تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
17

حسین قدیانی کیست؟

  • کد خبر : 117527
  • 14 تیر 1400 - 14:33
حسین قدیانی کیست؟
حسین قدیانی چندی قبل با انتشار یادداشتی طولانی در کانال تلگرامی خود، آیت الله مصباح را مورد نقد قرار داد که با واکنش یاران و نزدیکان مصباح مواجه شد.

جمهوریت : او از ابتدای بهمن ماه سال ۸۸ فعالیت خود را به عنوان مدیر سازمان بسیج دانشجویی کشور آغاز کرد و پیش از این نیز در دانشگاه خواجه نصیر تهران مدتی به عنوان مسئول بسیج دانشجویی این دانشگاه مشغول به کار بود و مدتی هم به عنوان قائم مقام زاکانی که مسئول سازمان دانشجویی کشور بود، کار می‌کرد.

حسین قدیانی که برخی او را منتسب به جریان حزب الله می‌دانند، عمدتا با مصاحبه و توییت علیه اصلاح‌طلبان و دولت روحانی، آن‌ها را مورد نقد و توهین قرار می‌دهد. او البته در برخی از مواقع اصولگرایانی همچون مصباح یزدی را هم مورد تفقد و توهین قرار می‌دهد. او از نزدیکان حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان است.

این فعال تندرو اصولگرا، همواره با توهین و حتاکی به مسئولین نام خود را زنده نگاه داشته است. قدیانی چهار سال قبل در اینستاگرام خود به معاون رئیس جمهوری نیز توهین کرده بود که با شکایت شهیندخت مولاوردی به ۶ ماه حبس محکوم شد.

داستان از این قرار بود که سیزده آبان ماه ۱۳۹۶ مصادف با پانزده صفر و در آستانه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) شهیندخت مولاوردی که آن زمان دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی بود در پستی که در صفحه شخصی اینستاگرام خود منتشر کرد، نسبت به رعایت کردن نظافت در مسیر راهپیمایی اربعین تذکر داد.

بعد از پست دستیار روحانی، حسین قدیانی که به تندروی معروف و مشهور است، در پست اینستاگرامی خود خطاب به مولاوردی، نوشت: «فروکاستن آشغال به چند بطری آب معدنی، قطعا اشتباه فاحشی است. فی‌المثل، دولت‌مرد یا دولت‌زنی که با رانت و بخوربخور و فساد و تبعیض و مواضع دشمن‌شادکن، محیط زیست خدمت را به گند می‌کشد هم آشغال تشریف دارد! برخی‌ها خوب است بدانند اگر بخواهند از خطوط قرمز ما عبور کنند و در پوشش حرف‌های ظاهرا خوب، اربعین را و حماسه‌ی اربعین را بزنند، ما هم ابایی از معرفی آشغال‌های اصل کاری که بدبختی بازیافت هم نمی‌شوند، نخواهیم داشت! اگر از زباله می‌توان برق گرفت، حقیقتا سود این ۲ دست‌اندرکار عکس فوق چیست؟! بله! آشغال یعنی آن دست‌اندرکار که توهم زده امنیت ملی ما در گرو برج‌های نکره‌ی شیوخ مرتجع است! و آشغالیسم یعنی آن تفکر که برایش برج بشکه‌های شکم‌گنده، از کودکان مظلوم یمن، ارزش‌مندتر است! معرفی کنم یک آشغال دیگر را؟! به روی چشم! کسی که قبل از انتخابات، سپاه را می‌زند و، اما بعد که خرش از پل گذشت، از در مدح پاسداران انقلاب اسلامی درمی آید!»

هرچند که نزدیکان حسین قدیانی از کیهان و وطن امروز تا یامین پور و جبرائیلی به حمایت از او پرداختند و مولاوردی را بار دیگر مورد توهین قرار دادند، اما این موضوع راه به جایی نبرد و حکم ۶ ماه حبس تعلیقی به حبس قطعی تغییر کرد.

حسین قدیانی و حمله به آیت‌الله مصباح

حسین قدیانی چندی قبل با انتشار یادداشتی طولانی در کانال تلگرامی خود، آیت الله مصباح را مورد نقد قرار داد که با واکنش یاران و نزدیکان مصباح مواجه شد. او در بخشی از یادداشت خود نوشت: «حضرت آقا! در روز‌های گذشته مجبور شدم حق روحانی برخاسته از مؤسسه‌ی تکفیری‌پرور مصباح را آن‌جور که لایقش بود، کف دستش بگذارم. آن آخوند برآمده از مؤسسه‌ی مصباحیسم، اگر برای خود این حق را قائل است که نگران ده سال بعد من باشد، من هم این حق را برای خود فریضه می‌دانم که از او بخواهم عوض این نگرانی بی‌خود، نگران ساعت ده شب کس و کار خودش باشد. اگر در اسلام مؤسسه‌ی مصباح، آن نگرانی از سر خیرخواهی است، پس چرا نگرانی مرا حمل بر اهانت می‌کنند؟ حضرت آقا! خوب بدانید که در سلول به سلول بدنم، منزجرم از کسانی که با ریش، تیغ می‌زنند. از امثال همین روحانی عاری از شرف و شعور که روز‌های گذشته، کامنت منحوسش مسبب اشک مادرم شد. کیستند این‌ها که خود را با خدا عوضی گرفته‌اند؟ به راستی! این آخوند‌های مصباح‌ساز کیستند.»

همین یادداشت واکنش اصولگرایان و در نهایت عقب نشینی و عذرخواهی قدیانی همراه بود.

برخی از کاربران توییتر در واکنش به این هتاکی نوشتند: «‏قدیانی هنوز دارد توهین می‌کند. بی‌شرمانه‌تر و وقیحانه‌تر. بزرگترهایش نه موضع میگیرند و نه افسارش را می‌کشند. نمی‌توانند؟» کاربر دیگری هم نوشت: «آقایانی که از حسین قدیانی نویسنده هتاک بی‌ادب و لجن نویس نسبت به علامه ذالفنون مرحوم مصباح یزدی با سکوتتون و دفاع از مطالب گذشته‌اش در پستوهایتان دارید ازش حمایت می‌کنید، به والله در گناه او مباشرت دارید.»

حسین قدیانی همچنین در سال ۹۲ و ۹۶ به کسانی که از حسن روحانی در انتخابات حمایت کرده بودند، توهین کرد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=117527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰