تاریخ : شنبه, ۲۱ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 12 October , 2024
14

رد اعتبارنامه لابی‌من های مجلس دهم

  • کد خبر : 93471
  • 26 اردیبهشت 1399 - 13:28
رد اعتبارنامه لابی‌من های مجلس دهم

به گزارش جمهوریت اکبر ترکان در بخشی از گفت و گو با  روزنامه آرمان ملی گفته است:« در مجلس دهم، طی چهل سال عمر نظام جمهوری اسلامی بیشترین مداخله در کار قوه مجریه شکل گرفت. مجلس دهم به‌شکل بی‌سابقه‌ای در امور اجرایی مداخله کرد و نمایندگان در مناطق خود در عزل و نصب مدیران دخالت‌های […]

به گزارش جمهوریت اکبر ترکان در بخشی از گفت و گو با  روزنامه آرمان ملی گفته است:« در مجلس دهم، طی چهل سال عمر نظام جمهوری اسلامی بیشترین مداخله در کار قوه مجریه شکل گرفت. مجلس دهم به‌شکل بی‌سابقه‌ای در امور اجرایی مداخله کرد و نمایندگان در مناطق خود در عزل و نصب مدیران دخالت‌های بیجای بسیاری داشتند البته که این نوع مداخلات در زمان‌های پیش هم در مجلس وجود داشته است اما هیچ‌گاه به این گستردگی صورت نگرفته بود. به‌عنوان مثال در دولت احمدی‌نژاد او این اجازه را نمی‌داد که نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها دخالت کنند. دوره دهم مجلس اما بیشترین دخالت را در این زمینه داشت درواقع پس از انتخابات نمایندگان به جان دستگاه‌ها افتادند که برخی مدیران را عوض کنند و جایگزین آنها را از همراهان خودشان انتخاب کردند و حتی این موضوع به شرکت‌ها هم رسید و نمایندگان به شرکت‌ها هم در لابی فشار آوردند درنهایت در دوره اخیر مجلس دخالت نمایندگان به حد اعلای خود رسید و جزو وظایف نمایندگان هم نبود. برخی مدیران و وزیران حاضر نمی‌شدند شام بدهند یا امتیازاتی خاص را در اختیار نمایندگان قرار دهند به همین دلیل هم از جانب مجلس دهم حمایت نمی‌شدند. در نهایت در شش ماه دوم سال کشور درگیر هیجانات انتخابات ۱۴۰۰ است و عملا وقتی برای تنازعات با دولت نمی‌ماند. مجلس جدید برای اینکه حیثیت خود را حفظ کند، باید کسانی که آلودگی‌های اقتصادی دارند و در کار دولت مداخله کرده‌اند یا در مجلس با لابی و دلالی کارهایی انجام می‌دادند نباید اعتبار نامه آنها تائید شود. برخی نمایندگان دوباره فشار آورده‌اند و تائید صلاحیت شده‌اند که اسامی آنها معلوم است. اعتبارنامه اینها باید رد شود و نباید اجازه دهیم اینها همچنان در مجلس بمانند.»

وی همچنین تاکید کرد: تقاضای ما از مجلس جدید این است که اعتبار مجلس را فدای این اشخاص ناباب نکند. بخش دوم این است که: در این دوره‌ای که گذشت نمایندگان مداخلاتشان در قوه مجریه خارج از حد و اندازه بود به‌طوری که نماینده مجلس فشار می‌آورد که فلان نفر را مدیرکل استان کنید یا فلان نفر را به‌عنوان رئیس اداره بگذارید، ‌این کسانی که به‌عنوان وابستگان به نمایندگان در مصدر امور قرار گرفته‌اند، ‌اینها یکی از نکات فساد و آسیب‌پذیری دوره گذشته مجلس بوده‌اند. مجلس باید مداخله در امور قوه مجریه را منع کند و اجازه ندهد نمایندگان از ابزار قدرت استفاده کنند.

ترکان خاطر نشان کرده است:تمام مشکلات امروز کشور نشأت گرفته از تحریم‌ها و مشکلاتی است که ایالات متحده برای کشور ما پدید آورده، هرکس جز این می‌گوید در فهم سیاسی مشکل دارد و باید دیدگاه خود را عوض کند. آب از جای دیگری گل شده و نمی‌توانیم از درون به‌دنبال آن بگردیم. کسانی که همنوا با ترامپ در داخل تاختند و سیاست‌های ترامپ کشور ما را به این وضع امروز دچار کرده است و دولت پنهانی هم وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=93471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰