تاریخ : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳ Tuesday, 17 September , 2024
1

ایده جنجالی پزشکیان ممکن است پای طرفداران داعش را به ایران باز کند

  • کد خبر : 247703
  • 27 شهریور 1403 - 11:21
ایده جنجالی پزشکیان ممکن است پای طرفداران داعش را به ایران باز کند
پزشکیان هفته پیش درباره انتقال پایتخت به جنوب ایران صحبت کرد. ایده ای که نیاز به بررسی و سرمایه زیادی دارد.

جمهوریت -«برداشتن مرزهای اسلامی مثل اتحادیه اروپا» جنجالی‌ترین حرفی بود که پزشکیان در عراق زد. این یعنی شهروندان کشورهای همسایه  بتوانند به راحتی به ایران تردد کنند. که باعث حضور آزادانه و بی حساب و کتاب کشورهایی مثل افغانستان و پاکستان در ایران می شود. در بین این افراد طرفداران داعش هم می توانند حضور داشته باشند و این حضور آزادانه می تواند امنیت ایران را به خطر بیندازد.

صحبت‌های پزشکیان در حالی است که این روزها افزایش تعداد مهاجران افغانستانی مردم و بعضی مسوولان را نگران کرده و پزشکیان به جای اینکه در داخل ایران برای ساماندهی اتباع تلاش و تمرکز کند به دنبال اجرای طرح‌های بزرگ در مورد مرزها است. در حالی که خیلی از مردم آمار رسمی درباره تعداد افغانستانی ها در ایران را کاملا باور ندارند. هنوز در برابر سیل مهاجران به ایران برنامه موثری اجرا نشده است.

بنر ممنوعیت فروش نان به اتباع یکی از این موضوعات است. همچنان در کشور حتی در زمینه تامین نیازهای روزانه مثل نان برای اتباع سیاست یکدستی وجود ندارد.

طرح‌هایی که می‌توانند امنیت کشور را به خطر بیندازند.  همین الان هم تعداد زیاد مهاجران غیرقانونی مشکلات و نارضایتی زیادی را در ایران ایجاد کرده. آیا رئیس جمهور از این وضعیت آگاهی ندارد؟ و اگر آگاه است چرا باید چنین  ایده بزرگی در دیدار با یک همتای خارجی مطرح شود؟ باز شدن مرزها بین کشورهای اسلامی نیازمند زیرساخت های زیادی است.

نکته دیگر اینکه این اولین بار نیست که پزشکیان ایده‌های عجیبی را مطرح می‌کند. او هفته پیش هم درباره انتقال پایتخت به جنوب ایران صحبت کرد. ایده ای که نیاز به بررسی و سرمایه زیادی دارد.

او درباره قیمت بنزین هم صحبت هایی کرد که جنجالی شد. معلوم نیست چرا پزشکیان این ایده های بزرگ و جنجالی را به همین راحتی مطرح می کند؟

 

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=247703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰