تاریخ : شنبه, ۲۴ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 14 September , 2024
1

ترامپ: مشکلات آمریکا با ایران و کره شمالی را حل می‌کنم

  • کد خبر : 247346
  • 24 شهریور 1403 - 11:51
ترامپ: مشکلات آمریکا با ایران و کره شمالی را حل می‌کنم
ترامپ : قادرم یشتر مشکلات مربوط به کره شمالی و ایران را از طریق تماس‌های تلفنی و احتمالاً گفت‌وگوهای حضوری حل‌وفصل می کنم.

جمهوریت – نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت اغلب مشکلات با ایران و کره شمالی را از طریق تلفن حل خواهد کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به انتشار اولین تصاویر از تاسیسات هسته‌ای پیونگ‌یانگ و همچنین ادعای ارسال موشک‌های ایران به روسیه گفت قادر خواهد بود بیشتر مشکلات مربوط به کره شمالی و ایران را از طریق تماس‌های تلفنی و احتمالاً گفت‌وگوهای حضوری حل‌وفصل کند.

او که در رقابتی نزدیک با «کامالا هریس» رقیب دموکراتش برای پیروزی در انتخابات ۱۵ آبان (۵ نوامبر) قرار دارد در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره محورهای سیاست خارجی خود در پاسخ به سوالاتی درباره ایران و کره شمالی تاکید کرد: من می‌توانم تماس تلفنی برقرار کنم و بیشتر مشکلات را حل کنم. ممکن است مجبور شوم چند بار ملاقات کنم.

ترامپ همان‌طور که در مناظره ریاست جمهوری خود با هریس در روز سه‌شنبه مطرح کرد به حرف‌های «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان استناد کرد که به او گفته بود «همه از ترامپ می‌ترسند.»

وی اظهار داشت: او گفت چین می‌ترسد، روسیه می‌ترسد، کره شمالی می‌ترسد.

بنابر گزارش خبرگزاری یونهاپ، وقتی صحبت از مسائل کره شمالی به میان می‌آید، ترامپ به روابط خود و تبادل نامه‌هایش با «کیم جونگ اون» رهبر این کشور افتخار می‌کند و به این گمانه‌زنی دامن می‌زند که در صورت بازگشت به کاخ سفید می‌تواند دیپلماسی شخصی خود را با کیم احیا کند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=247346

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰