تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
0
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

آمادگی مجلس برای رفع موانع قانونی بر سر راه جذب سرمایه گذاری خارجی

  • کد خبر : 247020
  • 18 شهریور 1403 - 15:27
آمادگی مجلس برای رفع موانع قانونی بر سر راه جذب سرمایه گذاری خارجی
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس برای همکاری با دولت به منظور رفع موانع قانونی پیش روی جذب سرمایه گذاری خارجی آمادگی کامل دارد و در این مسیر همراه دولت خواهد بود.

جمهوریت –جعفر قادری روز یکشنبه با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور مبنی بر تلاش دولت برای جذب سرمایه گذاری خارجی گفت: این رویکرد دولت و شخص آقای پزشکیان قابل تقدیر و حمایت است و ما امیدواریم که در ادامه مسیر موانع برداشته و اصلاح چهارچوب‌های قانونی این امر به نحو شایسته‌ای صورت گیرد.

وی اظهار داشت: مجلس برای همکاری با دولت به منظور رفع موانع قانونی پیش روی جذب سرمایه گذاری خارجی آمادگی کامل دارد و در این مسیر همراه دولت خواهد بود، مهمترین اقدام برای جذب سرمایه خارجی رفع مشکلات سرمایه گذاران داخلی است، تا زمانی که مشکلات سرمایه گذار داخلی حل نشود سرمایه گذار خارجی هم تمایلی به سرمایه گذاری در کشور ما نخواهد داشت.

قادری، ایجاد شفافیت و بهبود فضای کسب و کار را از جمله مواردی دانست که برای جذب سرمایه گذاری خارجی باید مد نظر قرار گیرد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: امروز منابع مالی ما برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد محدود است و ما برای ایجاد رشد اقتصادی در کشور باید جذب سرمایه خارجی را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس‌جمهور در نخستین گفت وگوی تلویزیونی با مردم گفت: آنچه کارشناسان و اقتصاددان می‌گویند این است که برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی، به ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز داریم، به هر حال برای رسیدن به رشد ۸ درصدی، نیاز به سرمایه گذاری داریم. افزایش سرمایه در داخل کشور با افزایش بهره وری ممکن می‌شود، اما کل پولی که در کشور داریم، بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار نیست، یعنی اگر همه پول‌هایی که موجود هست را جمع کنیم تازه ۱۰۰ میلیارد دلار می‌توانیم سرمایه گذاری کنیم، از این رو ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی نیاز داریم تا به رشد اقتصادی ۸ درصدی برسیم.

دکتر پزشکیان با بیان اینکه این موضوع به ارتباطات خارجی ما و نیز ایرانیانی که در خارج هستند برمی‌گردد، گفت: هم وزارت امور خارجه ما باید در این رابطه تلاش کند هم نگاه ما باید در رابطه با مسائل مختلف اصلاح شود و آن وحدت و انسجام داخلی به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر باید تولیدکنندگان و سرمایه گذاران به ما و ثبات قانونی ما اعتماد و اطمینان پیدا کنند، اظهار کرد: اول باید به سرمایه‌گذاران اطمینان بدهیم که بستر را برای شکوفایی آنها فراهم می‌کنیم و قوانین مانع را از سر راه آنها برخواهیم داشت؛ این چیزی است که به دنبال آن هستیم.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=247020

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰