تاریخ : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳ Tuesday, 17 September , 2024
1
روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور:

انتظار نداریم وعده های شما به این زودی محقق شود|اما جلوی تکرار اشتباهات دولتهای گذشته را بگیرید

  • کد خبر : 247677
  • 27 شهریور 1403 - 10:36
انتظار نداریم وعده های شما به این زودی محقق شود|اما جلوی تکرار اشتباهات دولتهای گذشته را بگیرید
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: جامعه با رئیس جمهور شدن دکتر پزشکیان قدری آرام شده، مردم تا حدودی امیدوارند، رئیس جمهور و بعضی از دولتمردانش می‌گویند به وعده‌هائی که در انتخابات داده‌ایم وفاداریم، ولی این کافی نیست. از انتخابات ۱۵ تیر، دو ماه و نیم و از پایان مرداد که زمان استقرار دولت چهاردهم بود، یکماه گذشته. درست است که این مدت برای عملی شدن بسیاری از وعده‌ها کافی نیست، ولی برای متوقف ساختن روش‌های نادرست گذشته، جلوگیری کردن از اقدامات غلط و ممانعت از گران شدن‌ها زمان مناسبی است. مردم می‌پرسند چرا تغییری به وجود نیامده؟

جمهوریت -روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: از کسی که در تبلیغات انتخاباتی ریاست‌ جمهوری و مناظره‌هایش با رقبا به پیروی از مولای متقیان گردن خود را گرو گذاشت و قول داد به آنچه از نهج‌البلاغه در آن کارزار انتخاباتی می‌خواند عمل کند، هنوز هم وعده می‌دهد و در عین حال که از حرف‌های خود عدول نکرده ولی نشانه‌ای از عمل به آن وعده‌ها در زندگی مردم و عرصه اقتصادی دیده نمی‌شود.

جامعه با رئیس ‌جمهور شدن دکتر پزشکیان قدری آرام شده، مردم تا حدودی امیدوارند، رئیس ‌جمهور و بعضی از دولتمردانش می‌گویند به وعده‌هائی که در انتخابات داده‌ایم وفاداریم ولی این کافی نیست. از انتخابات ۱۵ تیر، دو ماه و نیم و از پایان مرداد که زمان استقرار دولت چهاردهم بود، یکماه گذشته. درست است که این مدت برای عملی شدن بسیاری از وعده‌ها کافی نیست ولی برای متوقف ساختن روش‌های نادرست گذشته، جلوگیری کردن از اقدامات غلط و ممانعت از گران شدن‌ها زمان مناسبی است. مردم می‌پرسند چرا تغییری به وجود نیامده؟

در همین شهریورماه که اولین ماه دولت چهاردهم بود، تعدادی از اقلام مورد نیاز زندگی روزمره مردم ازجمله نان گران شدند. این افزایش قیمت‌ها برای کسانی که حقوق نجومی دریافت می‌کنند و کسانی که درآمدهای کلان و بی‌حساب و کتاب دارند اصلاً مهم نیست ولی کارمندان و کارگران و اقشار ضعیف را به خاک سیاه می‌نشاند.

در کشوری که نفت دارد، غیر از صاحبان مشاغل پردرآمد و بنگاه‌های پرثروت، بقیه مردم باید از پرداخت مالیات معاف باشند. می‌گوئید در فروش نفت مشکل داریم؟ این مشکل را با تغییر سیاست خارجی برطرف کنید تا بتوانید نفت را بفروشید. تا زمانی که مشکلاتی از قبیل تحریم‌ها، اف‌ای‌تی‌اف و نامتوازن بودن سیاست خارجی برطرف نشوند، یا نمی‌توانید نفت بفروشید و یا مجبور هستید آن را به زیر قیمت بفروشید و حتی برای وصول قیمت آن نیز گرفتاری‌های زیادی داشته باشید. این، هم به ضرر کشور است و هم مردم را هر روز فقیرتر می‌کند.

آقای رئیس ‌جمهور! شما در مصاحبه‌تان بر وفاق ملی مثل همیشه تکیه کردید، چیزی که فی‌نفسه مطلوب و به نفع کشور است ولی تحقق چنین آرمانی با حضور عناصر افراطی در بدنه مدیریتی دولت و باز بودن دست آنها در دستگاه‌های تصمیم‌ساز و مؤثر در چرخش امور کشور امکان‌پذیر نیست. با حضور این افراد، وفاق ملی فقط یک سراب و سخن گفتن از آن فقط یک شعار خواهد بود.

انتظار این نیست که با کسی به جدال و برخورد و دعواهای مرسوم گذشته بپردازید، روش شما در پرهیز از منازعات روش پسندیده‌ایست ولی برای موفقیت در پیشبرد اهدافتان به رفع موانع موجود بر سر راه وفاق ملی نیاز دارید و حضور افراطیون، بزرگ‌ترین مانع بر سر این راه است.

این را هم بدانید که آرامش نسبی کنونی مردم تا زمانی دوام خواهد داشت که از برآورده شدن خواسته‌هایشان در زمینه تغییرات مورد انتظار ناامید نشوند. تسهیل در ارتباطات، کاهش فشارهای مادی، جاری شدن عدالت، رعایت حقوق شهروندی و کرامت انسانی، در زمره اولین انتظارات مردم قرار دارند. اینها پیش‌نیازهای مهمی هم دارند که هنوز نشانه‌ای از روی آوردن به تأمین آنها در اقدامات شما دیده نمی‌شود.

شما برای بهتر صحبت کردن با مردم و مطلع شدن از خواسته‌های ملت به شکستن قالب‌های معمول مصاحبه‌های رسمی رؤسای جمهور قبل از خودتان نیاز دارید. برای مصاحبه با رسانه ملی در قالب همیشگی این رسانه محصور نمانید. ترتیبی بدهید هر بار حداقل یک خبرنگار آزاد از سایر رسانه‌ها هم در مصاحبه‌تان با رسانه ملی حضور داشته باشد تا بتوانید از دغدغه‌های مردم آگاه شوید.

 

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=247677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰