؟ نسبت تصویر موبایل شما به چه شکل است؟

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=12214

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰