تاریخ : پنجشنبه, ۱۹ مهر , ۱۴۰۳ Thursday, 10 October , 2024
1

بچه های دهه شصت از حملات صدام تا تهدیدات اسرائیل

  • کد خبر : 249440
  • 18 مهر 1403 - 9:22
بچه های دهه شصت از حملات صدام تا تهدیدات اسرائیل
گذشت و امروز برای ما دختر و پسر ها به عنوان ماندگار بچه های دهه شصت که خودمان شدیم پدر و مادر امروزی با کلی آرزو و دلخوشی و آینده برای فرزندانمان سخته تحمل شنیدن و دیدن این همه رنج و سختی .

جمهوریت –دکتر محمد مهدی زنجانی دکتری جامعه شناسی سیاسی نوشت :گذشت و امروز برای ما دختر و پسر ها به عنوان ماندگار بچه های دهه شصت که خودمان شدیم پدر و مادر امروزی با کلی آرزو و دلخوشی و آینده برای فرزندانمان سخته تحمل شنیدن و دیدن این همه رنج و سختی .
چرا از دیدن کودکان و رنج بزرگان غزه و فلسطین و لبنان با آن تصاویر دهشتناک از خاک و خون بهم میریزم ؟؟ چرا زبانه کشیدن های آتش و دود با آن صداهای مهیب فلسطین و لبنان ما را از خود بی خود می‌کند ؟؟ چون صداهایی آشنا و ماندگار در ته ضمیر ذهنمان از جنگ و بمباران مانده ، هنوز خیلی مواقع خواب های ان روزهای تلخ را می‌بینیم .
نسل جدید هرگز آنچه بر ما گذشت را درک نخواهند کرد.
ما بچه های ده شصت ، ما بچه های دهه شصت
چه نسلی بودیم ؟؟
روزی تمام خواهیم شد .زمانی که دور نیست شبکه‌های تلویزیونی و رسانه های اجتماعی تیتر بزرگ خواهند زد فلان خانم یا فلان اقا آخرین بازمانده بچه های دهه شصت مرد ، مرد …. تمام . ان روز بچه و یا نوه های ما فقط تیر خبر را خواهند خواند و در نهایت صفحه بعد را ورق خواهند زد . زندگی ادامه دارد چه میشود کرد و ما بچه های دهه شصت به تاریخ می‌پیوندیم

به قول خیام بزرگ

فردا که ازین دیرِ فنا درگذریم

با هفت‌هزارسالگان سربه‌سریم

نه خانی امده نه خانی رفته . انها چه می‌دانند چه گذشت بر ما بچه های دهه شصت .

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=249440

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰