تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
16

شورای وحدت اصولگرایان با محوریت جامعتین تشکیل می‌شود

  • کد خبر : 103882
  • 05 دی 1399 - 23:35
شورای وحدت اصولگرایان با محوریت جامعتین تشکیل می‌شود
فعلا تصمیم این است با محوریت جامعتین همه گروه‌های اصولگرا جمع شوند و به وحدت برسند

جمهوریت: فعال سیاسی از حضور ۴۷ حزب با محوریت جامعتین در شورای وحدت اصولگرایان خبر داد و گفت:‌ طبق ساز وکار این شورا، اعضای هیات اجرایی ۱۷ نفره حقوقی هستند.


احمد کریمی اصفهانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره تشکیل شورای وحدت اصولگریان، گفت: نمایندگانی از جامعه روحانیت مبارز کشور، جامعه مدرسین، تشکلهای اصولگرا، زنان و جوانان، بسیج استادان و حتی یک عضو از جبهه پایداری در این شورای ۱۷ نفره حضور دارند.

دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار ادامه داد: اشخاص حقیقی در شورای وحدت حضور ندارند و اعضا صرفا نماینده حزب و شخصیت حقوقی محسوب می‌شوند.

کریمی اصفهانی با بیان اینکه شورای وحدت همه طیف‌های اصولگرایی را در بر می‌گیرد، گفت: حتی از گروه‌های دیگر هم برای عضویت در این شورا دعوت شده و ممکن است تعداد این شورا از ۱۷ تن هم بیشتر شود. هدف شورای وحدت حضور در انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر است.


وی با اشاره به گستردگی نامزدهای شورای شهر و محلی بودن آن و چگونگی ارتباط شورای وحدت با نامزدهای محلی، گفت: کارگروه‌های مختلفی در کنار شورای وحدت مرکزی، تعریف می‌شود و تشکیلات متناظر به موازات تهران، در استان‌ها دایر می‌شود. برای انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز هیأتی مشخص شد تا کارهای این حوزه را دنبال کند و امور طبق برنامه پیش می‌رود. امیدواریم در نهایت به یک وحدت حداکثری برسیم.

این فعال اصولگرا خاطرنشان کرد: قرار است در شورای وحدت با حضور همه احزاب و گروه‌های اصولگرا بر سر معرفی نامزد واحد در انتخابات ریاست جمهوری به اجماع برسیم. اینکه تا چه میزان توافق پیدا کنیم دغدغه اصولگرایان و حتی اصلاح‌طلبان است که بتوانند به یک وحدت حداکثری برسند.

کریمی اصفهانی یادآور شد: فعلا تصمیم این است با محوریت جامعتین همه گروه‌های اصولگرا جمع شوند و به وحدت برسند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: هر کار مهمی مشکلات خود را دارد ممکن است اختلاف نظر باشد.تاکنون ۴۷ حزب اصولگرا در شورای وحدت حاضر شده اند و محوریت جامعه روحانیت مبارز را پذیرفتند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=103882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰